Christian`s akvarieverden (side 4)

Har ikke gått så bra. Hannen døde noen uker etter påske, og alle eggene ble spist. Nå er hunnen flyttet i et større kar.
Hei
huff det var da veldig dumt,hannen min drepte hunnen sin men har fått tak i en ny hun men hannen bare jager hun.de må vel bli vant til hverandre tenker jeg
Hei
du får få tak i en ny hanne til hunnen din da så blir det nokk fart i sakene
Hei
fin adoketa hun.vil du selge den
Ja for se hva tiden briger, litt kjipt siden de hadde dannet par også. Men nå for jeg bare se hva tiden bringer, hunnen ser ut til å trives sammen med hangsloi hannen min, han mistet hunnen sin samme dag jeg fikk de bukvannssot tror eg det kaltes Men eg har fått en ny hun til han så der er det bare velstand.
hehehe Hun er ikke til salgs.
Hei
he he okey.har noe som kansje frister for deg her.lekspar av apisto.spacy blue.vf.sjelden.betalte 1000 fordi.har yngel nå.finner ingen andre som har den apistoen
Kjipt når fisk dør speaielt når det er fødselskomplikasjoner, har et eller hadde et sebraciklidepar og hunnen var høygravid. Merket at hun begynt å oppføre seg merkelig med å stille seg loddrett med hodet ned hun gjorde dette flere ganger for dagen over flere dager, tenkte først at dette var en del av eggleggingen men det kom ingen egg, og i går da eg kom hjem fra jobb var hun død. Går utifra at dette var komplikasjoner som gjorde at hun døde, har ikke sett noen andre symptoner på hun eller de andre fiskene.
Her er noen bilder av hun etter hun døde:
Så har enotus paret fått yngelen ut av hulen, mor passer godt på mens far holder seg på avstand. Har prøvd å ta et bilde av de små rakkerene men det er hjammen ikke lett når de er så små.
Tok noen bilder av hongsloi paret som har begynt å leke nå, må nok flytte ivanacara hunnen min over i 325l karet så hun ikke spiser all yngelen viss det blir noen.
I 120l ser det ut som to av sommerfuglciklidene har dannet par også så kansje det skjer noe der og etter en stund.
Og så har skaffet meg 5 l-107 kjempe flotte maller, svart med hvite prikker. Ikke lett å ta bilder av siden de er hveldig sky.
Fikk meg en liten overraskelse nettopp da det rød dvergciklide paret mitt har fått yngel, grunnen til at eg ble overrasket er at eg bare har hatt hunnen i vel 1 mnd, så dette gikk kjapt gitt.
Så nå må eg få i gang artemiaklekkingen for fult siden eg har yngel i 2 kar nå, kjipt at eg må på repøvelse i 3 dager fra imorgen av.
For håpe det går bra med yngel.
Sliter med motivasjon!!
Det går opp og ned med motivasjonen til å gjøre noe med karene skulle hvert flyttet på fisk å gjort litt eller mye om i karene, blir sittende å se på karene men har ikke motivasjon til å begynne på de. Det er så mye annet som kommer i første rekke før karene mine, har det ukentlige vannbytte men ikke noe mer enn det.
Har et 120l som gir meg hodebry, har en fluval 4 i det men den blir i minste laget til å drive karet, det har kommet endel sykdom i dette karet og det tærer på motivasjonen når man gang på gang må kjempe mot sykdom i dette karet.
Selvfølgelig skulle eg ha skaffet meg en større filter men det var det å gjøre det og.
Har gått i en del nybegynnerfeil og det første året eg startet opp igjen akvarieeventyret mitt igjen, som å ha formye fisk i karene, ikke hvert nøye med karantene med ny fisk i karene, sammensetting av fiske arter i karene som er helt på tryne osv.
Det er jo så mye fisk man vil ha men ikke har plass til disse pga overfylte kar, eg merker på meg selv at innteressen min for maller er den som stikker seg mest ut og det er det eg vil satse på videre i min akvarieverden.
Men men regner med at motivasjonen kommer utover høsten og at akvariene holder ut.
Så var høsten over oss her i bergen, vel det virker nesten slik her nå med mye regn og ikke noe varme. Trist vær men da vokner akvaristen fra dvalen sån er nå eg i hvertfall hehe.
Har akkurat hat vannskifte på karene mine, og tok liksågodt og rensket den ene 325l for planter og mesteparten av fisken, hadde et par platy oppi der skulle bare hvære der en liten stund til eg fikk innskjørt 100l, de har formert seg noe helt vannvittig. Har fått fatt i de voksene og noen av babyene men de er så små og vannet så grumsete at det ikke lar seg gjøre å fange alle nå.
Det som heletiden var mening med dette karet var å gjøre det klart til l-333 mine, men det har stått å gått av seg selv en stund og plantene har vokst, fikk en hel bøtte med planter fra dette som eg nå har gitt vekk.
Skal til imorgen å lage noen skiferhuler som skal brukes i karet, er det noen som har noen gode ideer på oppsett til maller og slikt?, karet er 325l så det er plass å lage på.
Hei
ja det er sant.nå har vi gleden av en fin tid fremm over.det har jeg.iløpet av sommer har jeg klart å få tak i to herlige par med adoketa.det ene har jeg nå ikaret og de svømmer rund i full leksdrakt her.venter litt med å hente det andre paret for å se hvordan det går med det jeg har først.de er ikke større en 3 cm men er harmoniske isammen så håper det går bra.lykke til videre i akvarie verden og med fin tråd
Så ble det discus på meg også etter en stund med synsing om hva eg skulle gjøre med 325l, kunne jo ikke bare bruke den som oppsamling for forskelige fisk når karet står i stuen.
Man blir jo aldri klok på hvordan man skal gjøre det med discus, noen bytter vann hver dag og noen bytter vann en gang i uka, så eg tenkte å ligge meg i mellom der å bytte hver 3 dag, for se hvordan det går med testingen av vannet med tanke på nittrit og nittrat den skal jo hvere lik null. Så det er jo å teste seg frem for å se hva som funker best for meg.
Det ble innkjøp av 3 små discus på 7cm, prisen var ikke så avskrekkene med tanke på at viss dette skulle gå gale så er det ikke flere tusen som går i vasken, det er jo bare å følge boka så går det hvel bra.
Har og skaffet meg en ny han til ivanacara adoketan, hunen ble storfornøyd men hannen var ikke så imøtekommene til og begynne med. Det går bedre nå etter noen dager han har roet seg ned, det er bare å ta tiden til nytte å se hva som skjer med de.
Hei
har du discusen isammen med adoketan.går det bra da
Nei adoketan går i en 150l mens discusen går i 325l, tviler på at det hadde funket noe serlig bra med tanke på at adoketan hannen er jo psyko hehe. Har de sammen med noen neontetra ser de prøver seg noen ganger på de, men gir opp ganske fort.
Hvordan går det med paret ditt da?
Hei
går bra.lagt egg tre ganger men spiser de opp den andre dagen.snart skjønner de vel at de ikke skal spise opp eggene.de er ganske unge enda ser du.hannen er cirka 4 4.5 cm mens hunnen er litt mindere.de er igang nå igjen å leker her så det tar vel ikke lange tiden før det er egg igjen
De kommer seg hvel etter hvert skal du se, begynner hvel å kjønne at eggene ikke er mat. Det gjorde det første paret mitt og før hannen døde. Men som du sier så er de jo bare ungdommen.
Hvordan går det med apistogrammaene, blitt noe fart i de?

Eg har begynt å få rekemani også, fått helt dilla på disse små skapningene.
Foreløpig så har eg bare kirsebærreker og black bee, men skal få blåtigerreke og blåreker iløpet av uken.
Hei
har rundt 20 små svømmende rundt i karet nå med apist spacey blue og det samme med
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap