Christian`s akvarieverden (side 5)

her har du bilde av hannen
Reker
I går kom rekene i hus, både blå tigerreker og blue pearl kjøpt av Michael Niesar så her er det kvalitet på rekene. Det følgte med noen veldig mørkeblå tigerreker kanon tøffe.
Ser ut til at de har funnet seg godt tilrette i 30l med algeball og javamose.
Det neste eg satser på er å få fatt i gule og giftgrønne reker, ser de har de på den nye nettbutikk for reker:akvariereker.no så tenkte å prøve og kjøpe de derfra, virker som en grei butikk for reker og snegler har mye nyttig der.

Discusene har begynt ta til seg godt i matfatet, er konstant på jakt etter mat nå. Tror de for mat hver gang man nermer seg karet.
Er spesielt en som skiller seg ut er frempå hele tiden og jager de andre to, er jo størst så kansje derfor
Slenger med noen bilder av reken og discusene.
Så er det kommet rekeyngel hos blå tigerrekene masse hvite prikker på akvarieglasset.
Ser nå at blackbeerekene og har fått yngel eller kansje det er de gulerekene som har hatt egg i seg når eg fikk de, ha bare hatt disse i en uke.
Har disse artene i et 120l med en gruppe stjernedanio så får håpe de ikke tar yngelen, mye plasser å hjømme seg i så tror det skal gå bra.
Det blir en stund mellom hver gang eg får skrevet her.
Nå har eg fått ut begge 325l og gjett om fruen ble glad, men det har kommet inn et par små kar og i helgen kom det inn en 63l og 80l.
63l ble det nye hjemmet til blackbeerekene som gikk i 120l som eg egentlig skulle kvitte meg med, men etter litt tennking og flytting av karet blir dette et apistokar igjen.
80l regner eg også med blir et hjem til et apistopar men man hvet aldri.
Noen bilder av blackbee rekene og karet:
Flere bilder
120l
ivanacara hun
l-144 yngel

ikke helt kontroll på kamera, finner bare ikke ut av hvilke modus som er best å bruke. Har et nikon d60 noen som har peilingen?
Giftgrønnereker
Skaffet meg disse for ca 1 mnd siden men noe gikk galt i karet de var i, 4 av 11 overlevde og eg flyttet de over i guppykaret til jentungen og her ser det ut til at de trives.
Det som hviser seg å hvere 1 hun og 3 hanner har gjort at hunnen går med egg.
Bilde av hunnen med egg
Hannen
Blåtigerreker som for mat.
Ble følgende fangst på meg på auksjonen i helgen:
Apisto. Baenschi F1 lekspar
Apisto. Borlowi 6stk yngel
Apisto. sp. blue 5stk 2 voksne 3 yngel
Ancistrus triradiatus F1 5stk
sverdplante xxl echinodorus bleheri 60cm høy
hang on filter opp til 100l
et lysamartur
og 5 jægersnegler

var fristene å kjøpe mer men måtte ta meg selv i nakken skal ha plass og.
Og så har blackbee mine ynglet som bare det, 30 små reke yngel telte eg tideligere i dag. Men mesteparten ser ut til å være svarte og ikke røde beereker og dette er hvist sjelden. Også de gulerekene har fått noen yngel i samme karet.
Apisto. Baenschi F1 lekspar
Blackbee voksen og yngel
Apisto. Borlowi yngel
Hei!

Så deg på auksjonen og at du kjøpte masse apistoer Det var en gøy auksjon da Kult at du har så masse yngel på de avanserte rekene Håper du får yngel på apistoene og;D
Kjent deg ikke igjen Nemo, var det du som samlet inn peng på auksjonen?
Ja fikk min del av apistoer kan man si, mye bra på auksjonen.
Gjør ikke så mye med disse rekene, mye javamose og de går i et 63l kar og ikke for mange vanskifter ser ut til å fungere hos meg.
Ble det noe spennende på deg da?
Jepp, eg samlet inn penger Tror eg ga de baenshiene eller barlowiene, iallfall en av de, eg husker at eg syns de var så fine Skjønte at du ikke kjente meg igjen, for du bare smilte når eg sa hei:P

Eg fikk tak i 5 flotte Corydoras Adolfoi, men det var privat da.. Ellers fikk eg masse l144 og litt planter
Så har ivanacara hannen endelig kommet til fornuften å funne ut hvordan hunnen vil ha det, for de har nemlig lagt egg på en rot.
Ikke så godt bilde men får ikke soomet noe lenger inn, men eggene ligger med hodet til hunnen. Hunnen er den som er bakerst.
Dette er første gangen disse legger egg som par,men hunnen har hatt wigglers med en annen ivanacara men han døde.
Er litt spent på om de vil spise eggene eller om hunnen er så erfaren etter tideligere egglegginger.

Prøvde å ta noen bilder av apistogramma sp blue men de vil ikke hvise seg, kun den ene yngel som viser seg ofte.
Så hvar det disse ivanacaraene mine, de har omsider lagt egg og fått yngel som er noen dager gammel nå og beggeforeldrene passer godt på. Tellte nermere 40-50 yngel kansje flere.
Har styrt på en stund for få disse i lek med omredning i karet et par ganger, og med tettbeplantet og corryer i karet ser ut til å gjort susen.
Men problemet nå er at eg ikke for klekket artemiaen, så hvis noen har råd om hva eg kan gi de så er eg takknemlig.

Bilde 1 er av wigglers, 2 og 3 er yngel:
Yngel til ivanacaraene vokser og er blitt en uke gammel, forer med mickroorm og Spirulina-pulver? og dette ser ut til å fungere bra.
Ca 30 yngel igjen nå så ikke altformange tilbakefall men de er jo enda liten,
prøver å fore de 3 ganger for dagen, 2 medmicroorm og 1 med spirulina-pulver og så for de andre litt mini granulat.
Har litt dårlig samvitighet ovenfor corryene eg har i karet 2stk concoler og 5stk sterbai for de gjennomgå skikkelig av ivana. hannen som jager de overalt i karet, skulle hvert flyttet men tør ikke å rote formye i karet med tanke på yngel, har et 120l som sterbaiene skal få gå i men der må eg flytte noen fisk først. 6stk apisto. barlowi yngel og 2stk apisto. Baenschi.
Eg har en 70l hvor Baensch skal men det karet holder eg på å innkjøre så eg tar ikk noen sjangser før karet er godt innkjørt.
Ser ut til at frafallet på yngel har stabelisert seg på rundt 30 stk, så microormen hvirker som den skal

Har og oppdatert karene mineså her kommer noen smakebitter av de:
Ikke bra dette tempen i 150l hvor ivanacaraene går med yngel har sunket dramatisk det siste døgnet 4 grader. Varmekolben fungerer ser det ut som, lyset lyser som det skal og kolben er varm merkelige greier. Muligens det er kulden som gjør det men har ikke blitt så mye kaldere i stuen hvor karet står.

Har også fått chili rasbora tilsendt i dag, gikk ikke så bra selv med heatpack fikk 10 men kun 7 som overlevd blir kansje i kaldeste laget å sende fisk nå.
ctammer
Har også fått chili rasbora tilsendt i dag, gikk ikke så bra selv med heatpack fikk 10 men kun 7 som overlevd blir kansje i kaldeste laget å sende fisk nå.

en liten rettelse her etter at disse 3 som angivelig var død men som bare har lagt i koma en stund plutselig kvikknet til etter en stund, de er hvertfall en hardfør fisk.
De er veldig små disse chili rasborane så de passer perfekt i et rekekar, se om eg for tatt noen bilder av de etterhvert og.
Ivanacara yngel blitt 2 uker gammel nå, kun 13 yngel overlevde at tempen sank dramatisk. De er blitt ca 0.5cm store nå.
Har gått til innkjøp av 4stk sommerfuglciklider i dag og, har ikke hatt så bra hell med disse før så tenkte at det var på tide å prøve seg igjen.
Ble en liten handletur ikveld 2 sterbai en stor hun og en han fikk 2 panda med på kjøpet og ca 30 reker redbee og kirsebærreker, tenkte å skaffe meg noen flere pandaer etterhvert som skal gå i karet med sommerfuglciklidene mens sterbaiene skal få et eget kar med tiden.
Er litt usikker hva eg skal gjøre med en ene pandaen mangler hale om den er blitt bitt av eller hva hviste han ikke han eg fikk de av.
Ellers vokser de resteremde ivanacara yngel kun 9 igjen
Noen bilder av sommerfuglciklide, barlowi og sp. blue
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap