Christian`s akvarieverden (side 6)

Tenkte å ha en liten opprydding og opptelling i karene mine i dag, skulle egntlig ha gjort det i går men tok svineinfluensa vaksinen på torsdag og var helt slått ut i går, så det ble ikke noe av den ukentlige vannbytte i går.
Mistanker noen dødsfall på l-107 mine har ikke sett de på en stund, mye hjømmeplasser i karet så kan jo hvere at de er det.
Ivanacara yngel så er det 6-7stk igjen og disse har vokst ganske mye de siste dagene, blir en liten opprydding i karet med flytting av l-144.
En liten opptelling i karene mine:
150l:9stk fantomtetra
4stk l-107
2stk ivanacara med yngel
2stk corydoras concoler
7stk corydoras sterbai

120l:6stk apistogramma barlowi
18stk stjernedanio
10stk eplesnegler

100l:2stk apistogramma Baenschi F1
1stk apistogramma trefasicata
2stk l-144
3stk sae
ca10stk indiske kloreker

80l:6stk apistogramma sp. blue
2stk sommerfuglciklider
5stk ancistrus triradiatus F1

70l:2stk sommerfuglciklider
2stk corydoras sterbai
2stk corydoras panda

63l:40stk blackbee reker

35l:10stk blå tigerreker
7stk chilirasbora

25l:18stk platy yngel

19l:20stk kirsebærreker
10stk redbee grad c
Hei
bra at du har fått til ivanacaran.jeg får ikke til mitt par.de la egg tre ganger og nå er det helt dødt.ikke skjedd noe på mange månder.de går nå i ett 39l kar helt alene og håper de kan få igang noe der.kan du hjelpe meg med noen gode råd og hva jeg kan bruke som trigge fisk.de går fint isammen der men har prøvd å sette de i 400 litern men der blir hunnen farge løs og blir bare jaget av hannen men når de er i 39l så er det ingen jaging og da har de fine farger.kan du hjelpe meg litt.en annen ting hvis du får opp ynglene om du kan holde av to hunner til meg da for jeg kunne tenkt meg flere
Hei kira
lengesiden eg hørt fra deg
Slet med det samme etter at eg fikk en ny han kjedde ikke noe ting, hannen viste ingen interesse for hunnen bare jagde andre og hunnen i karet. Har corryer som jagefisk og ancistruss disse er sjappe nokk til å komme seg unna, men det gikk noen mnd før eg en dag begynte å rote i karet med flytting av røtter og planter så gikk det 2 dager og vips var det egg på en rot, ph 5,5 temp ca 26 grader.
Eg har bommet litt med maten til fiskene prøvde med microorm så nå er det bare 3 yngel igjen men de er blitt ganske store nå ca 1cm.
Hei
ja rotet en del jeg også.he hedet blir liv i de når jeg tapper karet nesten helt tomt men fyller jeg på vann så blir det stopp.de går nå i ett lite kar men ser ut som de trives der.har to corryer oppi der men skjer ingen ting.jørn kåsa sa at det holdt med det lille karet på 39 l bare det ikke var andere fisker der.skal du selge noen av de yngla eller ha de selv
Hei
har ommøblert nå i det lille karet og nå er det liv i adoketan.nå skal de få gå der i en uke å holdet på så får jeg håpe at det skjer noe der snart.tenkt å ta en ev de ut også la de gå litt hver for seg,kansje det hjelper
For bare krysse fingrene å håpe på det beste.
Kommer sikkert til å beholde disse 3 yngel hvis de overlever, er jo noe med det å få yngel og få de til å vokse på en slik spesiell fisk. Men så skal man jo ha plass til de og.
Hei
helt enig og få en stamme å drette på.godt nytt år
Solgte 150l i helgen hvor ivanacaraene gikk og de er flyttet over i 80l hvor de går nesten aleine, 5 ancistrus og en yngel av ivanacarene som overlevde flyttingen. Men det artige er at de har lagt egg igjen etter 2 dager i karet så det var i grevens tid at eg fikk flyttet de.
Så får eg håpe at eg for til artemiaklekkingen denne gangen, sliter med klekkprosenten til artemiaeggene og dårlig tolmodighet fra min side.
Burde egntlig å sotte igang artemia klekkingen for lenge siden, inka dverciklidene går også med yngel.

Hei
heldig du er,jeg har da mistet hannen min jeg da men har fått tak i fem nye adoketar som jeg skal hente til helge
kjipt å miste hannen når man endelig har fått et par, men når du for 5 nye
må jo det nesten bli par av det så lykke til med de.
Eg ligger hjemme med spysyken hveldig artige greier.
trener meg på bildet ditt eg kira, har akurat lært meg å få store bilder på siden
formen ser ut til å bli bedre så satser på jobb i morgen.
[External Image]
Var gøyt dette, lært meg noe nytt med dataen.
Bildet er av ivanacara hunnen med yngel fra første kull.

[External Image]
Hei
he he fine fisker.er vel den finest av ciklidene syns jeg
Hei
hvordan går det med adoketa oppdrette ditt.jeg har mistet alle adoketane mine.de døde en hver dag,skjønner ingen ting.alt av målinger var helt iorden men har fått tak i ny men de får jeg ikke enda
Hei
hvordan går det med ivanecara adoketa oppdrette ditt
Hei Kira
Eg klarte å ta knekken på ivanacarayngel flyttet de for tidelig å det likte de dårlig, så de strøk med en etter en av de som hvar igjen.
Og så hviste det seg at hunnen gikk med egg og eg flyttet de og i et mindre kar hvor de skulle bare hvære i 2 dager men der la hun egg og spiste de etter par dager, så bar det hvidere til 120l hvor de er nå.
Gikk en stund før de fant seg tilrette, de la egg igjen men ble ikke noe av. Ser ut som om hunnen passser på egg igjen nå så for håpe de finner ut at de skal ta seg av eggene/yngelen denne gangen.
Ellers har Inka-dvergciklideyngel vokst seg store ca 1cm.
Heisann
lenge siden sist.hvordan går oppdrette ditt.her skjer det ingen ting men nå er det på vei tre nye adoketar.har da 8 stk.fem hunner og tre hanner,de begynner å bli kjønns modne nå.har fått tak i en enda vanskligere fisk å ha og veldig sjelden.betta macrostoma heter den.får se om jeg klarer den.
Tilfeldig bekjentskap
© malawithomas
Reklame for plussmedlemskap