Christian`s akvarieverden (side 7)

Etter nesten å ha lagt akvariehobbyen på hyllen beit den forbaskade litersyken på igjen, ble et juwel rio 300 med discuser og maller oppi klarte bare å ikke kjøpe karet da eg en ledig plass i stuen og eg har nesten kvittet meg med alt av kar.
Hei
har du kvittet deg med nesten alt av kar,har du kvittet deg med adoketan eller
Hei
har du fått noe mer yngel på de
Har bar 2 kar igjen nå som er oppe å går, 300l og en 120l med noen apistoer i.
Gikk lei da adoketan hannen døde uten noe grunn som eg fant utav og så ble det litt mye styr med alle disse små karene rundt omkring med vannskifte og slikt.
Har da riktig fått en ny giv med dette 300l med discus, maller og en praktbotia på 25 cm, er også en sjokolademalle på 20 cm der men litt usikker på om eg skal beholde han siden spiser alt den får i munnen.
Det er 4 vf discus og 2 oppdrettsvarianter, 1 l-260 voksen, l-201 voksen, l-200, 18 pennfisk og 4 ancistruser.
Hei
det var synd.har mistet noen jeg også.sitter igjen med to par nå som jeg prøver å få til.lykke til videre
Har flyttet ancistrus leksgruppen over i 120l karet kansje det blir noe fart på de der og, oppdaget at den største hannen hadde lagt på egg da eg flyttet de. Eg regnet ikke med at de låg på egg så eggene ble desverre spist.
Har også fått tilsendt en l-260 han av pleco lover, så kansje hunnen min kan få seg en frier. Han har nå funne seg tilrette i en hule så tiden for hvise hva som kjer.
Ellers så spiser discusene godt og har lagt på seg, kun 2 av de minste vf som ikke har fått på seg like mye fett som de andre kommer seg vel etterhvert, blir jo godt foret 3 ganger for dagen.
Etter eg fikk en hule til ancistrusene i 120l har det blitt fart på sakene, den største hannen fant seg godt tilrette og ligger på wiglers i dag.
En liten oppdatering av karene:
120l
har eg byttet ancistrussene ut med L-144 og flyttet den ene L-201 eg hadde over her fra 300l, må se om eg for tak i flere av denne usikker på hvilke kjønn det er.
Corydoras Concoler gruppen min på 7 fisk viser seg å være 5 hanner og 2 hunner, har hvist tildennser til lek en stund og i går kveld var det egg på ruten og en plante i karet. Ikke så mange egg foreløpig.
300l
Har tideligere fått en han til L-260 hunnen ikke så mye action mellom de da, har også hvert litt usikkerhet om denne hannen er en L-260 eller L-411 men eg tar ordet av han eg kjøpte den av på alvor og tror han på at det er en L-260. Han er jo en seriøs malleoppdretter og har jo mye maller.
Ellers så har eg fått oppi et scalarepar som la egg dagen etter de kom oppi karet men spiste eggene etter 2 døgn, regner med at de ligger egg ca 10 ganger(tideliggere erfaringer) før det blir noe yngel.
100l
Dette karet har eg lånt av broderen som en midlertidig løsning, byttet hvekk 2stk hoignei hunner mot en trio egyptiske munnrugere som går i karet. Planen var at leksgruppen med ancistrusser skulle gå i karet men de ble solgt, så da ble det at eg beholder den VF contradensen og for heller skaffe den noen kamerater er usikker på kjønn og.
Heisann
du har kommet igang igjen ser jeg he he
Jaja er i fullgang nå hehe.
Hei
ser akkurat nå på adoketan og de står med hodet nedover mot bunn og rister med leksdrakt begge to men det skjer ikke noe annet
Hei
hvorsan går det med adoketan hos deg
Etter at de fikk siste kullet så døde hannen og yngelen så eg leverte hunnen opp til min bror siden han har flere. Men det har hvert en tørke periode hos han og på de så ingen yngel.
Etter en liten byttehandel har eg fått i hus eller i akvariet ivanacar adoketan, et par som har lagt egg 2 ganger men ikke noe mer.
Så nå må eg bare se å få de til å leke hos meg og
Noen bilder av det nye ivanacara paret og noen egyptiske munnrugere.
Bilder av 300l, discus og l-204/kloreke
Hei
du er igang med nytt adoketa par he he.det er bra.det er jo den fineste cikliden syns jeg
kira
du er igang med nytt adoketa par he he.det er bra.det er jo den fineste cikliden syns jeg

Uten tvil Kira uten tvil
Klarte jo ikke å dy meg hehe. Disse har lagt egg 2 ganger tideliggere og men ingen yngel så får bare krysse fingrenne.
Hei
begge parene mine sluttet å leke di da og begynnte å krangle i steden men det kan jo forandre seg
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap