Redde fisker
Postet 19.02.09 kl 16:27
Postet 20.02.09 kl 18:35
Postet 20.02.09 kl 19:58
Postet 20.02.09 kl 20:36
Endret: 20.02.09 kl 20:37
Inaktiv bruker
............................
Sverdplanter funker veldig godt med sverdplasnter. Det er sikkert rett det med andre "ubekymrete" fisker selv om jeg aldri har opplevd det selv ;X)
Postet 20.02.09 kl 21:03
Postet 28.02.09 kl 21:39
Inaktiv bruker
Har du hatt de lenge?
Postet 28.02.09 kl 21:48
Postet 28.02.09 kl 21:53
Det var skrevet i en annet tråd her inne at om du har en lyskilde rett utenfor karet og skygger for lyset når du skal mate og slikt så kan fiskene bli nervøse av det. For dem må det jo fortone seg som om en stor bytte-eter skygger for sola
Vet ikke om det gjelder hos deg, men tenkte jeg skulle nevne det ihvertfall.
Vet ikke om det gjelder hos deg, men tenkte jeg skulle nevne det ihvertfall.
Postet 28.02.09 kl 23:08
Har sama problem me min fisk vet nogen koffer ??
eg henge meg på eg xD sama probelem koffer??
Postet 01.03.09 kl 14:28
I naturen bruker slike småciklider tetrastimer som en farevarsler. Så lenge det svømmer småtetra i stimer over dem er det ingen store rovfisk i nærheten. Når tetraene blir borte er det et faretegn.
Så en liten stim med tetra eller annen småfisk vil nok virke beroligende på fiskene dine.
En annen ting som gjør dem litt skye/tilbakeholdne er dårlig vannkvalitet/høy nitritt/nitrat. Om dette kommer av at de føler seg dårlige eller fordi det i naturen betyr at tørketiden er på gang og det er lurt å finne gjemmesteder for å overleve den farlige tørketiden, da fiskene blir trengt sammen på små områder. Og fugl nærmest vasser i mat, ja det vet jeg ikke om noen vet svaret på?
Så en liten stim med tetra eller annen småfisk vil nok virke beroligende på fiskene dine.
En annen ting som gjør dem litt skye/tilbakeholdne er dårlig vannkvalitet/høy nitritt/nitrat. Om dette kommer av at de føler seg dårlige eller fordi det i naturen betyr at tørketiden er på gang og det er lurt å finne gjemmesteder for å overleve den farlige tørketiden, da fiskene blir trengt sammen på små områder. Og fugl nærmest vasser i mat, ja det vet jeg ikke om noen vet svaret på?
Postet 03.03.09 kl 10:51
Postet 03.03.09 kl 21:41