Pestsnegler en plage?

Til alle dere som syns pestsnegler er en pest og en plage og som dere helst vil se der pepperen gror. Se på bilde av anabusiaen, for en uke siden var mesteparten av bladene nesten helt svarte av alger. Det var så ille at jeg vurderte å hive planta, men så kom det en koloni med pestsnegler på besøk og har hvert der siden. Det har resultert i at planta har blitt mye grønnere og berget livet. Det er jo klart at jeg ikke vil ha karet overbefolket av pesnegler, så jeg skviser alle jeg ser på frontruta til karet, discusene elsker de knuste restene forresten, men det er helt klart at en akseptabel bestand av pestsnegler er av det gode.

Jon

Ja, det er sant=) Skal selv skaffe meg snegle nå. Og de er ikke vanskelig å kvitte seg med...
Jeg vil ikke ha dem i mitt "store akvarium", men jeg synes de (damsnegler og skivesnegler i mitt tilfelle) er så kjekke at jeg har dem i et 3-liter plastakvarium der har jeg en vasspest og litt ymse, og jeg tror aldri jeg har sett så fine planter før. Sneglene får litt lite mat, så det er noen få huller her og der, men ellers er de fantastisk grønne og vokser som bare det. Ikke er det alger oppi der heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap