Kjetil´s akvarier (side 11)

Må også legge ut et bilde av min kjære Golden nugget
I går fikk jeg som sakt en lektrio av L144, hannen var veldig aktiv i går men i dag er den borte vekk.Han har ikke vist seg i hele dag,kan det være at han ligger under skiferen å passer på noen egg.Ja ikke vet jeg men det skal bli spennende å se, han dukker vel opp etter hvert.
Damene er i alle fall veldig aktive i dag
Forsatt så er hannen borte, mon tro om det er egg en eller annen plass.
Har så lyst til å løfte på skifersteinen, men bør vel ikke
Kunne ikke la være å leite litt under steinene etter hannen, desverre så fant jeg den død under en skifer.Kunne nesten se ut som den hadde kilt seg fast
Har lest heeele denne bloggen din nå å jeg sier bare WOOW!!
Jeg digger det du gjør og det er bare helt rått hvordan du får det till!
Synd det med at du fant han død da :/
Kjetil Hagen
Kunne ikke la være å leite litt under steinene etter hannen, desverre så fant jeg den død under en skifer.Kunne nesten se ut som den hadde kilt seg fast


Som sagt så døde min L144 hann i min lekstrio, men så mente jeg bestemt å ha en L144 i selskapskaret, så i dag ryddet jeg ut alle røttene og der var den og sandelig var det en hann også.Så nå er det bare å vente for å se om hann blir godkjendt av mine to hunner
L144 hannen fant seg til rette i en av hulene i går, i dag har hunnen prøvd å komme inn men blitt jaget ut opp til flere ganger. Men nå ser det ut som hannen har godkjendt henne, og nå ligger de begge to å koser seg i hulen. Mulig det er noe på gang, spennende.
L144
Nå har hannen ligget i hulen sin lenge, i dag fikk jeg se at det beveget seg helt inni hulen. Så her er det yngel på gang, blir morro når de titter fram.
I dag fikk jeg sett yngelen skikkelig, håper de får seg noe mat for hannen vill ikke slippe de ut. Bør jeg flytte de da de ennå er i hula ????
L144
I dag kom yngelen ut, litt usikker på hvor mange det er . Klarte å telle 15 stk, så vi får se litt senere når de blir litt større.

Har også fått bestilt meg 5 stk L046 og 10 stk L134, regner kansje med å få hentet disse i løpet av 14 dager.

Her nede på sørlandet er det fryktelig lite fisk til salg, så vi må enten til Stavanger eller mot Oslo. Litt synd at det ikke er flere oppdrettere her nede på sørlandet.
Piraya
Det er veldig vanskelig for meg å ta gode bilder av Pirayaen, det er nok mangel på utstyr. men jeg fikk et som var sån der.
L144
her er noen bilder av mine kjære små
Som pirayaene dine har vokst, ser ut som de trives godt.
Ja den har blitt veldig stor, litt forskjellige størrelser på de men der er det altid en kamp om maten.
Ser ut som det kan bli noen L144 på markedet her på sørlandet snart da Det hadde vært fint, ønsker meg noen av de, hehe :P
Det blir det nok, skal også i løpet av 14 dager hente noen L046 og L134. Prøver å få noe oppdrett på dette her nede på sørlandet, men det tar nok litt tid før det blir yngel på disse. L046 vill det nok ta et til to år før en eventulet det blir noe, nå må en også se hvilket kjønn jeg får tak i. Et lite sjansespill å kjøpe når en ikke kan se hvilket kjønn det er, hvist ikke må en gå for etablerte lekgrupper til en enorm pris.
Spennende. L046 er jo ett smykke av en malle, så håper du er heldig med de Selv håper jeg prisen vil gå ned i tiden fremover, ganske høy pris på de foreløpig, og for en som er ganske 'ny tilbakevent' akvarist, så har jeg ikke lysst å sjangse på så dyr fisk... enda :P L134 er jo ikke akkurat stygg den heller... Kan se for meg at det kunne passe med noen av de i 250 litern, hehe
L046
Da var L046 i hus, et flott par på 4-5 år. Så nå er det bare å håpe på at det blir lek etter hvert. Legger ved noe litt dårlige bilder.
Da er det bare på jakt ettter L134, så er planen i boks.
I dag fikk jeg ryddet i karet med maller og gullsøm, så nå er det bare to hanner igjen av gullsømmen. Endelig fant jeg noe som kunne ta noen gullsøm.
Fikk også flyttet over to Oskar til dette karet, så nå er det vel bare på leting etter noen nye store maller
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap