Kjetil´s akvarier (side 6)

Det har gått veldig fort, men slik er jeg legger en plan og gjenomfører den ganske raskt. Det er ikke alle i huset som liker denne metoden, men hun bare ler.Nå gjenstår det bare 4 stk L144, disse regner jeg med at kommer til helgen.Så nå det er gjort blir det en lang pause når det gjeller handling av fisk og akvarium.
Neste prosjekt er en reol med 6 stk 128 L, disse skal brukes til oppdrett av Discus.Jeg har nå 3 forskjellige typer og totalt 19 stk tilsammen.
Håper med tiden at jeg kan få pelt ut noen lekpar av disse 19.
Litt fortvilet her om dagen fikk jeg hjem 6 stk Corydoras orange laser, disse satte jeg inn sammen med Discusen i et 325 L.Fram til nå har jeg bare sette en av de, av og til.Håper de gjemmer seg og kommer fram etter hvert som de vokser til.
Ja, håper de gjemmer seg. Har du løftet på noen røtter? De kan ligge under der...
Jeg har en liten fjellkjede som er limt sammen med silicon, har ikke flyttet på denne.Håper bare at de gjemmer seg der, vi får se etter hvert.
I dag rensker jeg det siste karet på 70 L, kan se ut som jeg får tak i en lekgruppe med Corydoras Sterbai (håper jeg)
Fikk et lite håp om at Corydoras orange laser forsatt lever, fikk besøk av to stk plutselig.JIPPI
Kjetil Hagen
Da var coryen i hus, 6 stk Corydoras Adolfoi og 11 Corydoras sp Black. Artige småtasser


Jomen har du ikke to av mine yndlingsarter der, gitt
De er nydelige begge to, hver på sin måte. Corydoras sp Black er mørk og mystisk, lang og slank. Mens C. adolfoi er mere kompakt og har klare kontraster og oppsiktsvekkende farger; hvitt, oransje og svart. Virkelig en av mine aller kjæreste favoritter, og en av de artene jeg har hatt lengst (bare slått av Corydoras sterbai, de har jeg hatt i ca 4 år).
Ja de er utrolig artig å følge med på, har et håp om å få kjøpt en gruppe med Corydoras Sterbai.Har lagt inn et bud på en leksgruppe på 10 stk, vet ikke helt om jeg får tilslag. Hvist ikke ser jeg at det er andre også som selger disse på forumet, så håp er der.
Corydoras sterbai er utrolig fine. Jeg ser at på Aquamanias selder dem for 49,-


http://www.aquamanias.no/kategori.php?kategori=232&subkategori=82

Jeg har nå 6 corydoras metae og er helt forelsket i dem. Veldig gøy å se på dem rote rundt.
I dag fikk jeg endelig se 4 stk av de 6 stk corydoras orange laser jeg kjøpte,så de har nok funnet seg et gjemmested.Regner med at de vill vise seg mer etterhvert som de vokser til.
Hadde også et dødsfall i dag ,det vare en av Dicusen (Pigeon blood blue).
Kunne ikke se noe som helst på fisken, ikke var den skadet og ikke noe unormalt.Det eneste som jeg kunne se var at den var oppblåst i magen i forhold til de andre.
Så fint at du nå har sett flere av orange laser. De kommer nok mer og mer frem etterhvert som de blir kjent med karet

Trist med discusen... ;(
Ja jeg begriper ikke hvorfor den døde, alle vannverdiene er helt topp.
Fisker kan plutselig dø uten at det er noe galt med vannet. Den kan ha vært syk. Eller fått et illebefinnende.
Veit du hvor gammel den var?
Jeg er ikke sikker, den var ikke større enn 5-6 cm (hale til munn)
Ja jeg skrev i et tidligere innlegg at nå ble det lenge til jeg skulle handle igjen.
Men det holdt ikke lenge ,i dag fikk jeg et tilbud på mail om 128 L kar.
Så det ble bestilt 6 stk, kunne ikke la dette gå fra meg utrolig billig.
Reolen har jeg alerede, har bare ikke hentet den.
Så etter 17 mai er det bare å begynne å rigge, så da blir det 6 nye kar i samlingen.
Så da er jeg oppi 2293 L i mitt 12 kvm rom, NÅ er det slutt for en stund håper jeg.
Nok av kar kar det ut til ,reine luksusen

Mine orange lasere er også veldig sky av seg bortsett fra når de leker. Vil jeg se de så må jeg sitte musestille foran karet og vente .Men sånn er det gjerne ,noen coryer er sky og andre ikke .

Håper du får tak i Sterbaiene ,de er bare kjempeflotte og en av mine favoritter også.


Har kjøpt meg nytt speilreflekskamera, type Sony DSLR-A200 m/ 18-70 linse.
Så nå sitter jeg her å prøver,feiler og lærer, det er en del å sette seg inn i.
Så hvist noen der ute har noen gode og nyttige tips om innstilling, så er jeg veldig takknemelig.
Så jeg legger ut noen av mine nye bilder, og husk jeg lærer forsatt.
Ble "proffe" bilder det der, hvor mye ligger et speilreflekskamera på i gj. snitt?
Det jeg kjøpte kostet 4490,-, men jeg ser at du kan få de fra 2500,- og oppover.Velger du brukt, kan det bli enda billigere.

Grunnen til at jeg kjøpte akurat dette,var i hovedsak at det er ganske brukervennlig.
Så nå sitter jeg hele kvelden og leser bruksanvisning og prøver meg fram.

Du kan nesten ikke gå galt med å kjøpe et slikt kamera, den største forskjellen på de forskjellige typene er hovedsaklig brukervennligheten.

Selfølgelig er der andre forskjeller ,men det merker ikke vi hobby brukere i starten.Når jeg lærer meg dette ,kan det godt hende at jeg setter større krav til andre fungsjoner.Hvem vet????
Flotte bilder

Gratulere med nytt kamera!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap