Andre som bruker hikari excel til sine små?

Jeg bruker selv H. excel og er veldig fornøyd med dette foret. Stort sett mater jeg kun mine med selvlaget rekemix og h. Excel.

Men, jeg ville høre om det er noen andre her som bruker dette foret, og hva deres erfaringer er med dette over lengre tid?
Er det Hikari Cichlid Excel du mener?
Bruker det ikke selv til ciklidene, men det er fordi jeg handler på nettbutikkene, og de har andre merker (som jeg er fornøyd med).
Men jeg har prøv en liten pose med dette fòret for en tid tilbake, og hvis jeg husker rett så ble det et problem at fòret ikke sank. De fiskene som ikke var så pågående fikk ikke nok mat.
Det endte med at jeg grovknuste det i pepperkvern for at noe skulle synke til de som oppholdt seg ved bunnen.
Så gikk jeg over til "Aquatic Nature Cichlid Excel" i stedet. Der blir noe av fòret ført ned med vannstrømmen.
Innholdsmessig så tror jeg Hikari sitt fòr er bra.

Shiramor
, og hvis jeg husker rett så ble det et problem at fòret ikke sank.

Dette "problemet" løser jeg på følgende måte ;

Pelletsene helles i en kopp med vann. La de ligge en liten stund og svelle. Trykk deretter lett på dem for å få vekk lufta inne dem. Og vips - de synker.

Disse pelletsene er "laget med luft inni" slik at de skal flyte.

Jeg bruker denne måten med mine Aquatic Nature pellets. Forer mine aulonocara yngel med disse i meduim størrelse. Når pelletsene har ligget litt i vann så blir de myke, og ynglene hakker grovt på dem når de treffer bunnen.

Tips til folket : Yngel kan godt mates med overdimensjonert pellets, bare myk dem opp i vann på forhånd.
Det var den jeg mente ja shiramor

Det at de flyter kan være litt dumt, men hos meg har de lært seg å spise fra overflaten, dog det spruter fælt... De er fremdeles noe nervøse, og skyter fart fra bunnen av og snapper foret i ett kollosalt plask. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap