Dahls dyrerike

Vet mange reiser lange veier for å besøke og handle hos Dahls Dyrerike i Moss.

Det gjorde jeg også. Obs, obs, handler dere her, gjelder det å være våken og følge med.

Jeg kjøpte et Juwel Rio. Da jeg kom hjem manglet armaturet. Jeg ringte, og forklaringen var at det hadde blitt plukket ut av esken og solgt separat tidligere i uka. De skulle sende et nytt i posten i morgen slik at jeg får det raskt.

Helt utrolig å gjøre det uten å gi beskjed til de ansatte, eller sette akvariet vekk, slik at det ikke blir solgt ukomplett, synes jeg. Syntes også de ansatte burde sjekket at alt var i orden, ettersom esken var åpnet. Ettersom jeg hadde ringt på forhånd og det var satt av til meg med lapp med mitt navn på, trodde jeg at det var nettopp det de hadde gjort.

Hadde jeg ikke vært våken, ville jeg dessuten kommet hjem med bord som var for stort. De ville sende med et bord på 1 meter, men akvariet er bare 80 cm.

Og jeg hadde kommet hjem med en gul molly hunn, som jeg absolutt ikke skulle ha, i stedet for en hann. Da jeg sjekket fisken i posen, hadde hun tatt feil kjønn, enda jeg presisierte at jeg skulle ha en hann, fordi jeg hadde to hunner fra før.

Fisken kunne de jo ikke ha sendt i posten og bordet er jo tungt.

Og karene, vet ikke jeg, synes de virket litt møkkete. Død fisk lå det også i noen.

Håper armaturet kommer raskt i posten. Thor, som driver butikken, lovte å sende nytt i morgen. Hadde gledet meg til å sette opp akvariet i helga. Men har ikke lyst til å ta det ut av esken før alt er komplett.

Det hører med til historien at da jeg ringt på morgenen og spurte om de hadde Juwel Rio i mørk brun, var svaret nei. Jeg spurte til og med om hun var helt sikker og fikk beskjed om at det var hun. Men så spurte jeg om de hadde Juwel Lido og da oppdaget hun at de hadde Rio likevel.

Virket egentlig som om alt sto på hodet der. De har rimelige priser, men det blir jo dyrt å kjøre lange veier hvis man ikke får det man skal ha.

Må jo si at hun som tok telefonen da jeg ringte og sa fra, var veldig imøtekommende og Thor ringte opp igjen rett etter slik hun lovte. Det var jo positivt, men det skulle jo egentlig bare mangle.
Dahls dyrerike
JEG SYNES DET ER FINT ,,,,, at folk sier ifra når noe er galt eller feil, jeg har akkurat begynt å bruke denne butikken ,derfor er slikt som bestilles over nett greit å få tips om. tusen takk for dette innlegget som gjør meg obs. det handler noen ganger om mye penger. når det er sagt så må jeg si at servicen der borte i moss virker alle tiders, de er virkelig imøtekommende ,å vi vet at det går ann å ta feil.det finnes personer som slutter å handle i en butkk fordi de selger pappegøye fisk og enkelte misskapninger av guldfisk, husk at smaken er som baken.noen liker mora og noen dattra. tror ikke det er mange butikker som aldri har solgt litt udda oppdretsvar ,se på discus den blir rost opp i skyene det samme med kampfisk. det er fisk det er brukt mye rart på for å få fram alle de vakre fargene.nei se på helheten og ikke bare en liten bagatell.vel dette ble litt utenom det som var ment, men tusen takk for opplysningene om dahls butikk i moss.mvh. grubbis sandefj.
Dette var jo veldig lei for deg. jeg skjønner deg godt. og når du bor såpass lang bort. men vist du er i nærheten en gang. gi dem en sjanse til. alle de gangene jeg har vært der har jeg vært mer enn fornøyd. : - ))
Og lykke til med akvariet, vist det kommer frem
enig med sistnevnte, jeg vurderer jo å kjøre ene og alene ned hit 75 mil hver vei for å handle, men tar det nok ifm neste østlandstur

God service og komunikasjon når en mailer /ringer dem også for å få sendt noen varer hjem i posten
heisann, jeg lurte på om du har fått alt som du skulle til akvariet ditt?? og hvor lang tid dette tok?? Jeg har også brukt dahls-dyrerike selv om det er laangt dit, men de har ett godt utvalg av fisk å god service når man skal KJØPE noe.. Men, etter at jeg kjøpte en pumpe som ikke fungerte som den skulle ble jeg litt trist å lei av hele dyrerike.. Det tok flere måneder å få en ny pumpe å jeg kjørte 3ganger bom-tur til butikken etter flere forvirrende telefonsamtaler.. å det er litt dumt når man bruker ett par timer på å komme seg dit.. så da var jeg egentlig litt nyskjærrig på hvordan de "løste" dette problemet 8-)
De var raske.

Det ville nok jeg også vært etter å ha hørt min tirade i telefonen avsluttet med: Og dette skal du bare være glad for at jeg sier, for hvis dere ikke skjerper dere, går det ikke i lengden.

Som sagt ringte innehaveren samme kveld, som lovet.

Dagen etter gikk de på postkontoret og sendte armaturet i 10-tida og ringte og ga meg pakkenummeret slik at jeg kunne spore pakken på posten.no

Det kom tirsdag og var i orden.

Fiskene jeg kjøpte - en gul mollyhann og fem villguppy - er friske. Guppiene yngler som gale.

Men det blir nok ingen flere turer til Moss på meg. Sånn rent personlig synes jeg ikke det er verdt turen, hvis man ikke skal handle et stort Juwel-akvarium til flere tusen kroner, f.eks. Da er det nok penger å spare.
gurimalle
Fiskene jeg kjøpte - en gul mollyhann og fem villguppy - er friske. Guppiene yngler som gale.


Men fikk du ikke feil kjønn da? Synes du skrev det i første innlegget ditt, at du hadde fått en hunn istedenfor en hann som du hadde bedt om?
Eller vokste det ut en...snopp, hehe, på den over natta?
hmm ærlig talt synes jeg dette var bagateller å henge seg opp i og skrive om på et forum. Er menneskelig å feile og å ha stressende dager, er også menneskelig å tolke det værste utav det og fortelle andre antar jeg. Drar ikke til en av norges billigste butikker og antar at du får med en butler som bærer deg rundt -og to til som syngende plukker ned de varene du vil ha.

Ok kunne ikke dy meg, måtte ut med litt sarkasme , poenget mitt er at man må se ting i perspektiv, og ikke alltid etter hva man forventer, da blir man bare sur og skuffet. Det jeg EGENTLIG skulle si er at jeg tror det var noen forumregler mot klaging og sånt angående dyrebutikker?

nå var det vel ingen som klaget på servicen hos dahlsdyrerike... men når man kjøper noe til flere tusen kroner må det jo være lov å forvente at det som skal følge med faktisk ER der, noe det ikke var i dette tilfelle.. å det står tydelig at negativ butikkomtale vil bli slettet, men det må jo være sånn som dette ett forum er til for nemmelig meninger å synspunkt.. alle er kansje ikke bare possitive men det er jo kansje en grunn til det også.. forøvrig så synes jeg det er knallservice hos dahls når man handler der, men de er litt trege når det gjelder reklamasjon\garanti men dette er mitt synspunkt å mening.. 8-)
mona o
[QUOTE=gurimalle]Fiskene jeg kjøpte - en gul mollyhann og fem villguppy - er friske. Guppiene yngler som gale.


Men fikk du ikke feil kjønn da? Synes du skrev det i første innlegget ditt, at du hadde fått en hunn istedenfor en hann som du hadde bedt om?
Eller vokste det ut en...snopp, hehe, på den over natta?

Jeg oppdaget selv at det var en hunn, ikke en hann i posen, før jeg betalte og dro. Mener da bestemt at jeg skrev det. Dermed ble den byttet i en hann. Hun som ekspederte meg sa noe a la: Jeg var da helt sikker på at det var en hann jeg tok. Men vi var begge enige om at det var det ikke.

Det jeg vil fram til, er at man må følge med hvis man handler der og passe på at man får det man har kjøpt og får med seg alt. Når man reiser et stykke for å handle hos en av de anbefalte butikkene, blir det jo gjerne til at man har med endel hjem. Også stoler man kanskje litt mer på en butikk med godt renomé.
Eg reiste mange timer eit ærend for å besøke Dahls. Eg var der i fleire timar, og handlet fisk for fleire tusen kroner.
Eg har ALDRI før vore i ein butikk med meir oppegående personale og service.

Alle som driver butikk kan ha uheldige episoder, ingen er feilfri. Så vi må ikkje la dette bli ein klagepost mot Dahls, for dei fortener alt anna enn det.
Ja, de er jo en veldig annerkjent butikk. Eieren holder jo kurs og seminarer og mange klubber arrangerer turer dit. Billige er de også.

Jeg kan berette at tre måneder etter at jeg var der 20. februar, er den gule mollyhannen jeg kjøpte forlengst død, mens de mollyene jeg hadde fra før lever i beste velgående. Døde er også de tre villguppy-hunnene jeg kjøpte. Men de har til gjengjeld etterlatt seg 20-30 yngel (de var gravide da jeg fikk dem) som jeg har tatt vare på. De to villguppyhannene fra Dahls lever fortsatt.
Må bare si at jeg er kjempefornøyd med butikken. Lave priser, fantastisk service og de fiskene jeg har kjøpt hat vært av god kvalitet. De har også et veldig spennende utvalg.

Dahls er ikke den mest strøkne butikken, tror nok de heller bruker tiden på info og akvariesnakk enn rydding. Og akkurat det skal vi jammen meg sette pris på mtp alle butikker som mangler kunnskap!
Jada- i en perfekt drømmeverden hadde det vært butikker som aldri gjorde feil, hvor det aldri lå lik og hvor alt var strøkent og butikkansatte visste mye mer enn alle oss tilsammen.
Men jeg tar heller en butikk med spennende utvalg, flotte fisker og ansatte med masse kunnskap!
Da overser jeg lett at det er litt rot og et og annet lik.
Synes det er bedre at de ansatte har tid til å fortelle meg om fiskene enn at de vasker gulv og sorterer hyllevarer
MC Darup
Synes det er bedre at de ansatte har tid til å fortelle meg om fiskene enn at de vasker gulv og sorterer hyllevarer :)


Evig enig. Men beklageligvis så ser man ofte butikker hvor ingen av delene skjer. Ingen kunder i butikkene, ansatte henger bak disken og det ligger døde fisk i karene! Huff...

Men hos Dahls så tar de ansatte seg god tid til deg og du får svar på det du lurer på av meget dyktige ansatte. Bra vi har sånne butikker.
Dahls dyrerike
Hmmm ser at det som vanlig tar av når noen sier noe negativt om noe/noen,men er vel ikke ment så ille tror jeg,er vel mere en advarsel at det er greit å følge med selvom butikken har bra omtale og rykte...Hadde jeg kjørt x antall mil for å kjøpe et kar til flere tusen kr som var bestilt på forhånd så hadde også jeg regnet med at alt fulgte med i pakken..uansett hvem butikk det hadde vært snakk om...Er jo greit å høre at alle gjør feil for det er vel ganske vanlig...dere som har handlet der og er fornøyde hadde sikkert ikke vært så veldig fornøyde dere eller om dere kom hjem uten armatur etter mange mil i bilen...Har handlet i butikken flere ganger og vært fornøyd jeg,men egentlig ikke vært så veldig imponert over hva de har hatt inne(ser bare etter maller)men kunskapen har de fleste der så det er positivt så klart og er enig at det kan godt se litt uryddig og ikke strøkent så lenge kompetansen er der....kan nevne noen butikker her i Østfold som virkelig er *****hvor det står noen unge mennesker som knapt nok vet hva noe er,står der gjerne med tyggis og med mobilen mens de skal hjelpe deg...helt toppers...(ikke farlig med tyggisen men hold den inni kjeften)

Mvh Frank

Selvsagt skal man følge med!
Var innom Dahls onsdag, og jeg fulgte ikke med. Endte med at de nydelige perlemorsguramiene jeg skulle ha ble liggende igjen
For mye fiskeprat!
Dahls:)
Jeg besøker Dahls dryerike konstant og bedere fiskebutikk en det skal du lete lenge etter .De er de hygglieste menneksene de har enorme kunskaper om fisk en kan stå å snakke fisk i timesvis.For ikke å snakke om hvor billig det er der!
Mine meninger da
Dahls dyrerike er vedlig bra,
Stor bestilling... Får meg ble det rot surr og bare tull.. Endte ikke opp med 1 eneste vare jeg var fårnøyd med... Og x antall tusen rett ut av vinduet
Men det kan vel skje de fleste steder har man uflaks..

Men bruker da det jeg har fått selv om ingen av varene var som avtalt

Mvh: Kim Andre Martinsen
Til dere som har vært på Dahls i det siste, har de no utvalg av malawiciklider der borte?
Tilfeldig bekjentskap
© Svenn Rune Seljeseth
Reklame for plussmedlemskap