Finnmarking i eksil (side 20)

Vil jo helst ikke ha kryssningsbarn da, så om du har noen unge, håpefulle damer å avse, så er jo det supert

Mulig at noen av ungene er krysninger også, så må la de vokse seg til først :o)
Du er ikke interessert i endlers guppy da? Har 3 hunner og massevis av unger av endlers, de har ikke gått sammen med vanlig guppyhanner.
Kanskje jeg er rar, men jeg synes faktisk vanlig guppy er finere enn endlers jeg. Endlers er liksom litt i minste laget
Nei, du er ikke rar, jeg syns også kulturguppyen er finest, men unntak av noen få endlers hanner :o)
Hm... en god sjans for at vi faktis er rare begge to da ;P
Synes vel egentlig jeg og at veldig mange Guppyer er flotte ,men Full red Endlers og Japan blue er bare utrolig fine . Fargespekteret på de vanlige Endlers er og flotte ,men gjør seg kanskje best i små kar.
Japan blue er vakker ! Men er ikke de en krysning mellom endlers og kulturguppy? Mener å huske at jeg hørte noe sånt en gang. Har i det hele tatt sansen for blå guppyer, derfor ble det 2 blå damer i dag :o)

Ser ikke helt bort fra det Linda, hehe.
Det er godt mulig ,har ikke satt meg så mye inn i det ,men de er jo større enn andre Endlers ,så ser ikke bort fra det.
Hadde Japan blue for noen år siden, men dessverre ble de syke og døde. Full red endlers er fine de også, men full blue hadde vært enda bedre, syns jeg, hehe.

Ja smaken er som b.....
Selv synes jeg at full red er helt utrolig fargemessig med den selvlysende røde fargen.
Men jeg kunne nok ønske at hannene var litt større,det hadde bare vært kjempeflott .
Det er noe av det som gjør akvariehobbyen fasinerende, alle variasjonene som gjør at alle kan ha sine favoritter :o)
Så sant; det finnes så mye vakkert
Fant 2 guppyyngel i 63 litern, og har flyttet de de rekekaret i vinduskarmen. Det har sikkert vært flere, men honningguramiene jaktet flittig på de 2 som var igjen, så jeg aner hvor resten av kullet har blitt av. Dette er av paret med gul, flerfarget utstillingsguppy som jeg kjøpte på et klubbmøte.

Det er noen små dyr som lever i 19 litern hos rekene. De største er 0,5 mm, de "svømmer" helst langs bunnen og glasset, litt rykkeste svømming. Har også en del toppluesnegler der, og de ligner når de sitter i ro på glasset. Fanget noen av de i dag, med pipette, og gav til de 2 nye blå guppydamene. Ser ut som de blir spist.

Har hatt noen cherrybarber med skeiv rygg i en IKEA vase, men i dag tok jeg livet av de. Ville se hvordan de utviklet seg. Noen så nesten rette ut, men valgte å avlive alle sammen likevel. Har jo et nytt kull med små gående på kjøkkenbenken, og er spent på om like mange fra dette kullet får skeiv ryggrad.

Må også snart finne på noe lurt for å holde pH i 160 litern over 6, helst 6,5. Må kanskje bytte ut rota der etterhvert. Synd, for det er en veldig fin rot, men den er jo godt "brukt" nå. Kjøpte den brukt for 3 år siden og har stort sett brukt den siden.
Hmmmm
Så kanskje det blir puntius titteya på neste auksjon da? Kan ikke huske sist vi hadde barber...
Ikke se bort i fra det, Truls :o)

Tok noen bilder i kveld, under fôring i 375 litern.

1. Kule bruno plecoen :o) Se på de fargene og den ryggfinnen !

2. Ancistrusene lekte her om dagen, men pappabart tar seg en liten matpause fra viftinga. Tror han har øyne i nakken, han var ikke langt fra hula og voktet den vel selv om han ikke var inni.

3. Det ene nogenlunde skarpe bildet jeg fikk av eggene, og det skulle selvfølgelig snike seg en sverddrager med !
Det er L 177 :o)

Har 2 stk som er kjøpt på TAM Alna. Og det aller beste med disse, de spiser penselalger ! Det høres tydelig når de sitter på rota, glasset eller bakgrunnen og gnafser i seg alger :o)
Fantastisk eksemplar
Men den vil kun trives i 270-literen min og der er det sinte ciklider som legger egg fra tid til annen samt 2 fullvoksne ancistrus-hanner som trives i samme segment ... lukter bråk...
Det vet jeg ikke. Mine 2 er veldig fredelige, syns jeg. Har jo et ancistruspar og mange små i samme karet, og ikke sett noen konflikter, sånn bortsett fra litt knuffing når de får squash eller agurk.

Står i basen at den kan bli 25 cm. Den største min nærmer seg vel 20 cm. Den var knappe 10 da jeg kjøpte den for 1,5 - 2 år siden (husker ikke helt når det var).
Har mye alger i 152litern, så har tatt en rydderunde der. Har tatt ut rot, steiner og noen planter, og satt de oppi ei bøtte med vann og saltet de grundig. Skal ta plantene ut igjen snart, men rota og steinene kan få ligge i saltvann til i morgen. Har også byttet 40 liter vann og slamsugd. Har en del skivesnegler i dette karet, så har flyttet 4 jegersnegler dit. Lurer på om jeg kan sette inn en pumpe som bare sirkulerer vannet igjennom filteret bak bakgrunnen. Har en følelser på at mer sirkulasjon er bra, men vil ikke ha mer strømninger i karet. Får se om jeg finner på noe lurt

Bilde 1. Karet i kveld, ganske strippet.

Bilde 2. En av de 3 coryene som bor i 152litern. Tror jeg fant ut at det er c. bilineatus.

Har også byttet vann og dermed hevet pH i 160 litern. Den var på 6. Etter byttet litt van i flere omganger tilsammen 15 liter. Nå er pH på 6,8. Slapp også nedi en hjemmelaget gipsklump. Lett blanding av alabastergips, GH+, pH+ og litt rekemineral. Lenge siden jeg lagde de, har bare glemt å bruke de :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap