Filter ide?

Jeg har et 110 liter juwel akvarie med innebygd pumpefilter. Har hørt at dette ikke er av di beste pumpene. Har en sirkulasjonspumpe i tillegg ( m/slange på) , og lurer på om noen har noen god ide på hvordan jeg kan bruke denne i tillegg med ev.blåfilter el noe for bedre filtrering? ( har ikke så god råd for tiden og vil gjerne bruke denne sirkulasjonspumpa fremfor og kjøpe en filterpumpe i tillegg..) Gode ideer taes imot med takk=)
Monter en grov blåsvamp på innsuget til sirkulasjonspumpen og vips så har du bedre filterkapasitet(når det er innkjørt seff).
Koster ikke mange kronene for en blåsvamp bit.
Det enkle er ofte det beste

Tenkte på det..for prøve dekorere litt rundt eller noe Menne er det ikke sjans for at fisk kan sette seg fast eller noe da? eller er det mest bare yngel og reker..heh..
Ingen friske dyr/fisker setter seg fast i en slikt filter-da skal det ihvertfall pumpe mange tusen liter i minuttet og slike pumper har vi ikke tilgjengelig til oss vanlige akvarister.
Så nei yngler/reker henger seg ikke fast, rekene kommer nok til å beite på blåsvampen, det gjør ofte mine.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap