Hva identifiserer pene tanganyika fisker

jeg er nybegynner på dette, for meg var eks alle tropheusene i butikken var like fine. jeg hadde bestilt så det var jo bare å ta de jeg fikk.har fått tatt noen bilder av fiskene jeg har i akvariet mitt, ligger på siden min, legger ved ett her også, syntes jeg var litt heldgi som fikk frem de lyseblå prikkene som de faktisk har (hvet prikkene forsvinner senere)
acs79
jeg er nybegynner på dette, for meg var eks alle tropheusene i butikken var like fine. jeg hadde bestilt så det var jo bare å ta de jeg fikk.har fått tatt noen bilder av fiskene jeg har i akvariet mitt, ligger på siden min, legger ved ett her også, syntes jeg var litt heldgi som fikk frem de lyseblå prikkene som de faktisk har (hvet prikkene forsvinner senere)

Hvilken type er dette. Og hvor kommer de fra?
Må si meg enig med deg. Synes alle tropheus er fine...
Er derfor selv litt i tvil hvilke jeg vil ha. Jeg er litt sånn at jeg vil ha noe ikke alle andre har... he he, ikke lett det. Men så er det jo slik at yngelen ligner jo ikke på sine foreldre....Så det er vanskelig å vite hva en får, når en ikke får se de voksne eksemplarene.... Men er jo litt spennende også da.
Jeg vurderer flere typer. Får se hva det blir til helgen...
Mariflyfly
Får se hva det blir til helgen...

Gleder meg også til helgen Mariaflyfly.
Blir spennende å se hva du har med deg på søndag
God tur!!!
Dette er Tropheus Duboisi. Finnes noen forskjellige varianter av disse, med ulik bredde på stipen og den kan være hvit eller gul.

Blir spennede å se hvilke Duboisi du har.
Trygve Lillefosse
Dette er Tropheus Duboisi. Finnes noen forskjellige varianter av disse, med ulik bredde på stipen og den kan være hvit eller gul. Blir spennede å se hvilke Duboisi du har.:-)

Såg det var Duboisi, men hvilken, ligner veldig på Maswa...?
Trohpeus
oida, trodde tropheus duboisi var en type jeg, eheh, ja så feil kan en ta.
hvet det er tropheus duboisi, kjøpte dem på dyrebutikken på galleriet i bergen sentrum, de er ikke viltfanget men kommer fra en oppdretter i sverige eller tjekkia, kjøpte alle 4 fiskerasene der så husker ikke hvem som kom fra hvor.
håper jeg har fått de som får gul stripe, ellers så blir de sikkert fin med hvit også. men har lagt merke til at det jeg trodde var hvite prikker, er lyseblå prikker, så har de lyseblå lebestift, hehe,
men jeg brukte ihvertfall god tid på forhånd med innredning og oppstart av akvriet, hadde det vel gående i minst 6 uker med komplett utstyr før jeg puttet fisk oppi. bestilte fiskene i en mnd på forhånd, sånn at jeg skulle være sikker på at jeg fikk de fiskene jeg skulle ha.uten å måtte komme igjen og igjen.
men jammen ble det en dyr fornøyelse, hehe, selv om jeg fikk 15 % rabatt på alle fiskene. to av tropheusene strøk med på de to første ukene men alle de gjenværende ser ut til å trives.men må tilsette kh salt den ellers ville ha ligget på 4. nå har jeg kh på ca 10. ph 8

Hvor mye måtte du ut med for disse da?
Tropheus
tror det ble noe sånt som 2700 for fiskene, kunne sikkert fått de billigere hos andre, men jeg er ikke så kjent i miljøet enda, og tenkte det at jeg prøver butikk denne gangen , så kan jeg ta i mot/kjøpe fisk fra andre neste gang.sikkert like bra begge deler =)
Hvor stor gruppe har du? Vet du noe om kjønnsfordelingen?
Trohpeus
han kunn ikke si noe om kjønn siden de var så små, men får jo håpe jeg har fått litt av begge kjønn. har du noen tips om hva som kan være hunn og hann uten at de er blitt par?
Går utifra at du kan bukvende tropheusene også slik som malawi...uten vet jeg ikke.

Hvor mange har du?
Tropher
begynte med 15, 13 igjen. satse på at de fleste overlever hehe. av tropheusene
Ja. Da har du betalt Butikkpris ja... er 3x så mye som jeg gir for mine...
Men er ikke lett å få tak i her i Norge. Tenkte på å kjøpe meg to gupper på 15-20 stk. totalt 30-40stk.
Om du vil ha flere i karet ditt får du gi en lyd så kan jeg ta med til deg også....
He he
Tropher
vel, betalte 2700 for 25 fisk, 15 troffer, 4 julidochromis ornatus, 4 neolamprologus leleupi og 2 multifascatiatus

kan godt tenkes at jeg kan trenge flere en gang =)
acs79
vel, betalte 2700 for 25 fisk, 15 troffer, 4 julidochromis ornatus, 4 neolamprologus leleupi og 2 multifascatiatus kan godt tenkes at jeg kan trenge flere en gang =)

Da var det jo definitivt en bedre pris ja. Men butikkene skal ha så mye forteneste og frakt, og vi må lide.
Snakket med Dyrebutikken på Straume og de kunne skaffe meg en fisk som jeg ville ha til 180kr pr. nå reiser jeg selv og får den til 80,-
Troffer
det er sant. tropheusene kostet 175 pr stk så fikk jeg 15% rabatt på alle fiskene. men får dem nok helt sikkert billigere andre steder. klarer du å si noe om hvilken duboisi jeg har?
Masawa
hm, hvilke striper får masawa da? håper ikke det er et dumt spørsmål =)
Maswa får en bred gul stripe
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap