Reker som kan bli sugd inn i filter?

Hei!
Har lest om reker i kunnskapsbasen og det står at rekene kan bli sugd inn i filteret hvis man ikke har bunnfilter. Jeg har en E-heim 2026 til et 190liter og det er jo et filter som kan ta opp til 350liter. Har lyst å prøve å lage et fint plantekar og vil gjerne ha reker, men hvordan vil det gå når jeg har et så kraftig filter? Noen som har noen tips?
Det er bare å kjøpe en dame strømpe og feste den rundt innsuget
Har hatt Eheim før og det gikk fint
Kjører også en gangske kraftig pumpe til karet jeg har nå bruker forsatt strømpe og det funker supert

Du er kun 50 kr unna hehe
Det var smart : ) takk for tipset : ), men får egentlig pumpen sugd inn litt større partikler da eller spiser kanskje rekene opp rester av døde planteblader og sånn?
Jeg burde vel også ha en god del reker også i en 190 liter for å at de skal få ryddet opp også?
Blåsvamp på innsuget fungerer bedre synes jeg. Det går ikke så fort tett som strømpene.
Ok! takk for svar, men hvordan mener du? Blåsvamp utenpå innsuget mener du da eller?
Har ca 100 reker i mitt 180 Liter kar og de gjør jobben mere enn bra nok
Reker Formerer seg også veldig fort

Så det blir nok ikke noe problem uansett hehe
Ja. Her er et bilde under innredningen av asiakaret mitt og her har blåsvampen allerede kommet på plass på innsuget. Har det samme i søramerika-karet også. Hindrer både reker og yngel i å bli sugd inn og i tillegg så blir vannet grovfiltrert. Er det redusert vanngjennomstrømming så holder det vanligvis å rense denne her hos meg nå
Hjertelig takk for mange bra svar. Alt av problemer og spørsmål er nå løst : )
Inaktiv bruker
Kan jo lage et stort low tech akvarie men det blir vel litt krevende.
Funderte bare over reker og lo...............................................................

:P
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap