Da er jeg i gang (side 24)

Takk for det Loffa, alltid artig med yngel

Ettersom jeg regner med at du følger tråden min trenger jeg vel ikke ramse opp egg og yngler som er for tiden, men litt artig er det likevel når jeg først skal ha en liten gruppe utenom apistoene. Og om det ikke er apisto så er det iallefall en dverg ciklide =)

Nannacara anomala er en ny opplevelse og oppdagelse. Fikk jo egentlig for en liten tid tilbake en trio, men mistet hannen. På auskjonen i Drammen fikk jeg tilslaget på et par og har derfor 1+3. Kun 4 dager etter så var det yngler i hula, og hvilket antall! Regner med å se ynglene ute i karet i dag eller morgen. Blir veldig spennende.

En ser dem ganske godt også ettersom dem er sorte, og ikke "blanke" som apistogramma som regel er
Holder et øye med tråden din Loffa, Det er jo der det skjer innen apistogramma
Blir artig å følge dine erfaringer med Nannacara anomala.

Ja det skjer mye her og det ser ut som jeg må trå til med noe mindre enn avskallet artemia jeg også. Jeg sliter med Xingu ynglene, og Tom tror dem sulter. Varierer veldig på hvilke arter som greier seg og ikke.

Har flyttet ut entrio av Nannacaraene og latt hua gå alene med ynglene. Så langt ser det greit ut og det er leksdrakter i trioen igjen =)

Skal hente 8 nye kar i morgen, alle yngelkar. Slik det er nå er det to kar med nannacara og 20 med apistoer fordelt på 22 kar og 17 arter. To gikk ut på auksjonen i Drammen. Restene av nijsseni og pantalonene. Sistnevnte ga jeg opp. Dem trenger utrolig lav pH, helst ned mot 3,5!!!

Er nok mer eller mindre mer på FB nå enn på AF etter at jeg startet opp en apistogramma gruppe der. Pr nå er vi 192 medlemmer på tja 6 uker er det vel... Enorm pågang og glad for det.

Om ønskelig kan jeg legge inn en link her =) Blir vel litt oppdateringer igjen i helgen i egen tråd =)
Hvor store er Xingu yngelen når de har blitt frittsvømmende Loffa?
Fart66
Hvor store er Xingu yngelen når de har blitt frittsvømmende Loffa?


Har aldri tenkt på str på dem, men de er som andre apistoer. Har iallefall lagt merke til at cf huascar er veldig små =)

Har vært nede i kjelleren å vasket di 8 karene jeg fikk i hus i dag, og oppdaget ene agassizii hua gul som ei sol. Rudt og styra ved en stein!!! Måtte undersøke litt og jaggu hadde hun gravd ut under denne stenen, og under der lå det en passe mengde egg. En stund siden jeg har hatt egg på disse.

Har vært et par produktive uker nå =)
Nannostomus beckfordi yngel
Noen bilde oppdatering på Nannostomus beckfordi yngelen.

Først et bilde tatt for ca 2 uker siden.

[External Image]

Så to bilder tatt i dag.
[External Image]

Utrolig artig at de klarer å vokse opp noen blant foreldrene og ikke minst et par med
Apistogramma cf. eunotus (Orangeschwanz/Orange-tail) som også har yngel for tiden.

[External Image]

Utrulig flotte bilder RHD! Måtte inn å titte på profilen din da jeg ikke husket hvordan det sto til med akvarie-beholdningen din... men den var ikke helt oppdatert. Hvor mange kar har du og hvilke arter går i disse nå?

S
Lite endring i beholdning og innhold her, det eneste jeg ikke har lagt ut bilder av av det jeg har er en gruppe med Nannostomus eques.

Har planer om flere kar, men ikke gryna som trengs , må pusse opp hele rommet om det skal kunne settes inn noen ekstra. Drømmen er et på 375 liter. (time will show)
375 liters basseng, da snakker vi . Hva skulle svømt rundt i en slik herlighet?

Har vel en egen liten drøm om å lage et lavt kar på 2 meter i lengde. Det får bli et stue-kar-prosjekt når akvarierommet legges ned he he he

S
Blir det et slikt kar en gang så blir det en flokk med apistogramma, stor gruppe med nannostomus og noen otoer
Nannostomus beckfordi yngel
Et bilde av Nannostomus beckfordi yngelen som har blitt ende noen uker gamlere.

[External Image]



Og et av Apistogramma trifasciata
[External Image]







Flotte bilder RHD

Har du funnet mange yngler?
Nannostomus beckfordi yngelen
Takk for det Loffa.

Jeg har sett tre stykker av de største Nannostomus beckfordi yngelen, en av en mellomstørrelse og noen veldig små. Karet er fult av gulerotgress som flyter i toppen av karet, så det er sjelden jeg ser mange om gangen. Så det totale antallet har jeg ikke noen aning om. Men det ser ut som om de er i gang og at det kontinuerlig er noen egg som blir klekka og vokser opp, selv sammen med apistogramma med egen yngel.

[External Image]
Nok et gull-knips av en Apistogramma RHD!!! Utrulig flott Apistogramma trifasciata-hue. Hører definitivt hjemme i bildebasen...

S
Biotop bok
Takk for det Simen

Biotop bok,

Kom tilfeldig vis kommet over en bok med masse bilder av amazonas biotoper, og for meg som liker apistogramma, skal det være biotop bilder av disse

Apistogramma eunotus
Apistogramma erythrura
Apistogramma guttata
Apistogramma inridae
Apistogramma aff.brevis

Boka heter The Amazon below water med 348 sider.

Her er komplett liste over fisker og dyr som er avbildet i boken


Ny redmoore rot til 128 literen.
Ble en tur til en av de lokale dyrebutikkene i går. Lite aspito å se. Men ble med en redmoore rot hjem, for å endre litt på dekoren i 128 literen.

Oppdager ett nytt kull med Nannostomus beckfordi i dag også.

Ellers har jeg mistet en del av mine Nannostomus minimus, klarer ikke å finne årsaken.
Apistogrammaene i samme kar ser ikke ut til å ha samme problem.

Bestilte meg en konduktivitetsmåler samt en del annet akvarie utstyr hos Aquaristikshop i går. Blir spennende å prøve det ut.
Forsøk på ominredning, ble mer rot
Ved et lite vann bytte i dag fant jeg ut at jeg skulle ominnrede og sette inn redmoor rota.

Den fløyt bedre en det så ut til i stampen med vann den har ligget i.

Bilde før. Masse planter.
[External Image]

Bilde etter. Mindre planter men masse gamle røtter som måtte legges opp redmoor rota for at.

[External Image]

Noen bilder av karet i trappa.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
VAKKERT.
Er dette spesial bygget kar for apistoer? Virker som de er lange og lave....
Flott kar & innredninger!!!

S
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap