Da er jeg i gang (side 27)

Ikke noe problem Pål.

Hei

Her kommer noen bilder av Nannostomus Eques. Fine fikser som jeg har sammen med Apistogramma "wangenfleck"

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Oi, du er flink til å ta bilder !
Takk for det MartinT.


Litt action hos mine apistogramma for tiden, både A.trifasciata og A. sp. ´Wangenfleck´
har nyklekkte yngler. Ivrige foreldre passer nøye på de små.

Rett før vann bytte i ett av akvariene i dag hørte jeg drypping
Fikk virkelig skrekken og var sikker på at akvariet oppe i trappa hadde lekkasje.

Lette febrilsk etter hvor det dryppa, ned i kjelleren, så ingen ting langs veggen der det mest naturlig ville renne. "drypp drypp" gikk helt ned i kjelleren, der fikk jeg vann i hodet. Hvordan kan det ha kommet så langt fra akvariet. Det kom igjennom trappa, sprang rett opp igjen for å se hvor det rant og begynne å tørke opp. og evakuere akvariet. Heldigvis minste pia hadde satt fra seg drikkeflaska si uten å skru på toppa skikkelig, så vannet rant utover trappa gjennom og ned i kjelleren.

Oh det var så deilig at jeg ikke klarte å bli sint på henne heller
Litt tørkepapir og 3 til 4 dl var historie.


Ellers målte jeg konduktivitet i akvariet før vannbytte, resultatet var 103 microsimens. Litt mindre enn kranvannet som jeg hadde målt til 110 microsimens.

Skal teste regnavann eter vært også.

En spennede dag som akvarist.

Den lyden er helt forferdelig pulsdrivende! Godt du slapp med skrekken, ettersom jeg såvidt har kommet til hektene etter en spenstig øvelse med 160-literen ble jeg helt svett av lesingen her, og veldig veldig lettet
Ha ha ha! Snakk om en god vending på ryser'n

S
Det var en ikke så veldig god følelse i noen minutter der ja Linda W.

Godt beskrevet simen, det var en rysare
A. sp. ´wangenfleck´
Mine Første Apistogramma, var Apistogramma sp. ´Wangenfleck´

Her kommer et bilde av en hanne. A. sp. ´Wangenfleck´ Det er kanskje ikke en av de mest fargerike, men tar det igjen med masse personlighet og vesen. A. sp. ´Wangenfleck´ er en av de mindre Apistogramma og perfekt for nybegynnere som vil prøve seg på litt oppdrett. Eller bare ha en spennende fisk i akvariet.
[External Image]

Noen bilder av Nannostomus minimus VF

[External Image]

[External Image]

[External Image][/URL]

Og et av Apistogramma trifasciata, dette ble litt stilig synes jeg, etter lek med blender/lukker og lys ble det noe litt magisk over dette bildet.

[External Image]
Nye blinkskudd RHD! Synes rett og slett det er noe magisk over alle knipsa dine om dagen

S
Takk for det Simen, men må bare innrømme at de fleste bildene jeg tar langt i fra blir noen blinkskudd. Men innimellom treffer man jo
Jeg følger deg på den he he he
Svarte mygglarver
Jeg er som vanlig lite aktiv på forumet om sommeren, men syntes det kunne være artig å dokumentere litt mygglarve jakt.

I dag var det endelig fint vær her, og mine to yngste ble med på mygglarve jakt.

Det ble en bra fangst, og nok mygglarver til alle fiskene.
Sommeren er over
Lite action i min akvarieverden i sommer, men nå er høsten her.

Her er noen bilder av noen nye Otocinclus. Ikke sikker på hvilken av Otocinclus det er.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Opprydding i 128 literen
Etter ferien var det helt fult av planter i 128 literen. Etter litt opprydding ble det ikke så ille.

[External Image]
Har funnet eikeblader


Det var ikke så mange som blader som har falt av treet enda så må vente litt før jeg for samlet flere.

Blir spennende å prøve disse, har ikke prøvd det før. Fant også noen eikenøtter, har tenkt å prøve å plante dem i hagen for å se om jeg kan få mitt eget eiketre.

Prøver meg på en Apistogramma trifasciata film.

Litt problem med lys og uskarpheter men ellers ganske kul

<embed src="//www.youtube.com/v/3nCj0EARwPU?hl=nb_NO&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>


Etter flere forsøk ble det endelig rett :S
Lenge siden jeg rensa det eksterne eheim filtet i 128 literen. Under vannbytte la jeg merke til masse som fløyt rundt i karet, som bare ble kverna igjennom filteret.

Åpna filteret og den hvite filter matten var nesten gått helt i oppløsning.


Apistogramma trifasciata med yngel
Da har det kommet Apistogramma trifasciata yngel igjen.

Dette er ei lita hue (F1) med sitt første kull.

[External Image]

Utrolig fin

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap