Da er jeg i gang (side 29)

Har testet om konduktivitets måleren min får forskjellige måleresultat av lysrør eller annet lys.

testet 3 forskjellige vann. Vann fra kran, vann fra kar 1 og vann fra torv tanken.
Testet med Lysrør, sollys og uten lys (kun lyste med lykt på målerens display).

Ingen forskjell på noen av måleresultatene. Men det jeg la merke til var at det tok litt forskjellig tid før måleren stoppet og holdt seg på et resultat.

Så jeg konkluderer med at det er grunnen til at jeg fikk forskjellig resultat. At jeg var for utålmodig

Simen

Alltid noe spennende å observere i et akvarium med Apistogramma
Bilde av apistogramma trifasciata
Bilder gjør seg alltid.

Her er et bilde av den dominante Apistogramma trifasciata hanne

[External Image]
Apistogramma iniridae
Har lenge ønsket meg Apistogramma iniridae Men på det tidspunktet jeg hadde plass til å ta i mot forsvant muligheten til å skaffe den. Ikke første gangen det har skjedd.

Men muligheten til å skaffe en annen fin apistogramma har dukket opp Apistogramma paulmuelleri Så for jeg se om det ordner seg med den da.
Nydelig bilde av trifasciataen, er dem så blåaktig? Har sett ett par andre, men de var mer duse i fargen.
Apistogramma paulmuelleri er en art jeg absolutt har lyst å oppleve! Håper du deler rikelig med bilder og info, hvis den ankommer dine habitater
Hørte om en som visste om paulmulleri her på østlanet. Tror det kun var ungfisk og at dem kostet rundt 159 for stk om jeg ikke husker feil

En flott art som helt garantert hadde fått plass her også =)
Vilmark i Larvik selger Apistogramma paulmuelleri.... men de har ikke mange!
Hmmm... svært dårlig timing. Har både ledig kar og mulighet. Spørsmålet er om man klarer å ligge unna. Takk for tipset Tom!!
Cathy den dominante hannen har slikt blåskjær helt utrolig vakker. Foreldrene til denne hannen var på langt nær like blå.

Her er et bilde av faren
[External Image]
Har ikke noe vitenskapelig bevis men synes å huske å ha lest en eller annen plass at vannverdier under oppveksten kan ha innvirkning på hvor farverike de kan bli.

Re post av et bilde av sønnen

[External Image]

Ble Apistogramma paulmuelleri på deg først Simen så da venter jeg på bilder og oppdateringer fra deg
Nannostomus eques
Skulle ta noen bilder av nøytral Apistogramma sp. Wangenfleck hunne, men det ble i stedet noen bilder av Nannostomus eques.


Stort øye
[External Image]


Liten munn
[External Image]
Klarer ikke å svelge mygglarven så de suger ut innmaten.

På flørtern
[External Image]
Fantastiske bilder RHD!! For noen detaljer på spisebildet
Håper virkelig det ordner seg med dine A. paulmuelleri RHD! Jeg må vel si at flaksen har vært litt i overkant her om dagen...
Flaksen ser ut til å holde til sørafor når det gjelder apistogramma, ser ikke ut som om det blir noe A. paulmuelleri på meg i denne omgang.

Hadde planer om å skaffe meg noen Nannostomus rubrocaudatus også, det ser ut som om det også går i vasken


Ere mulig! Veldig leit RHD. Måtte flaksa snu og vare...
Satser på at det snur ja. Utrolig irriterende at det er utsolgt.
Må være litt raskere til å bestemme meg neste gang jeg har muligheten.
Da har jeg bestilt meg hov til å fange dafnier og andre godbiter til fiskene. Blir spennende å se hva jeg klarer å fange.
Fart66
Da har jeg bestilt meg hov til å fange dafnier og andre godbiter til fiskene. Blir spennende å se hva jeg klarer å fange.


Har vært inne på tanken selv ettersom jeg har et vann bare rett over åkeren utenfor her. Spennende, men når en ikke vet hvordan det ene eller det andre ser ut, blir en litt skeptisk =)
Blir spennende ja Loffa, ikke sikker på hvordan de ser ut jeg heller, men må prøve likevel
Hvis alt går etter planen, kan du jo få en dafnie-kultur av meg Leif. Mine ser allerede ut til å formere seg. Enkelt som tusan!

Utseende: Bitte små røde prikker som "spretter" i vannet. Jeg ser dem ikke i vannkulpene når jeg fanger dem. Kjører bare hoven fram og tilbake, og så ser jeg etter fangsten i hoven etterpå. Bruker enten ei bøtte eller gjennomsiktige brødposer jeg fyller med kulp-vann og fangsten.


S i m e n
Hvis alt går etter planen, kan du jo få en dafnie-kultur av meg Leif. Mine ser allerede ut til å formere seg. Enkelt som tusan! Utseende: Bitte små røde prikker som "spretter" i vannet. Jeg ser dem ikke i vannkulpene når jeg fanger dem. Kjører bare hoven fram og tilbake, og så ser jeg etter fangsten i hoven etterpå. Bruker enten ei bøtte eller gjennomsiktige brødposer jeg fyller med kulp-vann og fangsten.



Er dette noe en kan ha i en beholder/kar og fore slik at de formerer seg? Temp, filter ecc hva med det evnt?
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap