Da er jeg i gang (side 33)

Jeg har en stor gruppe med Apistogramma trifasciata i et akvarie på 120 cm, det er minst 4 hanner der nå, en er klart dominant. Det var et virkelig fint eksemplar av Apistogramma trifasciata hanne som styrte akvariet med rundt 20 artsfrender. Han døde for ca 2 måneder siden, da ble det ledig plass på toppen og flere tidligere "sneaker males" kom fram og kjempet om posisjoner. Her er et bilde av vinneren, han er litt mindre en den har mye gult på kroppen og ryggfinnen er lavere enn på den hannen som døde.
[External Image]

Her er et bilde jeg har vist tidligere av han som var dominant tidligere, han er mye blåere i kroppen enn
[External Image]
Flotte fisker!!! Hva blir størrelsen på de?
Ja de er nydelige.

Dette er en ganske liten apistogramma, hannen kan bli ca 6 cm lang. De to hannene på bildet er litt mindre den øverste ble rett over 5 cm den underste er rett under 5 cm lang.
Otocinclus macrospilus
Et bilde av en Otocinclus macrospilus

[External Image]

Bestandig uheldig og mister en del av disse rett etter kjøp. Men en av favorittene mine rett etter Apistogramma og Nannostomus
Otoer er en herlig art =) Har selv 5 vanlige i apistogramma sp Nadelstreifen karet her. Ingen hindringer a ha dem sammen med apistoer selv i oppdretts kar
To nye apistogramma i hus.
Da har det kommet to nye arter VF Apistogramma i hus.
Den ene Apistogramma norberti og den andre er Apistogramma cf. caetei.

Det er bestandig spennende om man får både hunner og hanner og fordelingen av dem,
ventet på 6 A. norberti ble bare 5. I posen så det ut som de alle var hanner så var litt bekymret en stund, men da de kom oppi akvariet så ser jeg at det er 2 hanner 2 hunner og en jeg ikke er sikker på ende.

Bilde av Apistogramma norbertii posen
[External Image]

Apistogramma caetei fikk jeg de 5 jeg skulle ha, 3 er definitivt hanner, 2 usikre.
Skal prøve å finne ut hvilken A. caetei det kan være jeg har.

Bilde av Apistogramma cf. caetei
[External Image]
Grattis med nye apisto arter.
Ja det er som jule kvelden hver gang en får nye arter. For en drøy uke siden fikk jeg i hus bitaeniata igjen. Synes dette er en vannvittig flott art. Hannen er Shishita, men Tom var usikker på lokasjonen til hua.

Hua går i det åpne gul og fin mens hannen er mer sky og er veeeeeldig mye i hula

Håper på et par nye arter på auksjonen søndag. Får se hva det blir til. Mange om beinet på gode apisto arter
Takk for det Loffa, nå ser det ut til at de jeg kjøpte som vf Apistogramma caetei
trolig er noe helt annet. Mulgens en apisto jeg har fra før nemlig Apistogramma sp. ´Wangenfleck´ litt irriterende å få flere av de man har fra før.

Men Apistogramma norberti den er ny for meg, håper jeg klarer å få til denne, skal være litt kresen på vannforholdene.

Her kommer en del bilder av Apistogramma norberti


[External Image]


[External Image]


[External Image]


[External Image]


[External Image]


[External Image]


[External Image]


[External Image]


[External Image]
Det er en flott art =) Når en bestiller/kjøper fisk nermest usett er det kjedelig å få en annen art enn hva en tror en skal få. Har kun skjedd meg en gang på en lokal auksjon hvor jeg antok det som ble ropt opp som art og som sto på posen stemte. Faktisk var det ikke bare en annen art men to andre arter og begge var hanner husker jeg
Nannostomus marginatus
Skylle bytte vann i akvariet med Apistogramma trifasciata.

Da så jeg endelig Nannostomus marginatus yngelen igjen, sprang og hentea kameraet og fikk tatt to bilder før den forsvant inn i jungelen av planter igjen.

[External Image]

[External Image]

Kjempe gøy med små tasser. Grattis
Takk for det Loffa. Alltid artig med småtasser, selv om det ikke er Apistogramma
Apistogramma norberti
Bilde av den største Apistogramma norberti hannen min.

[External Image]

Apistogramma norberti
Her er et bilde av den ene Apistogramma norberti hunnen


[External Image]

Ser ut som om alle 5 Apistogramma norberti har "Black spot syndrom" som skal være en parasitt som gjør at de får svarte flekker på kroppen og finnene. Fisken blir spist av en fugl som fullfører sirkelen til parasitten. Skal være vanlig plant apistogramma fra Peru.

Hunnen på bildet i denne posten er den som har minst flekker, de to andre hunnene har en del, som ses på bilder i tidligere poster, disse har økt i antall, skal komme med bilder av dette senere.
Grattis med A. norberti RHD! Og artig med yngel på N. marginatus. Det har jeg tilgode å oppleve
Disse sorte prikkene er veldig vanlig, iallefall på mange arter. Her på den ene barlowi hannen. Ellers har de aller fleste mine cf huascar det samme
Mysterie coryen
Noen ferske bilder av mysterie coryen

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kan det være en i elegans familien mon tro?
C. elegans er det jeg har fått tips om av andre Loffa så det er sikkert rett.

Her er et bilde av Dicrossus maculatus som jeg vant årets bilde med i Nordiska Ciklidsällskapet

[External Image]
Ikke vanskelig å forstå at du vant med dette bilde RHD! Snakk om blinkskudd
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap