Discus

Hei har nå hatt discus egg tre ganger, hver gang den natta ynglene er blitt frittsvømmende forsvinner di kan det vere att dei forsvinner inn i pumpa eller spiser foreldrene dei, noen som vet hvorfor dei forsvinner?

legger ved ett bilde
Friske yngler går aldri i pumpen, det er ihvertfall erfaringen min.
Men hvordan pumpe har du i karret da?
Og går de i BB-karr helt alene med kun foreldrene?
Nei di går ikkje heilt aleine det er noen corydoras og en til discus men denne er ikkje noke problem den går aldri i nærheten av ynglene og jeg har lys på om natta og så di kan passe på eggene hele tiden
Discus 123
Nei di går ikkje heilt aleine det er noen corydoras og en til discus men denne er ikkje noke problem den går aldri i nærheten av ynglene og jeg har lys på om natta og så di kan passe på eggene hele tiden ;)

Tydeligvis så er det et problem, ynglene forsvinner.
Skriver du ikke i første innlegg at de forsvinner første natten de er fritt svømmende da???
Tipper den andre diskusen koser seg med masse god mat jeg.
Omtrent umulig og drette diskuser i karr sammen med andre fisker.
Da går det stortsett slik du nå beskriver.
BB-karr er løsningen(min mening og erfaring da)
Har selv hatt parr som har lagt egg i hovedkarret, de har blitt spist opp uten untak, uansett mye lys du har på.
Går det ann og flytte eggene/ynglene til ett annet kar?
Jeg hadde ikke gjordt det, de er jo avhengig av foreldrene den første uken ihvertfall.
Diskusdretting er noe som må planlegges og de må gå i BB-karr.
De må også ha tilgang på mat hver andre time, ellers så blir de ikke bra.
Fra dag 10-14 så må du mate de hver andre time med nyklekket artemia, fra dag 14-18 så bør man få de til å ta oksehjerte, de må fortsatt ha mat like ofte.
Dette er en av hovedgrunnene til at diskusdretting ikke passer for alle.

Hvordan pumpe har du i karret?
Jeg har ett juwel innvendig filtter som jeg har dekket til alle åpninger med filter svamp slik att ingen yngel skal gå i pumpa
Mest sansynlig så blir de nok spist opp av den andre diskusen, du har seff lyset på hele døgnet eller?
Jepp jeg har en natta lampe på om natta og vanlig lys sirka 16 timer i døgne når di har egg
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap