Er dette sopp?

En av mine cory har fått en hvit dott på ryggfinna si. Dotten har sittet der en ukes tid nå.
Fine vannverdier og bytter vann 2 ganger i uka. Ca 25%
Har svart neon, kileflekkrasbora, kobbertetra og ancistrus. Ingen av disse
har dette. Alder på coryen er 2 år.
Beklager dårlige bilder.....
Vil forresten tilføye at den har blitt noe blekere i fargen også.
hmm litt vanskelig å si da selve flekken er uklar (dog noen andre her kan sikkert gi umiddelbart svar)

jeg ville satt penga på sopp, prikksyke ville ha spredd seg på en uke. Det jeg kan si om sopp er at det angriper fisk når immunforsvaret er nede. Les litt rundt på soppbehandling, kan være best å isolere fisken, men stress den så lite som mulig, mer stress = svakere fisk.

Sopp tenderer også å spre seg.. det kan kanskje være at det har satt seg sopp på et sår? Vil påstå det er lovende for fisken om det ikke har spredt seg merkbart på den uken.. -så lenge det blir behandlet
Dotten er der fremdeles. Har ikke spredd seg, men fisken er ganske blek. Spiser og ser ut til å ha det greit og klør heller ikke.
Skal jeg kjøre en kur med esha2000?
Det kan vera finnråte veit desverre ikkje kossen du kan finne forskjellen på sopp og finnråte.(har aldri sett det eine eller det andre) Har ikkje hatt sjukdom i karet sjølv. Les på finnråte og sjå om det stemmer. Finnråte er kurerbart men er dødelig visst det ikkje blir kurrert.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap