Kan denne type sillikon brukes?

Noen som vet om [URL=http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=38107884 ]denne[/URL] type silikon kan brukes på innsiden av akvariet?

Heisann!
Orker ikke lime inn linken din for og se, men på clasohlson så har de jo egen akvarie silicon, den kan du trygt bruke..
Hvorfor heller ikke kjøpe denne som er laget for glass/akvarier?
jeg hadde tenkt å kjøpe rein akvariesilikon, men det fantes kun i patroner, å jeg har ikke presse til dem... spørsmålet var vel egentlig om den kunne brukes...
Jeg har akvariesilikon fra Clas Ohlson, og heller ikke presse, men jeg brukte bare kniv.. (a)
hehe. ja, kunne jo egentlig gjort det også, jeg hadde tanken men jeg tenkte kansje det ble litt mye klin. så jeg tok sjansen på den typen jeg la ut som spørsmål om jeg kunne bruke på innsiden. skulle bare ha silikon på utsiden, men tenkte i ettertid kansje brukt den på innsiden om det går
Ville ikke tatt sjansen. Ser den kan brukes til baderom også så sannsynligheten er stor for at den er tilsatt alge- og muggdrepende stoff og diverse ting som ikke er fornuftig å putte i akvariet.
Christer B
jeg hadde tenkt å kjøpe rein akvariesilikon, men det fantes kun i patroner, å jeg har ikke presse til dem... spørsmålet var vel egentlig om den kunne brukes...

en slik presse koster jo heller ikke allverdens da:P

kostet over 400kr på clas ohlson. jeg skulle ha dette fort og rimelig, gidder ikke koste på flere hundre kroner for en liten dråpe på 3ml som jeg trengte på utsiden av karet... men i ettertid kom jeg til å tenke på at jeg kansje skulle brukt den på innsiden og, men er i tvil nå..
Hvor har du fra en en slik presse koster over 400,-

Den koster 49,- + silikon til 69,-, blir etter kjapp hoderegning 118,- totalt:P
Det går an å betale nesten femhundrelappen også:

Go electric!

Men man må ikke.
Hvis du vil ha litt luksus kan du velge stålutgaven av Tom sitt forslag.

LJ
den hadde dem ikke når jeg var innom tror jeg.. den var jo rimelig pris på men fortsatt mye unødvendig, når jeg bare skulle ha 3ml på utsiden av glasset :P men takk for tipset av den, skal vurdere å kjøpe den om jeg trenger noe mere :P
Vanilla Ninja
Det går an å betale nesten femhundrelappen også: [URLBLOCK1] Men man må ikke. Hvis du vil ha litt luksus kan du velge [URLBLOCK2] av Tom sitt forslag. LJ

Er jo mere nok muskelkraft i armen enn at man trenger elektrisk hehe;P

Men om du bare skal ha litt silikon, så selger de fleste akvariebutikker med respekt for seg selv også små tuber med akvariesilikon. Disse er like store som de du linker til.
Her finner du noen tråder hvor det opplyses at silikon med soppdrepende middel ikke er heldig å bruke i akvariet.

I disse trådene opplyses det om at silikon som skal brukes i akvarier må være eddikbasert.

Håper dette var til hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap