Hvor blir det av yngelet?

Heisann=)
Jeg investerte i et 54L akvarium for drøyt to måneder siden, og har følgende fisker i akvariet:

- 6 guppy
- 4 platy
- 2 sverddrager
- 2 små algespisere

Mannen i butikken sa at flere av guppyhunnene var gravide, noe som jeg selv også så et par uker senere. Det var noen som var blitt trill runde over magen, og hadde fått en stor, mørk flekk i buken.

Problemet er at nå er det gått nesten 10 uker, og ingenting skjer. Jeg har holdt oppsyn, med tanke på hvor små yngelet er, men det er ingenting.
Kan problemet være noe med klima i vannet?

Vær så snill, svar hvis du vet noe om dette! Takk på forhånd!


PS: Bildet jeg har lagt ved er av en av de trolige gravide hunnene, men du ser ikke den mørke buken noe særlig på dette bildet.
Yngelene.
Viss du vil ta vare på yngelene så må du ha en del flyteplanter eller et fødekar. viss ikke blir de spsit av foreldrene sine å andre fisker. mine erfaringer med sverddrager er att de og er litt terretoriale så kan være att guppyene misstrives med de. men det er sikkert ikke alle som er slik.

kan være att hoene har født å spist yngelene sine. det er vell et sånn beskytelses instinkt de har.

jeg har mine i føde kar først før jeg flytter de over til et 30 liters akvarium etterpå som jeg bare bruker til yngel.
Det har sikkert blitt født noen yngel på den tiden. Sverdragere kan nok forsyne seg av guppyyngel hvis sverdragerne er større enn de voksne guppyhunnene. Det er nok flott levendefor for dem

Få tak i noen hurtgvoksende buskete planter, som javamose, Limnophilia sessiflora eller lignende.
Da vil antagelig yngelen finne beskyttelse lenge nok til at noen overlever.

Hvis ikke må du antagelig investere i et lite yngelkar.
Hmm. jeg syntes det ser ut som den skal føde snart..
enda ikke fådd yngel ?
Tilfeldig bekjentskap
© Else Therese Sirevåg
Reklame for plussmedlemskap