Butikker i akershus??

Hei Jeg er litt usikker hvilken dyre butikk jeg bør bruke når jeg bor i Fetsund. Hvem er det som er best på Utvalg og hjelp og kvalitet
Spør mona o! Ho vet nok det, for hun bor i Akershus.
Lillestrøm akvarium er bra
Jeg har prøvd Jessheim Zoo. Jobber like ved dem. Har ingen dårlige erfaringer med fisk derfra så langt. Har kjøpt guppy, sverdrager, neon og kardinaltetra der. De er også langt rimeligere på utstyr enn Buddy på Jessheim Storsenter.

På Buddy Jessheim har jeg kjøpt fisk som er halenappet og har utviklet sopp, både neon og guppy. De ligger høyt i pris. En Fluval 3 Plus koster der kr 798, mens Jessheim Zoo tar kr 450. Og en boks mat som Jessheim Zoo tar kr 40 for, koster det dobbelte på Buddy.

Har veldig godt inntrykk av Lillestrøm Akvarium (Buddy). Den som ligger litt for seg selv i et bolighus ikke langt fra Lillestrøm videregående skole (nærheten av Skedsmogata, tror jeg det heter). Samme som driver Buddy på Lillestrøm Torv. Mye mer utvalg i den første. Han som driver der har kjempepeil og fiskene ser veldig bra ut. Kjøpte et guramipar der og de er veldig friske og fine.

Ellers er Aquamanias (nettbutikk, men med kjeller'n full av fisk i huset sitt på Kløfta) verdt et besøk. Han er desidert billigst sånn jevnt over, men du må bestille. Når du bor så nær kan du hente varene selv. Han har mye villfisk og fisk som du ikke får i de vanlige dyrebutikkene - og han har skikkelig peiling.

Tropehagen på Skedsmokorset er liten, men de som jobber der virker seriøse og gir gode og ærlige råd om sammensetning av fisk. Har ikke kjøpt fisk der.

På kvalitet har jeg mest sansen for Lillestrøm Akvarïum og Aquamanias. Tror nok jeg vil kjøpe fisk der i framtida. Lillestrøm har for eksempel kampfiskene hver for seg slik at de ikke blir finnenappet og ikke så mange fisker i hvert kar. Har dessuten aldri sett død fisk i karene der, som er nesten hver gang jeg er innom Buddy Jessheim. Og det ser ut som de klarer å ta vare på plantene, slik at de holder seg fine. Mye dårlige planter rundt omkring.

Plussmedlem
gurimalle
På kvalitet har jeg mest sansen for Lillestrøm Akvarium og Aquamanias.

Dette er som jeg skulle ha sagt det selv
Er helt enig med de over men jeg vil bare legge til buster zoo på Smedstua / Haugenstua dette er også en veldig fin butikk med kjempe god service og fine priser, jeg vet at det er i Oslo men det er ikke langt fra Fetsund.

Så har vi en fin dyrebutikk på Kløfta Pet mix tror jeg den heter, fine fisker og god service (går under navnet hestebutikken).

Aquamanis er helt topp, et kjempe syn av flotte fisker, knall priser, kjempe service det går fort noen timer der . Måtte bare skryte minuset er at den bare er åpen om kveldene og at man må ringe på forhånd.
Er strømmenzoosenter bra eller bør jeg gå på dyrego på triaden
Personlig synes jeg dyrebutikken på Strømmen Storsenter er Nedre Romerikes beste akvariebutikk.

Som god nummer 2 kommer Lillestrøm Akvarium.
Plussmedlem
Tryggve
Er strømmenzoosenter bra eller bør jeg gå på dyrego på triaden

Strømmen har bedre utvalg av fisk.
Hvis du vil betale overpris på utstyr så handler du også på Strømmen Storsenter.
Dyrego' er kanskje noe rimeligere, men generelt så er dyrebutikker på kjøpesentre en del dyrere på utstyr enn de som er nevnt tildligere av gurimalle.
Strømmen har en kjempe fin butikk med bra service men for noen priser det er nesten det dobbelte.

Triaden er veldig opp og ned syns jeg, grei butikk.

Metro var en skuffelse.
Hvorfor ikke ta deg en tur til Aquamanias? Han bor/driver butikk på Kløfta! "Latterlig" billig og han har et breit utvalg av fisk og annet. Jeg fikk pumpe, blåsvamp, tablettfor, to planter og NO2-tester til 450 kr for alt! Bl. a koster Javabregnene kun 35 kr! Les på nettsida under "Kontakt oss". Der står det adresse og betingelser for å komme. Butikken på Strømmen Storsenter er bra den også, men dessverre forferdelig overpriset. Det er vel ganske typisk for senterbutikkene som har mye utgifter som leie ol. Lykke til!
Dyrebutikken på Årnes er også brukbar. Litt merkelige priser. men helt grei, men vær på vakt. kjempe sjarmerende jente som jobber der. ender med at man kjøper mer en man skal.
He he, vet hvem du mener Handler masse der da jeg bor i området selv. Veldig god service! Lurer på hvor mange tusen de har tjent på meg...kjøpt to akvariumer, masse fisk og utstyr.

Prisene er vel som gjennomsnittet, men det beste er at de er hjelpsomme hvis det skulle være no, det er viktig for meg. Ihvertfall etter hva jeg har opplevd hos andre butikker....

Anbefales
Ja, en veldig bra butikk. Hvis det er fisk man har lyst på som man ikke vet så mye om får man låne nettet og gått inn på sidene her og sjekket fiskebasen. Veldig bra.
Men jeg vil også anbefale Tropehagen Zoo på Alna (det er ikke i Akershus da men), utrolig hyggelig og kunnskapsrik betjening og 8 dagers garanti på fisk.
Strømmen zoosenter
Har kjøpt begge mine akvarier på Strømmen zoosenter. Var litt uheldig med begge akvariene. Det ene hadde svaket i glasset, mens det andre hadde et lysarmatur som ikke var helt bra. Når jeg reklamerte på skadene, så opplevde jeg god service og det var ikke noe problem å få nytt akvarium eller armatur.

Tilfeldig bekjentskap
© E. Pedersen
Reklame for plussmedlemskap