Hissigpropp i karet!!

hei, jeg har tre slørhaler i karet mitt og den ene er skikkelig hissig! jeg har Guppy. Kardinal Tetra, Platy, og to bunnfisk... i dag spiste hissigproppen en Kardinal tetra!!! de andre to slørhalene er ganske snille...men den ene virker litt hissig den å, men den andre er helt grei... burde jeg kvitte meg med slørhalene da????

klemz
Slørhaler spiser det de får plass til i munnen - bokstavelig talt... så små tetraer er ikke akkurat det beste valget for andre fisk, hvis du ikke satser på dyr mat da hehe...
så jeg burde kanskje kvitte meg med slørhalene da??? eller skal jeg bare kvitte meg med de to hissigste?? takk for svar...
Gullfisker er vel ikke akkurat kjent for å være hissige fisker... Hvor stort er karet?

Som nevnt over vil de fleste fisker spise andre fisker som får plass i munnen, og gullfisker blir mye større enn både kardinaler og platyer, så noen permanent sammensetning har du ikke uansett.

Vil ikke anbefale at du kvitter deg med to av dem, siden gullfisker er sosiale og trives best i grupper. Enten kvitt deg med alle sammen (gi dem bort til noen som har hagedam f eks) eller kjøp et større kar de kan ha for seg selv, evt skaff deg hagedam til våren/sommeren.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap