70 liter: platy og kampfisk? kakadue?

Har skaffet meg en 70 liter, hvor Platyene mine skal gå. Har 7 stk + endel yngel. Så lurer jeg på om jeg kan plassere enten en Kampfisk ELLER et par/trio Kakadueciklider sammen med dem?

Hva tror dere?
Vær obs på at både kakaduer og kampfisk vil forsyne seg av yngel. I tillegg så må du regne med å holde vannverdiene litt på kanten for begge artene. Vet ikke hvor heldig det er i lengden. Til et så lite kar så holder det med et par kakaduer. Det blir for trangt til en trio.
Om de forsyner seg av yngel gjør ingenting. Det kan bli litt mye yngel til tider

Vannverdiene ligger på PH 7 og Gh 3. Det er vel platyene som burde hatt litt høyere verdier, men de ser ut til å trives og yngler i massevis.

Kampfisk PH 6-7,5, GH 0-12
Kakadue PH 5-7,5, GH 0-8
Platy PH 7-8, GH 9-19

Det kommer jo helt ann på kampfisken og platyne egentlig. Fisk har personlighet de også vil jeg regne med, så de har også sine fiender.
Jeg har 4 platy sammen med en kampfisk og en malle av en sort.
Disse har aldri som jeg har sett, kranglet eller laget bråk.
Jo faktisk, helt i begynnelsen drev blåmann (kampfisken, han er blå ) å jaget den ene blå platyn min litt, men dette har gitt seg med tiden.

Men det kan også være at de passer godt sammen fordi jeg fikk alle 5 fiskene samtidig, så karet var nytt for alle
Har droppet både kampfisk og kakaduer og kjøpt reker istedet
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap