Hva slags malle er dette??

noen som veit?...

jeg finner ikke ut hva den heter... :0)

kjekt å vite hva den heter da...

takker på forhånd for alle svar :0)
ser ut som en Gibbiceps

Den blir stor. Håper du har kar som er større en 80 liter å ha den i. Den vokser fort og tar stor plass etterhvert..
PG
ser ut som en [URLBLOCK1] Den blir stor. Håper du har kar som er større en 80 liter å ha den i. Den vokser fort og tar stor plass etterhvert..


okay... hmm.. noen som ser om det er en hunn eller hann?...

den har vært samme str i 2-3år da.. :0)...
er på jakt etter et større kar å...
fikk svar inne på malle-forumet at det var en pleco.....
blir disse like store?....
denne har vært like stor siden jeg kjøpte den da....ca 2år tenker jeg....

noen som ser om det er en hunn eller hann?...
isåfall hvordan ser man det??....

:0)
Man ser ikke forskjell på kjønn særlig lett på maller. Det gjelder de fleste maller.
Det er forresten uten betydning hvilken kjønn din er. Det er ingen som har hatt oppdrett på den arten i akvarium før, så det spiller ingen rolle. Du har vel uansett ikke tenkt å skaffe en til av samme slaget i det lille akvariet ditt?

Kizzie
fikk svar inne på malle-forumet at det var en pleco..... blir disse like store?.... denne har vært like stor siden jeg kjøpte den da....ca 2år tenker jeg.... noen som ser om det er en hunn eller hann?... isåfall hvordan ser man det??.... :0)
mona o
Man ser ikke forskjell på kjønn særlig lett på maller. Det gjelder de fleste maller. Det er forresten uten betydning hvilken kjønn din er. Det er ingen som har hatt oppdrett på dem i akvarium før, så det spiller ingen rolle. :0)


det er ingen nei? haha. kan vel si det sånn at i akvariet til fatter, så blir det født maller ganske ofte... ancistrus er 2 eller 3 kull i akvarie nå på ett halvt år ca skjeldent er det ja, men fremdeles noen som får det til
Ancistrus oppdrettsvariant er ganske vanlig å få oppdrett på. Her var det snakk om pleco/gibbiceps.
mona o
Man ser ikke forskjell på kjønn særlig lett på maller. Det gjelder de fleste maller. Det er forresten uten betydning hvilken kjønn din er. Det er ingen som har hatt oppdrett på dem i akvarium før, så det spiller ingen rolle.


Christer B
det er ingen nei? haha. kan vel si det sånn at i akvariet til fatter, så blir det født maller ganske ofte... ancistrus ;) er 2 eller 3 kull i akvarie nå på ett halvt år ca ;) skjeldent er det ja, men fremdeles noen som får det til :D


Det er ikke samme malle-art da, fjompenisse :p
Den på bildet til trådstarter her er en annen art, enn den dere sannsynligvis har.

Dere har jo Ancistrus. De yngler som bare rakker'n i akvarium.
Takker for mange kloke svar....

nei, skal ikke skaffe meg en til av den arten i det akvariet.....
har en sånn Ancistrus baby på ca 2cm i det minste akvariet mitt.

er som sagt på jakt etter et større akvarie, men ikke lett å få tak i noe rundt her...... (hønefoss).... vil kjøpe brukt...

tenkte å kjøpe et på minst 250 L jeg... det hadde vært fint...

men til dere som har sånn Ancistrus da.... hmmm ser man kjønnsforskjell på dem??..... noe spesielle ting jeg må tenke på med en sånn?.... blir dem like fort store?.....
:0)
Ancistrus er lett å se kjønnsforskjell på. Hannene får store barter oppå neseryggen når de blir kjønnsmodne/gamle nok. Hunnene får det ikke.

Er dessverre umulig å se kjønn på de som selges i zoobutikkene, ettersom de er altfor unge og bare knappe 3 cm som oftest. Hannene får ikke barter før de er minst dobbelt så store og begynner på "puberteten"
mona o
Ancistrus er lett å se kjønnsforskjell på. Hannene får store barter oppå neseryggen når de blir kjønnsmodne/gamle nok. Hunnene får det ikke. Er dessverre umulig å se kjønn på de som selges i zoobutikkene, ettersom de er altfor unge og bare knappe 3 cm som oftest. Hannene får ikke barter før de er minst dobbelt så store og begynner på "puberteten" ;)


okay... så spennende da.... :0)
hvor fort vokser de da?.... har vel hatt den i 2-3 uker å nå for det første har det begynt å få sånne fine prikker....

blir den like stor som pleco-en min?....
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap