Har kampfisken min det ok? (side 2)

ikke det at jeg skal ha reker men er de sånne som ikke trenger og parre for og få unger. kansje et dumt spørsmål.
Nei, reker må være en hunne og en hanne for at det skal bli barn
Inaktiv bruker
FredG
Sjekk dette 54 liters karet til 495,- Alt inklusive: [URLBLOCK1] I tillegg trenger du litt grus og et par planter. Jeg bestilte nettopp en slik en for kampfisken min da den ble vel aggresiv i hovedkaret. Akkurat nå er den i en bolle og mistrives så det holder -> kaldt, mørkt og lite vann.


Hvor høy er den?
De karene er L60xB30xH30

Lystoppen bygger kanskje... snaue 10 cm?

Jeg har en reol med 6 slike, veldig fornøyd med karene, men filteret som følger med kan trygt byttes i noe bedre (som med alle slike startsett)
Inaktiv bruker
ElinH
De karene er L60xB30xH30 Lystoppen bygger kanskje... snaue 10 cm? Jeg har en reol med 6 slike, veldig fornøyd med karene, men filteret som følger med kan trygt byttes i noe bedre (som med alle slike startsett) :-)


Jeg er på desperat jakt etter noe som passer mellom kjøkkenhyllene og benken. Har en kampfisk i en...12 liter? Faktisk ikke peiling på literen, men var hvertfall et steg bedre enn de 2 den hadde før jeg fikk den. Han styrer rundt, lager skumreder og eter som en gris. Men noe man kunne satt en pumpe i, istedet for bare varmekolbe ville jo vært supert.
Kan ikke være for høyt, ellers må jeg jo trekke hele akvariet frem fra veggen hver gang jeg skal slamsuge og bytte vann =/

(og beklager at jeg midlertidig kupper tråden)
Jeg må få meg litt søvn nå, men jeg kan få målt nøyaktig høyde inkl. lystoppen i morra etter jobb

Så har du litt å gå ut fra.
Inaktiv bruker
Takker så meget =)
Gode nyheter!!
Kampfisken min bor nå i en 15l firkanta balje. men det går ikke ann og se gjennom men jeg kan se ovenifra men er det bra for fisken at det ikke er gjenomsiktige vegger.har varme men ikke filter det får jeg ikke men jeg er veldig flink til og vaske har dere tips til vasking av 15l og noen fordeler som jeg kan lese.

JEG LO ET LITE TETRA MIN FLAK I BUNNEN MAN HAN SVØMTE FORBI DET OG SÅ EN AV HANS HALVE KLINKEKULER DE KINNENDE TINGENE OG BEGYNTE OG SUGE AV BOBLENE =/

Fisk
Ikke det at jeg skal kjøpe mer fisk men hva mer kan du ha sammen en kampfisk i en 15l.
Kampfisken trives helt fint selv om han ikke kan se ut på sidene, det er slik fisker lever i vill tilstand

Du kan ikke putte noe annet i en 15 liter. I et større kar kunne du hatt en stim kardinaler eller neontetra eller noe bunnlevende fisk, men ingen av disse vil trives i en 15 liter.
Plast plante
plast plante og kampfisk går det bra?
Inaktiv bruker
Det går helt fint
Pynt
går det an og lage noe akvariepynt eller må man kjøpe?
Finn.no
er det smart og skjøpe pakke akavarier på finn.no.
Hva er egentlig vitsen med plastplante!)
Det er bare i veien.
En orntlig plante,) det er det man skal ha.
Det er myyyye bedre, enn en plastplante.
Dem ser heller ikke ekte ut heller.
Lys
har et 20watt lys som lyser opp halle balja er dette for sterkt hvet at det gir mye varme.
sjekk heller temperaturen, i min erfaring så vil lys i små akvarier/boller gjøre varmekolber overflødige, tips: om du har lyspære og ikke rør, så kjøp en dimmer, koster 50-60kroner. Så kan du regulere lyset ned om det blir for mye (og dessuten ha svakere lys om morgen/kveld)

Anbefaler å kjøpe deg en plante som er enkel å holde istedetfor plastplante, plastplanter koster mer også tror jeg.. og levende planter vil gjøre vannet litt mer hygienisk. Hornblad er lett å holde og mange her selger dem billig.
Vasspest er også en veldig grei plante som ikke krever mye lys eller stell
Doh, det var vasspest jeg mente.
Inaktiv bruker
Vasspest er en flott plante, og vil holde alger borte! Men denne blir nokså høy også. Jeg ville anbefale flyteplanter, som for eks. denne.
Kampfisken min elsker å gjemme seg og bygge skumrede i denne planten Ellers så er jo denne Anubias planten veldig fin! Kampfisken min liker også å "hvile" på bladene dens
20 watt synes jeg høres mye ut i et kar på 15liter da. Har selv bare ett 8 watt's lysrør i min 33 liter, og alle plantene trives bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap