- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Noen tips til hva man kan ha i toppsjiktet med multifasciatus i bunnen?
Noen tips til hva man kan ha i toppsjiktet med multifasciatus i bunnen?
Inaktiv bruker
Nå har jeg mer eller mindre rensket ut karet. Det som blir igjen er 2 mangrove krabber, 2 oppdretts ancistrus og disse Neolamprologus multifasciatusene
Akvariet er ca 100 L og det blir vel rundt ca 10 av disse på bunnen. Blir vel fler av de etterhvert om jeg vil eller ei.
Ancistrusene kan jeg evt gi bort, lest litt rundt og sett at de kan fort bli ansett som yngeletere...men kanskje det er positivt? Vil ikke at det skal renne over med fisk heller =Þ
MEN! Uansett, komme til poenget og slikt. Er det noen fisk jeg kan ha som er mer toppsjikt orientert? Regner med at noe mer på bunnen blir uaktuelt og jaget vekk, pluss et mer overall fylt kar blir vel penere enn at alt er most inn på ett sted.
Jeg tenkte kobbertetra, men så ser jeg også har ph¨en fort kan bli for høy for de. Noen forslag til noe annet? Evt om kobbertetra kanskje kan gå?
AAA! ...man kan bli gal av mindre....
Akvariet er ca 100 L og det blir vel rundt ca 10 av disse på bunnen. Blir vel fler av de etterhvert om jeg vil eller ei.
Ancistrusene kan jeg evt gi bort, lest litt rundt og sett at de kan fort bli ansett som yngeletere...men kanskje det er positivt? Vil ikke at det skal renne over med fisk heller =Þ
MEN! Uansett, komme til poenget og slikt. Er det noen fisk jeg kan ha som er mer toppsjikt orientert? Regner med at noe mer på bunnen blir uaktuelt og jaget vekk, pluss et mer overall fylt kar blir vel penere enn at alt er most inn på ett sted.
Jeg tenkte kobbertetra, men så ser jeg også har ph¨en fort kan bli for høy for de. Noen forslag til noe annet? Evt om kobbertetra kanskje kan gå?
AAA! ...man kan bli gal av mindre....
Postet 01.03.09 kl 23:41
Postet 01.03.09 kl 23:50
Inaktiv bruker
EvolutionNå har du jo fisker fra to helt forskjellige biotoper. Multiene er jo sneglehuslekere fra tanganyikasjøen, og ancistrus og kobbertetra er ikke fisk som skal ha slike vannverdier som multien. Jeg foreslår at du enten går for tanganyikabiotop, eller sør amerikansk biotop..
Jupp, og derfor er jeg her, for å få tips om hva jeg kan og ikke kan.
Hvis ancistrusene ikke går, så fjerner jeg de selvfølgelig før ciklidene kommer.
Null problem =)
Såh..Noen forslag til hva jeg kan ha sammen med disse?
Postet 01.03.09 kl 23:59
Inaktiv bruker
ingen?
Postet 02.03.09 kl 13:26
Postet 02.03.09 kl 13:41
Postet 02.03.09 kl 13:52
Postet 02.03.09 kl 14:56
Inaktiv bruker
caudopunctatus var jo en skjønn liten sak, pluss de krever ikke større akvarie enn det jeg har, ser de andre krever 160 og oppover.
Ancistrusene er tatt ut, siden fiskene kommer imorgen. Får heller invistere i noe fler snegler til å rydde opp etterhvert....med mindre sneglehuslekere spiser de opp? Finner jeg vel fort nok ut.
Gleder meg =D (til at fiskene kommer, ikke til at sneglene blir spist opp =/)
Ancistrusene er tatt ut, siden fiskene kommer imorgen. Får heller invistere i noe fler snegler til å rydde opp etterhvert....med mindre sneglehuslekere spiser de opp? Finner jeg vel fort nok ut.
Gleder meg =D (til at fiskene kommer, ikke til at sneglene blir spist opp =/)
Postet 02.03.09 kl 15:44