Hva kan jeg ha i 160l?

Hei,
Har nettopp satt opp en 160l. Har planer om å ha et Kakadueciklide par i det, og muligens en stim med kobbertetra og to ancistruser som jeg har gående i et mindre kar. men jeg må jo ha noe mer oppi der...

Hva med noen kobbermaller (Corydoras rabauti) hadde det vært noe?
Eventuelle andre forslag? Vil gjerne ha noen som er relativt "rolige"

Kan nevne at det er Biltemasand (den fineste) som substrat
Jeg vil starte med å anbefale at du bør heller tenke minimalistisk med fisk. Ser bedre ut med et mindre antall fisk som svømmer rundt, spør du meg ihvertfall. Dessuten så er det mye enklere å holde et lite befolket akvarium rent og sunt. Kommer litt an på hvor mange kobbertetra du vil ha oppi der da selvsagt, men om du vil ha mer så kan du jo se an hvilke nivåer i vannet fiskene holder til i. (f.eks ikke 100 fisk som lever bare i overflata, og så er midtsjiktet og bunnen tom, bare for å poengtere.) kakaduene skal vel også ha et revir? Jeg ville anbefalt å lage noe som appelerer til dem i et hjørne, ikke i midten. Ellers så kan du jo vurdere det mange andre liker å ha i akvariene sine: snegler og reker, de har også den nytteverdien at de rydder opp i avfall. (Og mange medlemmer selger dem veldig billig i forhold til butikkene)
Jeg har ingen planer om å overbefolke det, men 9 kobbertetra og to kakaduer synes jeg blir litt tynt, det er jo ikka akkuratt verdens største fisker... også håpet jeg at noen kobbermaller ville hjelpe til med å holde sanden ren.
doble antall tetraer og kjøp 10+ coryer?
I et så lite kar så ville jeg ikke holdt kakaduer sammen med coryer. Hadde selv et kar på 180 liter med en lignende ciklide, Apistogramma agassizii, sammen med en liten gruppe Corydoras trilineatus. Det var ikke helt heldig. Coryene ble jaget hele tiden og fikk sjelden være i fred i lengre tid uansett hvor de var. Når kakaduene går i lek så vil de bli enda mer aggressive. Coryene skjønner ikke dette med revir og vil få bank hver gang de svinser i nærheten.

Vær også obs på at de fleste tetraer er ramme til å forsyne seg med egg og yngel
Okey, takk. Da får jeg finne noe annet en corydoras å ha i karet.
Noen forslag??
Tilfeldig bekjentskap
© Gøril T. Bjørshol
Reklame for plussmedlemskap