Palettciklide arter?

Hei Hei!
Jeg har gått til anskaffelse av et par med palettciklider, nærmere bestemt pelvicachromis taeniatus, hannen har litt rødskjær på hode og mage.
Det jeg lurer på er om de forskjellige artene innen pelvicachromis slekten kan kryssformere seg dersom de kommer i samme kar?
Jeg har hatt P. pulcher tidligere som jeg har hatt yngel på. Grunnen til at jeg lurer er at hunnen i paret jeg har nå ligner innmari på hunnen jeg har hatt tidligere (P. pulcher)
De leker, men har foreløpig ikke skjedd noe.
Er det også slik at P. taeniatus artene er vanskeligere å få yngel på? Tror de er en del dyrere også en P. pulcher om jeg ikke tar feil. Betalte nå mye for de synes jeg...

Håper noen kan hjelpe meg!

Jeg fikk beskjed fra dyrebutikken at de kan krysse seg ja.
Taeniatus er betydelig dyrere enn pulcher, ja, da disse er langt mindre vanlige i handelen. Det er også ulik pris mellom de forskjellige taeniatus-variantene.
Tror nok disse kan krysses, da de er svært like. Ville ikke hatt de i samme karr! Jeg har selv pelvicachromis taeniatus "red nigerian". Det er utrolig moro å se på når de er i lek. Det er nesten som et par som danser, og hunnen får utrolig flotte farger. Hadde dette paret i et eget artskar tidligere, og det var ikke vanskelig å få frem yngel. Men, nå går de i et selskapskar, så da blir det ikke noen overlevende yngel. De har mange gjemmeplasser, og det ser ut til at de trives godt. De kommer også i lek her, men yngelen uteblir nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap