Hvordan plante trenger jeg?

Jeg har et 54 liters akvarie med noentetra ++
Har lyst på en litt stor plante, men som vil passe inn.
Noen tips?
Ser ut som om du allerede har flere sverdplanter. Disse blir jo ganske store etterhvert. Ihvertfall om de trives godt. Måtte akkurat fjerne en slik fra 180 literen min hvor den hadde vokst seg så stor at det ikke var plass til den

Om du putter gjødsel ned til røttene så vil de kanskje trives enda bedre hos deg. Det hadde jo egentlig holdt med èn slik sverdplante i karet ditt så kunne du heller hatt noen andre sorter som kontrast i karet, feks noen stilkplanter i bakgrunnen og noen lavere i forgrunnen.
ehhh.. neii...
de jeg har er stygge, og har begynt å bli gjennomsiktige""
Så vidt jeg forstod i en annen tråd så har du en sulten ancistrus
Om du gir den nok grønnsaker og i tillegg gir planten litt gjødsel av den typen som puttes ned til røttene så kommer de seg helt sikkert fint igjen. De stygge bladene kan du klippe av helt nede ved grusen.
Tror kanskje du har missforstått når det gjelder den ancistusen

Men skjønner poenget.

Dama jeg kjøpte fiskene av sa dette kom til å skje med bladene..
Noen bilder av plantene forresten
Det er fortsatt fordi en fisk har gnagd på bladene dine... :o) Forresten skal du ikke kaste den! Hvis du klipper eller kniper av bladene ned til rota og stapper den bunten som er igjen ned i grusen/sanden vil den komme tilbake 3 ganger så stor og fin

Du skjønner akkurat det samme skjedde hos meg og hos den lokale dyrebutikken her i området. Jeg fikk tilbud om å ta de delagte og jeg takket pent ja. Etter en liten uke hadde flere blader begynt å vokse opp!

Var det en annen malle du har som spiser blader kanskje? I alle fall så er det ikke uvanlig at bladene på sverdplanten blir tynne og nesten gjennomsiktige om det er lite næring i bunnen. Hullene er det nok sultne fisk som er skyld i, men det kan vel hjelpe å gi dem annet å gnage på
Det er meningen, og bladene ble sånn på samme tid etter en viss tid.
Tenkte på å kjøpe en ganske diger plante også som også skal være fin med noen farger kanskje? feks. røde roser osv... ja, vi snakker om akvarieplanter,, hhe ^^

Tenkte også som dere ser å kjøpe mose som jeg da skal surre fast rundt rør og hule med fiskesnøre.. Men vil dette gro fast etter en tid tilslutt?

Tenkte også på evnt småplanter sånn ellers.

Jeg har tenkt til å ha en plantehaug på midten i karet, slik sånn at jeg kan "gjemme " hula inni der. Forslag der også?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap