Klør meg litt i hode angående utvendig filtere??

Eks:
Eheim 2128 pro II Termofilter
Vår pris kr. 2,857.90
Termofilter utgaven av 2028, passer for akvarier opptil 600 L.

Utvendig filter for plassering under eller ved siden av akvariet, toppen av filteret må stå lavere enn vannflaten i akvariet. I tillegg til filterfunksjonen har filteret termostatstyrt varmeelement på 210 W for effektiv oppvarming av akvariet. Filtersirkulasjon: 750 l/t pumpeytelse: 1050 l/t. Filtervolum: 7,3 liter. Dimensjoner: 415x210x210 mm. Anbefalt for akvarier inntil 600 liter. Løftekraft inntil 2,0 meter vannsøyle. Slange dimensjon trykk og sugeside er 16/22 mm. Filtermediene legges i 3 løse plastkurver som enkelt kan tas ut for rengjøring. Filtersubstrat må kjøpes seperat, anbefales 2 L. Efimech og 4 L Efhisubstrat Pro. 1 stk filtervatt og blåfiltermatten er inkludert i prisen. Filtret leveres komplett med innsugsrør, slanger, strålerør, fester etc.



I sammen ligning med dette!

Eheim Pro 3 2076 Electronic
Vår pris kr. 2,709.00

Nytt filter fra verdens største filter produsent, med mange geniale nye funksjoner som du ikke har sett før. Filtret passer for akvarier opptil 400 Liter.
Spesifikasjoner:
- Akvariestørrelse: Opp til 400 liter
- Filtervolum: 6,6 liter
- Anbefalt filter materiale: 2 L Eheim Efimech og 4 L Eheim Efisubstrat pro.
- Beholder volum: 12,5 liter
- Vannmengde: 1.650 liter/timen
- Løftehøyde: 2,4 meter.
- Forbruk: 10-35 watt


Den siste pumpen har større ytelse, større filter høyre løftehøyde. Mere funksjoner og en mye mye bedre pumpe!

Men hva er årskaden til Akvariestørrelse? :S

Selv skal jeg ha 2076 til en 343 Liters tank og vil tro at dette går bra med 1,650 L/T. ?
Vi forutsetter 2 ting:
* at informasjon som du har kommet med er riktig
* at begge filter har samme type filtermateriell.

Eheim 2128 pro II Termofilter har 7,3 i filtervolum men Eheim Pro 3 2076 Electronic har 6,6. Det er ikke mye men avgjørende for filterkapasitet. Større pumpekapasitet som sist nevnt har, hjelper kanskje i fysisk filtrering siden den sirkulerer raskere, men bidrar ikke særlig i biologisk filtrering. I noen tilfeller kan det virke mot sin hensikt.
Dette er veldig rart.
Noe informasjon ligger ute om den pumpen og den andre har en annen informasjon men har ikke det informasjonen den andre hadde.
Veldig rart.
Gjeder også hjemme siden dems.

Alltid likt Eheim pumper det er det ingen tvil på..

Men på webzoo som jeg har hentet informasjon fra samtidig dobbelt kjekket dette med Eheim sin side.

Men som vist på webzoo inneholder denne 2128 1,4 L skuffer 3 stk som blir 4,2 L + svamp?
Dette tilsvarer aldri ikke 7,2 Liter.
Samtidig er 2076 12 L beholder og må vel da ha større plass til filter osv ?

Noen som har begge pumpene i hus eller har kjennskap til begge?

2076 har sannsyneligvis større beholder for å få plass til elektronikk etc. Beholderen er på 12,5l, men inneholder kunn 6,6l filtermasse i kurvene + 0,6l i forfiltre.

Men skulle jo tro dette skulle takle større kar.

Selv ville jeg gått for 2075 da, uten all den elektronikken. Har vært en del tull med disse elektronikk filtrene til eheim. Burde vært fiksa nå, men jo enklere et filter er jo bedre etter min mening.
Inaktiv bruker
Selv ville jeg gått for en eheim classic 2217.
Link til denne ligger her:

Morten H
Selv ville jeg gått for en eheim classic 2217. Link til denne ligger[URLBLOCK1]:


Har kjennskap til disse pumpene men vil jo ha toppen av kaka
Litt mere spennde

Blir nok en 2076 eller 2078

Tom Kristiansen
2076 har sannsyneligvis større beholder for å få plass til elektronikk etc. Beholderen er på 12,5l, men inneholder kunn 6,6l filtermasse i kurvene + 0,6l i forfiltre. Men skulle jo tro dette skulle takle større kar. Selv ville jeg gått for 2075 da, uten all den elektronikken. Har vært en del tull med disse elektronikk filtrene til eheim. Burde vært fiksa nå, men jo enklere et filter er jo bedre etter min mening.


Det er sant men er spennde og er vel 3 års garanti på dette
Så om det blir krise her hos meg så får man jo bare kjøpe et annet billig filter å ha sina.. 3 lapper er mye å bruke på filter men er faktisk en god del fornøyde kunder også med dette filtret

Får unner søke litt mer og se om det kanskje blir 2075
Samlern 2008
Dette er veldig rart.


Egentlig ikke. Som Tom K er inne på; en eller annen plass må jo all elektronikken ta veien. Dermed går det litt plass bort til det.

Jo mer elektroniske dingser og funksjoner, jo mer risiko for at noe fusker eller ikke virker som det skal etterhvert.... Du trenger ikke et filter som forteller deg med dyre el. løsninger at "nå må du snart rense meg". Det finner du ut helt gratis ved å kaste et blikk på utblåsningsstrømmen i overflata :p

Men du er vel kanskje som mannfolk flest :p Elsker dingser og elektrisk utstyr, og jo større jo bedre. Gubben her i huset hevdet at livet bare kunne bli fullkomment om jeg sa ja til ny 50" flatskjerm-tv.... hehe


Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap