Filter på mens man bytter vann...?

Jeg har et innebygd filter i mitt 110 liters kar.. Når jeg bytter vann lurer jeg på om jeg må slå av filteret eller ha det gående mens jeg butter vann..? Hvis det går så slurker det jo når vannbestanden synker. Men overlever filteret forde???
Ingen pumper bør tørrkjøres, det blir raskt varmgang og pumpen ødelegges. Serlig er det fort gjort på juwel filterene, da de fort mister vannstanden som skal til for at de ikke tørrkjøres (allerede problem ved ca 10 liter)
med mindre du bruker utrolig lang tid så skal det går bra. filerbakterier klarer seg fint 0,5-1 time uten sirkulasjon, det er vel sjelden man bruker 0,5 time på å bytte vann i et 110L kar.
Okei, tusen hjertlig takk for svar=) Jeg har nemmelig en juwel og
odin andersen
med mindre du bruker utrolig lang tid så skal det går bra. filerbakterier klarer seg fint 0,5-1 time uten sirkulasjon, det er vel sjelden man bruker 0,5 time på å bytte vann i et 110L kar.


Ja, hehe:P ok=)
Hvis filteret står i vannet så vil selve vannskiftet være med på å gi sirkulasjon i filteret.
"Flo og fjære". (Vannstanden synker og går opp igjen etter en stund).

Nå har jeg byttet vann mens pumpa var av..
Men nå funker den plutselig ikke lenger... Hva skjer!!?
Den suger ikke inn og ikke ut... Noen forslag til hva jeg skal gjøre?
Plussmedlem
Et kjent problem på Juwel-pumper.
Det kan være luft i pumpehodet rundt impelleren.

Ta ut pumpa fra festet. Hold den litt på skrå slik at luften slipper ut. Prøv igjen...
Tusen takk=D
Jeg gjorde som du sa og nå funker den=D Nå ble jeg glad
Jeg slår alltid av all elektrisitet..
Er jeg helt på jordet når jeg sier at elektriske ting bør slås av før man begynner å fikle med hendene oppi der? Sånn sikkerhetsmessig?
Det skal jo ikke skje noe men man vet jo aldri.
Loomis
Et kjent problem på Juwel-pumper. Det kan være luft i pumpehodet rundt impelleren. Ta ut pumpa fra festet. Hold den litt på skrå slik at luften slipper ut. Prøv igjen...
dette er en stor svakhet med pumper på "400 L/T". Der har Juwel en for svak magnetspole. Skal ikke mer enn dra ut stikkontakten, så må man trekke opp pumpe å dra den igang.
Går bra hver gang impeller er rengjort....
Plussmedlem
mariemos
Tusen takk=D Jeg gjorde som du sa og nå funker den=D Nå ble jeg glad;)

Så bra
Siripiri
Siripiri
Er jeg helt på jordet når jeg sier at elektriske ting bør slås av før man begynner å fikle med hendene oppi der? Sånn sikkerhetsmessig? Det skal jo ikke skje noe men man vet jo aldri.


Siripiri; temaet du tar opp neves blant annet her.

mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap