Malle fått juling?

En malla mi har liksom blit nappa i finna ryggfinnen,og jeg lurer på om dette er farlig den har liksom fått litt juling stakkars.
Inaktiv bruker
Det vokser ut igjen =)
Er ikke uvanlig at fisk krangler litt.
:)
ok takk for svar ,vet du hvor lang tid det tar?
Hei -Lip-

Om du er sikker på at dette skyldes bitt/slåssing, og ikke sykdom, ville jeg uannsett ta litt ekstra vannbytte slik at fiskens finner som nå kan være litt sårbare ikke utvikler sopp/innfeksjon. Om det nå likevel skulle vise seg å ikke være biting men sykdom som er årsaken - gjelder samme rådet som førstehjelp til du er sikker på hva dette skyldes.

Jeg ville også tilsatt vannet eSHa Optima (som er flytende vitaminer) En av mine Praktbotiar hadde bitemerker på halefinnen en gang - jeg fikk dette rådet her i forumet og etter meget kort tid begynte skaden å lege seg. Vanskelig å minnes, men mener det var snakk om to - tre dager før det var leget. Ikke ferdig utgrodd finne, men ingen mistenkelige misfarginger og på tur til å vokse ut igjen. Hvor lang tid dette tar kommer jo helt ann på skadens omfang.

Du bør følge med på at finnenes skader ikke utvikler seg, men begynner leges.
Du bør også prøve observere hvem som eventuellt plager malla di. Om det er fisker hos deg som ikke går ilag, eller om det er litt rivalisering et par maller imellom.
Sørg for at malla har gjemmeplasser der den kan gå å skjul og få være for seg selv.
Er dette et bitt, er det som fayfay skriver, ikke farlig. Men du skal følge litt ekstra med.

mvh
:)
Takk tak ja jeg skal følge med takk for rådet har putett malla oppi et større akvarium ser ut som den trives bedere der
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Stegarud
Reklame for plussmedlemskap