Hvor lenge kan en sverddrage hunn være i en fødeboks?

Kl.19.30 så var hunn Sverddraga mi litt vill.
I 1-2 uker har hunn Sverddraga mi begynt å svømme mindre å være langs bunn å gjemme seg, hunn er velig høygravid nå.
Så jeg tok henne i en fødeboks Kl.19.30-21.30= (som er nå).
Lyset ble da slukket Kl.21.00..
Det hadde forsatt ikke skjedd noe ennå.......
Den føste tiden hun var i fødeboksen så lå hunn på bunnen.
Hunn gjør ikke det lenger så mye.
Så spøsmålet er: skal jeg sleppe hun ut i akvariet igjen?; eller skal jeg la hunn være der til senere i kveld eller til i morgen?
Blir hunn stresset når hunn er i fødeboksen lenge?
Blir hunn stresset av å være der uansett?
Jeg vil ikke at hun skal bli stresset.
Jeg har også et ynglel kar.
Skal jeg slippe hun ut i det?
Blir kanskje litt mange spørsmål på en gang?"

Takk for svar på forhånd!
Du kan lese svaret jeg postet i denne tråden. Dette gjelder i enda større grad sverddragere siden de er forholdsvis store fisk.
Før du la inn det innleget så fant jeg ut at, ho kan bli super-stresset og bli stresset at hunn føder for tildig, å det kan være farlig for ho og ynglene.
Så jeg tok henne ut 21.30 igår.
Platy-fan
Sverddraga


Burde kanskje ikke pirke, men siden nicket ditt antyder at du er spesielt opptatt av levendefødende, tenker jeg at du kan ha nytte av å vite det i fremtiden:

Det heter "sverddrageren", ikke "sverddraga". Navnet kommer av at den "drar" (drager) et "sverd" etter seg. Det har ingenting med fabeldyret drage å gjøre.
Har du den gravide sverddrageren i en 25 liter?
Kampfisk
[QUOTE=Platy-fan]Sverddraga


Burde kanskje ikke pirke, men siden nicket ditt antyder at du er spesielt opptatt av levendefødende, tenker jeg at du kan ha nytte av å vite det i fremtiden:

Det heter "sverddrageren", ikke "sverddraga". Navnet kommer av at den "drar" (drager) et "sverd" etter seg. Det har ingenting med fabeldyret drage å gjøre.

Ok! takk!

[QUOTE=Einar] Har du den gravide sverddrageren i en 25 liter?




Ja. Hvordan det?
Før jeg kjøpte fiksne så viste jeg ikke at Sverddrager sakl være i et 100l.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap