Forslag til fisk i 112 liter?

jeg har en 112 liter som jeg har etter siste oppsettet valgte å ha stimfisk i.
Det ble litt for mye for min fluval3+ som jeg nå må rense en gang annenhver uke så nå ønsker jeg å bytte ut noe av fisken.

Det som blir igjen:
Ancistrus:
2 hunner + 1 som ikke er gammel nok til å fastslå hva er
1 Abino han + 1 som ikke er gammel nok til å fastslå

1 kinesisk algespiser
X antall reker
1 kampfisk
4 guppyhanner

Jeg vil ikke ha stimfisk, og har vurdert dverggurami blant annet.
Jeg har fått tips om palettciklider, med det er jeg litt skeptisk til siden de kan bli territoriale under lek. Noen som har erfaring/innsigelser?

Og ellers gode tips?
Personlig så har jeg begynt å synes mer og mer at jo mindre fiskene er i forhold til akvariet, jo penere ser det ut (og dessuten sunnere for fiskene.) Hva med noen småfisk fra denne listen?


og forrestn, det går bra å ha kampfisk sammen med små reker? Sitter å lurer på å gjøre det samme sjøl.
nanolisten til mona er vel og bra den, men fisk på 3 cm blir ofte stimfisk.
Det er nettopp dette jeg vil bort fra.
Siden alt av fisk borstsett fra kamfisken som blir igjen er bunnfisk
(som jeg sjelden ser pga mye huler og røtter) så kan jeg tenke meg litt flere selskapsfisk

Jeg syns ikke 112 liter er så lite at jeg bør ha fisk på under 3 cm.

Enig med at mye fiskmkan se rotete ut, men om man holder seg til en eller to stimer så går det veldig greit.
Jeg vil bytte ut pga pumpekapasiteten, ikke pga for lite plass.

Ang rekenene så har jeg hatt 3 kampfisker fordelt på 2 akvarium og begge med reker og det har gått veldig bra.
Nå skal det sies at når jeg kjøper kampfisk, så velger jeg bare de som går i store akvarium og med annen fisk av mindre størrelse.
kampfisk har veldig varierende personlighet og derfor tar jeg ikke sjansen på hva som vil skje når jeg velger en fisk som går i 1 liter bolle i butikken.
Så lenge du velger riktig fiks så går det nok kjempebra
Du bør droppe enten kampfisken eller guppyene. De går ikke sammen. Kan virke som det er et "flottest finne" problem. Palettciklide vil jeg ikke anbefale med noen av fiskene du har nevnt.
Finn deg en hovedfisk, sjekk hvilke verdier og akvariestørrelse som er anbefalt og gjør et søk i fiskebasen utfra dette. Se også etter om fiskene trives best oppe eller nede i karet sånn at du evt ikke ender opp med bare bunnfisk. Det står også i basen om de er stimfisk. Du kan også se i en liste til venstre på siden når du velger fisk, hvilke fisk andre har sammen med denne.
Forslag til 112 liter
jeg ville hatt .et par malawi golden og noen stimfisk og ancistrus..
kampfisken har gått samme med guppyene i snart et halv år og er ikke et problem. kampfisk er som tidligere nevnt i denne tråden veldig forskjellige i personligheten og jeg valgt kampfisken ut fra hvilken akvarium og fisk den gikk sammen med i butikken. med guppyene hører egentlig ikke til dette akvariet heller. har et guppy akvarium som disse egentlig skulle vært i, men har bare ikke tatt meg bryderiet med å fange dem. blir det er problem så skal jeg nok flytte dem. frem til da vil jeg ikke flytte dem uten å skaffe meg flere hunner først.

ang fiskebase: det er mye å velge mellom der og jeg er litt usikker på hva jeg vil ha. Derfor spør jeg om tips og så kan jeg se ann om det passer inn og om jeg vil ha dem. samt at der er mye som ikke kommer frem i fiskebasen
Palettene er jeg nok enig i at ikk passer inn her.
malla100
jeg ville hatt .et par malawi golden og noen stimfisk og ancistrus..


stimfisk vil jeg ikke ha og ancistrus har jeg allerede.
Men malawi har jeg faktisk ikke tenkt på. har du en link til fiskebasen?
jeg søkte på "malawi golden" men fikk ikke opp noe.
malla100
de heter labidochromis careuleus


da fant jeg den
men hvordan går disse sammen med reker? ser det står at de spiser krepsedyr.
Malawi
jeg hadde 5 dverg reker i karet men nå er d bare 1 igjen så du kan si d gikk ikke så bra men jeg vet jo ikke om de va malawien som spiste dem .jeg tror at malawi er en nåkså hissig fisk ( men jeg syntes d er de fineste fiskene du kan jo prøve)
jeg vil ikke sette inn fisk uten å være sikker på at det går greit.
går det utover rekene så må nok de ut igjen. Reken vil jeg beholde og da blir det bare stress både for meg og for fisken og flytte de ut igjen.
112 liter
ja de er kansje ikke så lurt å ha malawi i sammen med rekene men du ka jo undersøke litt nermere om malawien spiser reker .. de kan jo hvere noen helt annen grun til at de forsvant hos meg .hva har du i karet ditt? kansje du har noen gode tips til meg har en 65 liter og 45 litr .90 liter
malla100
ja de er kansje ikke så lurt å ha malawi i sammen med rekene men du ka jo undersøke litt nermere om malawien spiser reker .. de kan jo hvere noen helt annen grun til at de forsvant hos meg .hva har du i karet ditt? kansje du har noen gode tips til meg har en 65 liter og 45 litr .90 liter


ref første innlegget mitt:
Det som blir igjen:
Ancistrus:
2 hunner + 1 som ikke er gammel nok til å fastslå hva er
1 Abino han + 1 som ikke er gammel nok til å fastslå

1 kinesisk algespiser
X antall reker
1 kampfisk
4 guppyhanner

ellers har jeg en 30 liter med reker og noen få guppy
Tilfeldig bekjentskap
© Sverdis
Reklame for plussmedlemskap