- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Gravid guppy
Gravid guppy
Heisann.
Jeg har en guppy som er så tykk av yngel, og det har ho vært altfor lenge. Det ser nærmest ut som ho er i ferd med og eksplodere, og har fått en bøy over ryggen .Har hatt Guppy lenge, men aldri sett noen så tykk. Er redd ho skal dø av ikke å få yngelen ut. Har dere noen råd om hva som kan hjelpe, jeg bare spør?
Jorunn
Jeg har en guppy som er så tykk av yngel, og det har ho vært altfor lenge. Det ser nærmest ut som ho er i ferd med og eksplodere, og har fått en bøy over ryggen .Har hatt Guppy lenge, men aldri sett noen så tykk. Er redd ho skal dø av ikke å få yngelen ut. Har dere noen råd om hva som kan hjelpe, jeg bare spør?
Jorunn
Postet 09.03.09 kl 22:44
Postet 09.03.09 kl 22:49
tenjoHeisann. Jeg har en guppy som er så tykk av yngel, og det har ho vært altfor lenge. Det ser nærmest ut som ho er i ferd med og eksplodere, og har fått en bøy over ryggen .Har hatt Guppy lenge, men aldri sett noen så tykk. Er redd ho skal dø av ikke å få yngelen ut. Har dere noen råd om hva som kan hjelpe, jeg bare spør? Jorunn
Har du et bilde? Om du har henne i ei fødekasse.... slipp henne ut
Postet 09.03.09 kl 22:52
Endret: 09.03.09 kl 22:53
Postet 09.03.09 kl 23:07
Postet 10.03.09 kl 19:55
Postet 11.03.09 kl 09:52
Det høres bra ut Da er det vel bare tålmodighet som skal til. Siden disse faktisk kan komme med opptil 100 yngel i en fødsel så er det ikke rart de kan bli veldig store før fødselen.
I følge denne artikkelen om guppy så kan forsiktig økning av temperaturen opp til 26 grader fremskynde fødselen. Det vil si, det hjelper jo ikke om hun ikke har gått tiden ut enda
I følge denne artikkelen om guppy så kan forsiktig økning av temperaturen opp til 26 grader fremskynde fødselen. Det vil si, det hjelper jo ikke om hun ikke har gått tiden ut enda
Postet 11.03.09 kl 14:21
Postet 11.03.09 kl 21:40
Postet 11.03.09 kl 23:55