- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- Til moderator teamet
Til moderator teamet
Jeg har forsøkt å få dere til å legge til en apistogramma i fiskebasen jeg har, som heter:
Apistogramma sp. aff. cruzi (Picuruyacu)
Kilde
Dette er ikke den samme arten som går under navnet apistogramma Cruzi som dere har en side til.
Kilde
Jeg har sendt henvendelser til dere 2 ganger, men lite skjer. Ikke får man noe svar, hverken om den blir lagt til eller ikke.
Så hva skal egentlig til for at dere legger til en art i fiskebasen?
mvh
Tom Kristiansen
Apistogramma sp. aff. cruzi (Picuruyacu)
Kilde
Dette er ikke den samme arten som går under navnet apistogramma Cruzi som dere har en side til.
Kilde
Jeg har sendt henvendelser til dere 2 ganger, men lite skjer. Ikke får man noe svar, hverken om den blir lagt til eller ikke.
Så hva skal egentlig til for at dere legger til en art i fiskebasen?
mvh
Tom Kristiansen
Postet 11.03.09 kl 19:19
Postet 12.03.09 kl 10:36
Postet 12.03.09 kl 10:42
Postet 12.03.09 kl 10:45
Postet 12.03.09 kl 11:41
Postet 12.03.09 kl 13:45
Postet 12.03.09 kl 13:52
Postet 12.03.09 kl 13:57
Postet 12.03.09 kl 15:27
Rune EvjebergDet kan jo hende at fisken ikke blir registrert siden den ikke er artsbestemt ennå, kun en sp. aff. Rune
Det er mulig, men da kan man jo få det til svar. Dessuten så er vel ikke alle artene i fiskebasen heller beskrevet.
Mange L maller har jo bare blitt gitt et nummer, det samme med cory
Når det er sagt så har en kompis av meg forsøkt å legge inn en annen apistogramma, som er beskrevet, men med samme resultat som med meg.
Men nå har de jo tatt tak i det, så da er det bare vente å se.
Postet 12.03.09 kl 15:43
Slik kan ta litt tid. Det er bare et par moderatorer som kan legge inn nye fiskearter. Arten kan i prinsippet legges inn selv om den er ubeskrevet.
Kanskje like greit å lage en liste over Apisto sp. ene som ønskes (med linker) slik at det kan legges inn flere samtidig? Det blir mer effektiv bruk av tid.
Kanskje like greit å lage en liste over Apisto sp. ene som ønskes (med linker) slik at det kan legges inn flere samtidig? Det blir mer effektiv bruk av tid.
Postet 12.03.09 kl 17:30
Høres bra ut, hvem skal i såfall ha infoen?
En til dere kan legge til:
Apistogramma sp. "Black-chin/Schwarzkinn"
Kilden til å legge inne flere apistogrammaer kan jo hentes fra Tom Christoffersens hjemmeside
En til dere kan legge til:
Apistogramma sp. "Black-chin/Schwarzkinn"
Kilden til å legge inne flere apistogrammaer kan jo hentes fra Tom Christoffersens hjemmeside
Postet 12.03.09 kl 17:53
I samme slengen kunne det vært nyttig å ta en gjennomgang av Apistogramma-profilene.
Apistogramma hoignei – alle bildene er av Apistogramma steindachneri
Apistogramma caetei – alle bildene viser med stor sannsynlighet Apistogramma cf. resticulosa ”Mamoré”. A. caetei er det uansett ikke.
Apistogramma hongsloi – de to siste bildene (8782 og 8783) er Apistogramma cf. eunotus
Apistogramma eunotus – dette er også Apistogramma cf. eunotus
Apistogramma macmasteri – bilde nr. 5968 er Apistogramma steindachneri
Apistogramma nijsseni – bilde nr. 4833 ligger også under Apistogramma baenschi, og det er der det hører hjemme. Det er ingen A. nijsseni
Apistogramma sp. Morado – alle bildene er av Apistogramma sp. ”Masken”
Apistogramma viejita – Bilde 5981 og 11446 er en form som vanligvis kalles
A. viejita Color Form II. Dette er en krysning mellom flere nært beslektede arter: A. macmasteri, A. sp. Rotflecken/Red-flecked, og A. viejita. Noen ekte A. viejita er det uansett ikke……
Apistogrammoides pucallpaensis – bilde nr. 4224 av Jan Bukkems viser Apistogramma hippolytae
Apistogramma maciliense er ikke en godkjent art.
Disse er nylig vitenskapelig beskrevet, men det er ikke opprettet profiler for dem:
Apistogramma erythrura (dette er arten som ofte feilaktig blir calt A. macilliensis)
Apistogramma wapisana
Postet 12.03.09 kl 20:29
Postet 12.03.09 kl 21:00
Postet 13.03.09 kl 20:47
Postet 13.03.09 kl 20:54
Postet 13.03.09 kl 23:52
Håvard Støre AndresenJeg lover at det blir gjort, men jeg vet desverre ikke hvordan det gjøres og tror ikke jeg engang har tilgang til den delen. Kan derfor ikke si noe om når. Kildelinker til hver av de forslåtte nye sp.ene og artene gjør uansett arbeidet lettere. Timene flyr når man begynner å google.
Hehe ja tiden flyr fort da ja, men så lenge TomC besitter så mye bra info og har en egen hjemmeside om apistoer så blir jobben en del enklere
Postet 14.03.09 kl 00:08
Postet 14.03.09 kl 00:25
Det viste seg at jeg kan legge inn nye sp og cf, men ikke nye beskrevne arter. Har surret litt rundt på apistogreiene og tror det meste er ryddet opp.
Fikset
Bildene er fjernet, men enda ikke lastet opp på den nye profilen grunnet error.
Fikset
Fikset
Fikset
Fikset
Bildene er fjernet, men opplasting til riktig profil tar en stund grunnet error
De to bildene er nå merket med hybrid og flyttet bakerst. Vi vil gjerne beholde hybridbilder i basen som referanse
Bildet var dårlig og er derfor slettet
Dette må Holger se på. Jeg kan kun legge inn ubeskrevne arter.
Fikset
Fikset
Tom CApistogramma hoignei – alle bildene er av Apistogramma steindachneri
Fikset
Tom CApistogramma caetei – alle bildene viser med stor sannsynlighet Apistogramma cf. resticulosa ”Mamoré”. A. caetei er det uansett ikke.
Bildene er fjernet, men enda ikke lastet opp på den nye profilen grunnet error.
Tom CApistogramma hongsloi – de to siste bildene (8782 og 8783) er Apistogramma cf. eunotus
Fikset
Tom CApistogramma eunotus – dette er også Apistogramma cf. eunotus
Fikset
Tom CApistogramma macmasteri – bilde nr. 5968 er Apistogramma steindachneri
Fikset
Tom CApistogramma nijsseni – bilde nr. 4833 ligger også under Apistogramma baenschi, og det er der det hører hjemme. Det er ingen A. nijsseni
Fikset
Tom CApistogramma sp. Morado – alle bildene er av Apistogramma sp. ”Masken”
Bildene er fjernet, men opplasting til riktig profil tar en stund grunnet error
Tom CApistogramma viejita – Bilde 5981 og 11446 er en form som vanligvis kalles A. viejita Color Form II. Dette er en krysning mellom flere nært beslektede arter: A. macmasteri, A. sp. Rotflecken/Red-flecked, og A. viejita. Noen ekte A. viejita er det uansett ikke……
De to bildene er nå merket med hybrid og flyttet bakerst. Vi vil gjerne beholde hybridbilder i basen som referanse
Tom CApistogrammoides pucallpaensis – bilde nr. 4224 av Jan Bukkems viser Apistogramma hippolytae
Bildet var dårlig og er derfor slettet
Tom CApistogramma maciliense er ikke en godkjent art. Disse er nylig vitenskapelig beskrevet, men det er ikke opprettet profiler for dem: Apistogramma erythrura (dette er arten som ofte feilaktig blir calt A. macilliensis) Apistogramma wapisana
Dette må Holger se på. Jeg kan kun legge inn ubeskrevne arter.
Tom KristiansenHøres bra ut, hvem skal i såfall ha infoen? En til dere kan legge til: [URLBLOCK1] Kilden til å legge inne flere apistogrammaer kan jo hentes fra [URLBLOCK2] hjemmeside
Fikset
Tom KristiansenApistogramma sp. aff. cruzi (Picuruyacu) [URLBLOCK3]
Fikset
Postet 20.03.09 kl 18:19
Endret: 20.03.09 kl 20:45