Flytte yngelen?

ancistrusene mine har fått yngel. bør eg flytte yngelen? sajicaene holder også på i samme akvarium, og det er ein del ciklider i akvariet som kan ta ancistrus yngelen. derimot ein løvehodeciklide.
Robert Waage
ancistrusene mine har fått yngel. bør eg flytte yngelen? sajicaene holder også på i samme akvarium, og det er ein del ciklider i akvariet som kan ta ancistrus yngelen. derimot ein løvehodeciklide.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt å latt dem være. Ancistrus yngel er flinke til å gjemme seg. I tillegg så er de veldig vare for habitat bytte når de er så unge, ofte fører dette til at dem dør.

Så om det er godt med planter og røtter + diverse så overlever nok de fleste. Men du kan jo også se ann om ciklidene dine prøver å spise dem, elelr lar dem være.
okey er masse plasser der dei kan gjøyma seg takk for svar!
Hvis du har mulighet bør du flytte noen yngel for sikkerhets skyld. Både sajicaer og løvehoder vil jakte på yngelen, som vil være sårbare ihvertfall den første måneden eller mer.
Lar du være, tipper jeg at noen få vil klare seg til de blir så store at ingen jager dem.
okey. hannen har begynt å bevege seg meir bort fra hola i det siste, så eg begynner å bli litt bekymra for yngelen. får sjå ka det blir til
han slutter å passe dem etter en stund, når han mener de skal klare seg selv. Da er de vel ca 1.5cm lange. De kommer nok ut litt etter litt. Noen blir kanskje i hula lengre mens andre drar ut i den store verden tidlig...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap