Små lus?

Har ett nylig satt opp 35liter akvarium hvor det går en kampfisk han, så har jeg ett 280 akvarium hvor jegh ar malawi... begge akvariumene det oppstått små vite prikker litt dråpe formet som svømmer fram og tilbake i overflaten... jeg ser ikke at fiskene på noen som helst måte er plaget men er redd dette er noe farlig? Siden kampfisken er såpass ny kan jeg enda ikke se om attferden hans er endret, men har gått ifra å være veldig aktiv til å ligge rolig i overflaten.

I Malawi karet så jeg de hadde festet seg til ruten, men fjernet dem etter hyppige vannskifter og satt igang begge sirkulasjons pumpene, regner nå med de ligger i filteret... er dette noe jeg bør behandle kan de ta knekken på karene?

Det hele kom før jeg kjøpte kampfisken så har kommet sammen med den, det har vært litt mixing av utstyr fram og tilbake så smitten er ifra det store karet til det lille... I det store akvariet er det ikke satt inn noe nytt det har gått slik i mange år uten noe endringer så ser ikke helt hvor de kan ha kommet fra andre steder enn springen?

vell nå litt ned i innlegget kommer jeg på at malawi karet hadde ett kort besøk av en panserål eller øre ål som de også heter en kort periode denne fikk en rask død da den valgte å svømme inn i filteret og pumpen delte den kjappt opp i biter... er detter denne døden jeg satt igang ett større vann skifte og rensing av pumpen og var da jeg ble oppmerksom på disse små dyrene....
Dette høres ut som helt ufarlige småkryp som dukker opp i akvariene av og til. De fleste slike småtteri er god snacks for fiskene. Leser du engelsk greit så kan du finne mer informasjon om de forskjellige krypene her og her.
tusen takk for svar! Ble bra engstelig nå :P ser ut som noe helt farlig og kampfisken ser ut til å nyte de små ja hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap