Tropheus tråd (side 114)

Hvordan går det med karene der ute ?
TroffeKenneth
Hvordan går det med karene der ute ? :-)



Jeg er i full gang med å lage meg akvariekjeller faktisk. Det oppå altfor mye jobbing og snart en Tyrkia tur. Alt går bra med fisk og andre levende vesener. Troffene vokser og gror. Ikke hatt ett eneste frafall. Med deg da?
Så spennende da! Du får legge ut noen bilder etterhvert som det tar form
Her går det bra, ingen dødsfall utenom en den ene ungfisken jeg nevnte tidligere..


Vurderer en tur til Kent i Nol igjen for litt påfyll av ungfisk om ikke det spretter ut noe yngel her snart

Har du noen andre dyr i karet eller ?

Jeg vurderer et par små l-144 og noen sandsnegler som "clean up crew", noen formeninger om det ? Pros and cons ?

God helg!

Mvh
Kenneth
det skal jeg gjøre veit du har i grunn kommet godt på vei allerede.. men bildene kommer når alt er som det skal være.. veit Thomas har fått inn no troffer og får antageligvis inn fler om ikke så lenge..

Usikker på hvordan troffene vil reagere på den gule fargen på mallene.. har hørt folk har hatt dårlig hell med det tidligere.. men ingen personlig erfaring.. ellers er jo hannene av ancistrus artene tøffest uansett.. så kunne jo hatt oppi 4-5 vanlig ancistrus sp hanner også.. de er jo lette å få tak i voksne også..
Det blir spennende å se

Jeg er ingen fan av maller, så det blir kun som nyttedyr

Mener å ha lest at ancistrus gjør en dårlig jobb i forhold til l-144.. Jeg får lese meg opp litt :p

Hvor mange liter Tanganyika blir det i det nye oppsettet ?

Mvh
Kenneth
Syns maller er kule jeg L-144 er vel i utgangspunktet ancistrus det også. Så tror de er forholdsvis like på algene.

I kjellern blir det flere karr. Skal dra i gang med tanganyika oppdrett. Har ikke helt bestemt meg for hva og hvor mange karr ennå. Ei heller størrelse på karr. Men jeg kan røpe at jeg har godt med plass
Det høres bra ut! Spørs om ikke du får besøk når det er oppe å går

Det har du nok helt rett i, det er sikkert litt individuelt fra fisk til fisk også hvor ivrige de er.. Har fått tak i 5 stk l-144 som skal hentes i morgen

Prøvde legge ut en video hvor de spiser fra/på hånda mi, men det gikk ikke..

Du er selvsagt hjertelig velkommen på besøk har ordna med sitte gruppe der nede allerede. Også har jeg en 4 meter lang vegg og en 2-2.5 meter lang vegg til karr. Tror det blir bra

Si fra Åssen det går med L-144 da.
Det går helt fint med L-144 , har alltid hatt maller med troffer
Tropheus
Heisann.. Lenge siden jeg har vært innpå her nå.. Men kjenner at lysten på ett troffekar kommer snikende Saltvann ble det aldri noe av, selv om jeg har ett tomt ett stående i kjellern..

Er det noen av "gamlekara" som fortsatt holder på ? Har ikke kjøpt inn noe enda så er ikke noe hast.. Tenkte jeg bare sku høre om det var noen grupper tilsalgs ?

Kenneth
Roger er i drift ennå. Magnar har vel no tanganyika fortsatt. Ellers er det noen noe tilskudd også. Blant annet meg selv. Også har vi Thomas i Sandefjord som har noen div grupper Troffer
Roger er i drift ennå. Magnar har vel no tanganyika fortsatt. Ellers er det noen noe tilskudd også. Blant annet meg selv. Også har vi Thomas i Sandefjord som har noen div grupper Troffer
hei gutta
har tropheus ilangi f1
tropheus duboisi maswa f1
tropheus bulu point cherry spot vf/f1
tropheus ikola f1
tropheus chilanga f1
tropheus moliro molive
tropheus kitumba vf/f1
så det kommer seg med arter her å
Send meg gjerne prisliste på Tropheus askakvaboden
Kitumba = Golden kazumba var nok en Skriveleif fra Thomas/askakvaboden
det som ikke er umulig skjer en gang i blant looool veldig skjeldent altså hehe
kjøpte noe flotte lestradea perspicax er det noen som har hver borti denne arten fra Tanganyika ? har 10 stk av dem men lurer på om jeg kun har hunner
Igang !
Yes, da er det akvarium i hus.. Begynner i det små, ble ett 240 l ifra Juwel. Bestillt ett lass med saker i fra Webzoo, kjører på med slimline plater.. Bestilt sand ifra Korallen, Slenger på ett utvendig filter når fisken er på plass!

Tror faktisk jeg har lyst til å prøve meg på Dubber denne gangen, noen som har en formening om hvor mange det er forsvarlig å holde i ett 240l kar ?

Lenge siden sist, så trenger hjelp til å friske opp hukommelsen )

Kenneth
Kenneth Østby
Yes, da er det akvarium i hus.. Begynner i det små, ble ett 240 l ifra Juwel. Bestillt ett lass med saker i fra Webzoo, kjører på med slimline plater.. Bestilt sand ifra Korallen, Slenger på ett utvendig filter når fisken er på plass! Tror faktisk jeg har lyst til å prøve meg på Dubber denne gangen, noen som har en formening om hvor mange det er forsvarlig å holde i ett 240l kar ? Lenge siden sist, så trenger hjelp til å friske opp hukommelsen :)) Kenneth


Hei Kenneth. Hyggelig du er tilbake Dubber ja... En favoritt det.
Jeg har en gruppe med f1 ekte duboisi mazwa etter min viltfangede gruppe.

Disse er av fin kvalitet og jeg har alltid yngel etter disse om du er interessert
Kjøper du småtasser bør du vel ha 20 stk i en 240 liter.

Vh Roger.
Tilfeldig bekjentskap
© Robin Ulriksen
Reklame for plussmedlemskap