Tropheus tråd (side 3)

jeg betaler 357nkr inklusiv frakt men toll kommer i tillegg pr kg OSI fra unimati.
husk dere skal gange prisene på siden hannes med 0,8 for og trekke av dansk moms.

og for den prisen dere betaler i england så blir det kr 635 pr kg.

husk at dere bestiller rett type OSI det er en type som heter chiklideflakes den skal dere ikke ha, men dere skal bruke den som heter spirulina flakes.
1kg fra england med dagens kurs kom før toll på 382kr men inkulusiv frakt så du kommer egentlig ganske likt ut. noen kroner dyrere bare.
Evolution
jeg betaler 357nkr inklusiv frakt men toll kommer i tillegg pr kg OSI fra unimati. husk dere skal gange prisene på siden hannes med 0,8 for og trekke av dansk moms. og for den prisen dere betaler i england så blir det kr 635 pr kg.


Den danske kronen er da mer verdt enn den Norske?? Mener den nå ligger på 120dkr=100nkr
Noen som har bestillt fra den danske siden?? Og hvor mye ble det evetuellt i toll. Skjønner ikke helt hvordan de regner det ut. Lurer også på hvor ofte slike pakker blir stoppet i tollen.
Evolution
jeg betaler 357nkr inklusiv frakt men toll kommer i tillegg pr kg OSI fra unimati. husk dere skal gange prisene på siden hannes med 0,8 for og trekke av dansk moms. og for den prisen dere betaler i england så blir det kr 635 pr kg.


Priser pr 1kg Osi Spirulina

Danmark: 357NOK inkl frakt + mva = 446,25NOK
+ forenklet gebyr 103NOK med posten, gir en total på: 549,25NOK

England: (39£ = ca. 371.20 NOK) + (frakt? 15£ = 142.77 NOK) = 513,97NOK eks. mva + (moms på kjøpspris og frakten = 128,49NOK).
Dette gir en total på: (642,46NOK + 103NOK (forenklet tollgebyr)) = 745,46NOK

Slik dette ser ut så sparer man et par hundre med å bestille i Danmark!
Linda Kristin
Noen som har bestillt fra den danske siden?? Og hvor mye ble det evetuellt i toll. Skjønner ikke helt hvordan de regner det ut. Lurer også på hvor ofte slike pakker blir stoppet i tollen.


Er ingen toll på akvarieutstyr!

(Prisen du betaler for varen + fraktpris) + 25% moms av dette dersom varens pris er over 200NOK. Da har du prisen du må betale, men du vil også få et forenklet gebyr på rundt 103 NOK også...
Unimati
Jeg bestillte 1 kg for til mine malawi fra unimati, samt endel andre småting som var ganske billig. betalte med visa, fikk pakken, ingen toll å betale, pakken var og åpnet for sjekk av tollvesenet for sjekk men unimati hadde ikke lagt med kvitteringen og dermed sto det ingen plass vor mye varene kostet. det jeg bestilte kostet 540 dkr, og det betalte jeg med visa når jeg bestilte...
Svein Richard Hansen
trengte heller ikke betale moms:)


Da har du helt klart hatt flaks! :p
Takker for svar.

Da blir det uansett ikke så mye i moms hvis pakken blir stoppet. Skal bestille en del varer og for så det er kjekt å vite.
OSI- Ocean Star International
Noen har etterlyst flere bilder av mine Tropheus sp. Bright Red Kalambwe yngel, her kommer noen De er jo veldig unge, så de har jo ikke farget ut ennå

PS! I kveld henter vi 22 stk. små Nkonde yngel av Krisitan, de skal bo midlertidig sammen med bright red yngelen. Gjett om jeg gleder meg til de vokser opp. )
2nelise
Noen har etterlyst flere bilder av mine Tropheus sp. Bright Red Kalambwe yngel, her kommer noen :-) De er jo veldig unge, så de har jo ikke farget ut ennå PS! I kveld henter vi 22 stk. små Nkonde yngel av Krisitan, de skal bo midlertidig sammen med bright red yngelen. Gjett om jeg gleder meg til de vokser opp. :-))


Heldiggris....
Mariflyfly
[QUOTE=Evolution]jeg betaler 357nkr inklusiv frakt men toll kommer i tillegg pr kg OSI fra unimati. husk dere skal gange prisene på siden hannes med 0,8 for og trekke av dansk moms. og for den prisen dere betaler i england så blir det kr 635 pr kg.


Den danske kronen er da mer verdt enn den Norske?? Mener den nå ligger på 120dkr=100nkr
kronekursen kan jo være så mye den vill , skriver jo at jeg betaler 357nkr

utregning på unimati sin side for kjøp fra oss i norge er

dansk pris ganger med 0,8 da fjerner du dansk moms så ganger med kronekurs som er 1,18

ett eks på siden står prisen for tetra veg pro crisp til 480 danske kroner

480dkr gnager 0,8 = 384dkr gnager med kurs 1,18 = 454 norske kr som du må betale for varen så kommer moms i norge og postgebyr.

på webzoo koster denne over 800nkr
Tropheus yngel
Vel, da er jeg blitt den stolte eier av 22 nkonde yngel ) Hjelpes hvor jeg gleder meg til de vokser seg til. Hvor ofte bytter dere vann på Tropheus yngel karene? Jeg mener IKKE å bringe opp igjen den NLS grow debatten, men vil bare nevne at jeg ble så skremt at jeg tør ikke gi det til yngelen. Istedet får de knust spirulina. Nå den fra Osean Nutrition, da det er det eneste jeg har i hus. Men de elsker det.

Fikk bekreftelse på at OSI spirulina flakes ble sendt fra england i går. Jeg kommer til å bestille dette yngelfòret til troffe yngelen:

Næringsinnholdet er nesten identisk med spirulina`n til voksne, men babyfòret er tilsatt ekstra vitaminer. Jeg skal også lage rekemix etterhvert. Jeg har en stor kjøkkenmaskin med de mest tenkelige funksjoner men desverre ikke hurtigmikser, så det må jeg få skaffet meg slik at det blir moset skikkelig. Jeg har siklet etter nkonde i mange mnd. nå. Endelig har jeg fått meg disse nydelige troffene. Selv om de er yngel, så vokser de jo opp *bank i bordet og tvi tvi*. De har det kjempefint i det karet de går i nå. Tiden det tar for de å vokse ut av dette karet, gir meg tid til å finne et skikkelig kar til de

Åååå jeg er så glad
Grattis 2nelise med nydelige troffer.

Jeg må si at jeg selv falt litt for disse nesten helt gule troffene jeg. De var nydelige.

BTW: Er det noen som vet om J. ornatus kan spise cyclops og hjemmelaget rekemix??
Mvh Linda
hurtigmikser?? bruker da kjøttkveren , er vel noen forskjellige str på hullene. begynn med den grove og så den fine, kjør det igjennom til det er bare små biter/ingen biter igjen.... er det andre har brukt i allefall da. kan kanskje bruke hurigmikser til og få det helt fint da. men til helt frossne reker tåler den det????? ikke vet jeg.
Ja kjøttkvern i forskjelige størrelser har jeg. Ellers. nå har jeg kjøpt OSI spirulina flakes til yngel, beriket med ekstra vitaminer. Står at den er spesielt godt egnet til malawi og tropheus yngel. Satser på at den er bra da.
Linda Kristin
Grattis 2nelise med nydelige troffer. Jeg må si at jeg selv falt litt for disse nesten helt gule troffene jeg. De var nydelige. BTW: Er det noen som vet om J. ornatus kan spise cyclops og hjemmelaget rekemix?? Mvh Linda


Linda, kan du ikke kontakte Roger Kaasa og høre om han har yngel av de gule? Endelig fant du en art du har lyst på og så er de vanskelig å få tak i og svindyre. Evt. høre med han om han vet om noen i sverige/danmark som har disse til salgs, eller yngel av disse tl salgs.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap