Tropheus tråd (side 5)

Mariflyfly
Vurderer å starte opp en dyrebutikk, men hovedvekt på fisk... da får jeg "ta meg ut" på jobb. Da får jeg ha alle fiskene jeg vil... he he Er nå på jakt etter en sammarbeidsparter.... Så få se hva det blir til. Har også spurt OSI om leveringsavtale...håper den går gjennom... tihi


Har fått positivt svar fra OSI !!! Da venter jeg på prisliste derfra. Fårhåpentligvis blir det mange glade sjeler....
Mariflyfly
Har fått positivt svar fra OSI !!! Da venter jeg på prisliste derfra. Fårhåpentligvis blir det mange glade sjeler....


Jøss så bra da Marianne. Du får nok OSI kunder fra hele det ganske land Så du mener faktisk seriøst at du skal starte dyrebutikk? Skikkelig tøft, du er ei stå på jente du - way to go girl!
jeg hadde ikke giddet og stresse så mye som det 2nelise... hadde bare sørger for at det var mer enn nok små gjemme plasser til dem slik at de kan stikke seg vekk. og er bare til og hive de over når de er blitt store nok til ikke og bli spist. og vente altfor lenge vet jeg ikke om er altfor bra heller da ,da de andre fiskene evt kan se på dem som konkurenter om de for store før de kommer over i karet liksom.. bare noen tanker jeg har om det da.
Jeg må ihvertfall skaffe meg flere steiner og så mye snø som vi har her på østlandet nå så skjer ikke det med det første. Jeg har god tid da de fortsatt er små. Hvor store bør de være, sånn ca i cm. før jeg kan ha de i hovedkaret tror du?
Jeg vil si at når de er så store at de ikke kan bli spist, kan du ta de oppi med de andre. Den gruppa som er der fra før av har lettere for og akseptere yngel/ungfisk en større fisk.
Ja men hvor store må de bli for å ikke bli spist da? Sånn ca...
3-4 cm skulle vel være bra
oki, spennende Nå har jeg bestilt OSI spirulina yngelfòr spesielt beregnet til tropheus yngel
Jeg har klart å få et kull av bright red. Tror ikke jeg skal satse på mer oppdrett på tropheus. Da burde vel bright red og nkonene gå i samme kar?
Nei det trenger de ikke...
Jeg personlig liker ikke helt og blande 2 grupper. Og det er av den årsak at adferden er så forskellig. Vi gjorde det pga er litt for raskt salg av er kar. Dubbene som vi hadde var ganske harmoniske og rolige av seg og kirizaene var høyt og lavt. Og det ble etter min mening er stressfaktor for dubbene som endte i sykdom. Det er mangen som sikkert har hell med og blande grupper men jeg gjør det ikke. Smaken er som baken
Også er det faren for kryssninger som man aldri kan være sikker på. Så om man har flere grupper i samme kar så ville ikke jeg ha solgt yngelen..
Hva mener dere er max antall en kan ha i en 450 liter? Jeg har nå 22 stk. men regner med at det er plass til flere.
Det å blande Tropheus er opptil hver enkelt, men er ingen problem å blande de så lenge de ikke hører til samme familie.

Jeg har Canary Cheek sammen med Kasakalawe og det går utmerket!

Men blander du feks Kiriza med Ikola så kan de muligens krysses i og med at de tilhører "black" familien.
35 vist du har buetfront pga du taper litt lengde og bredde ellers i karet.
vi hadde 50 i ett 530 liter det var nok,


blanding, nei takk uansett type. at de går fint er en ting men om de krysser seg det veit ingen enda.

vidar du veitjo enda ikke utfalle om kryssning, jeg ville aldri solgt yngel fra ett kar der det går to grupper. vist de hadde farget ut og sett at de var rene ja kanskje under tvil:-O)
Evolution
vidar du veitjo enda ikke utfalle om kryssning, jeg ville aldri solgt yngel fra ett kar der det går to grupper. vist de hadde farget ut og sett at de var rene ja kanskje under tvil:-O)


Nå tenkte jeg blanding av utfarget/voksne fisker... ikke yngel... de hadde jeg aldri blandet.

Dersom det var det du mente?
hmmm, dine grupper der er jo bare en kjønnsmoden, mulig kasaene dine kommer etter nå. men det jeg sier er at jeg ville ikke sagt enda at de ikke krysser seg, de går fint sammen men krysser de seg det kan ikke du si enda, pga at de nettopp er kjønnsmodne.
tiden vil vise om de krysser seg, jeg ville uansett aldri solg yngler fra karet ditt som rene canaryer eller kasa før de hadde farget helt ut.
tror nok at det var og blande voksen fisk som kan få yngel og da bli krysset...hvilken garanti har man for at ikke to grupper kan krysse seg da??? og hvorfor skulle de ikke evt kunne ha krysset seg da? finnes det en naturlig årsak til at feks black og red aldri ville ha krysset seg?bare spør no for jeg lurer.

yngel har seg jo ikke akkurat da så kryssing der er vel meget liten sannsylighet.. men og blande 2 typer yngel er ikke noe problem da eneste er om de er nokså like i farge som yngle kan det bli ett herk og finne alle av en gruppe igjen. vi hadde moliro og luangwa yngel sammen og skille moliroene fra luangwaene var ikke bare bare nei for og si det på den måten.

men blande voksne fisk?? nei takk.

yngel som er 2-3 + blir vel neppe spist,kommer da seff litt ann på hvor store foreldre fiskene er da seff. men som sagt masse gjemme plasser til dem.
jeg ville aldri blandet moorii nkonde men dine sp.red
Evolution
hmmm, dine grupper der er jo bare en kjønnsmoden, mulig kasaene dine kommer etter nå. men det jeg sier er at jeg ville ikke sagt enda at de ikke krysser seg, de går fint sammen men krysser de seg det kan ikke du si enda, pga at de nettopp er kjønnsmodne. tiden vil vise om de krysser seg, jeg ville uansett aldri solg yngler fra karet ditt som rene canaryer eller kasa før de hadde farget helt ut.


Jeg mente generelt, men det er som du sier at en ikke vet enda om de kan krysse seg. De er begynt å leke, men er "løskrutt", men til sommeren så kanskje... :p

Jeg tenker at siden Kasakalawene er i Moorii familien, mens Canary Cheek er i Bricardi familien. Men kanskje kan de krysse seg... Noen som vet om Moorii og Bricardi har hatt noen krysninger?
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap