Tropheus tråd (side 8)

saffen
grattis frode.. er en smule grise misunlig på deg og har en små sinna fru her no hehe ....


Jeg er så glad for at jeg kjøpte yngelen til disse flotte nkondene. De vokser for hver dag som går og jeg gleder meg som en unge til de blir større og farger ordentlig ut
Nå har jeg ventet og ventet og ventet på det OSI fòret som jeg bestillte fra england. Voksen spirulina ble sendt den 16 mars og yngel spirulina den 17 mars. I dag fikk jeg yngel spirulina, så forhåpentligvis så kommer det andre i morra. Begynte nesten å bli irritert, fordi vanligvis så tar det bare 3 dager fra england til norge.

Så ok nå folkens, yngelen er vant med å få knust spirulina flakes fra Osean Nutrition, og de fòres 4 x daglig. Nå skal de altså begynne med OSI spirulina tropheus yngelfor. Hvordan skal jeg gå frem nå, hvor forsiktig må jeg være nå når jeg skal tilvenne de det nye fòret?
hva kom den totale prisen på yngel OSI foret?
var det 200gr? sendt hjem til deg med toll og avgifter?
pakken min med 3,5kg OSI og 1kg OSI waffers ble sendt fra unimati mandag morgen og skal hente den på posten i morgen han har uansett den beste servicen jeg har vært med på i en nettbutikk.
Evolution
pakken min med 3,5kg OSI og 1kg OSI waffers ble sendt fra unimati mandag morgen og skal hente den på posten i morgen:-) han har uansett den beste servicen jeg har vært med på i en nettbutikk.

hvor mye kostet dette deg totalt med frakt og alt da?
Nei, yngelforet kostet 55,- for 100 gr. (2 poser à 50 gr.) + 18,- i frakt. Ingen moms, toll osv.
Evolution
pakken min med 3,5kg OSI og 1kg OSI waffers ble sendt fra unimati mandag morgen og skal hente den på posten i morgen:-) han har uansett den beste servicen jeg har vært med på i en nettbutikk.


Det burde ha gått like kjapt fra england, så jeg vet ikke hva som har skjedd. Jeg ser at unimati ikke har trophus spirulina yngelfòr?
Jeg har et spørsmål til dere som har erfaring med tropheus yngel. Jeg har flere tyggende hunner i karet og ihvertfall ei av de ser ut til å være spytteklar. Det klør nesten i fingrene mine etter å fange henne og strippe. Men jeg skal motstå fristelsen. Jeg har bygget opp steinrøyser slik at ynglene har en sjanse til å klare seg.

MEN: vil hun spytte tilslutt eller vil det være så utrygt at hun holder ynglen i munnen så lenge at de dør eller blir deformerte pga at de blir liggende for trangt?

Håper jeg kan få noen kloke svar
,vi har aldri brukt noen annet en vanlig OSI til yngler.

ja hu kan holde forlenge og du får deformerte yngler. dette gjør hu vist det er dårlig med hjemmeplasser og mye stress i karet. men over 5 uker da må du begyne og tenke litt på hva som er humant og ikke.
Hvor fort ser dere haken på den tyggende hunnen. Umiddelbart? Eller kommer det ann på hvor mange yngel hun bærer?
Har to hunner som ike spiser og har en liten antydning til hake....
Har tidligere hatt to tyggende men disse hadde markerte haker, men spiste desverre sitt egne egg...


Hvordan ser en fisk med "bloat" ut... Finnes det noen bilder noen sted?
Mariflyfly
Hvordan ser en fisk med "bloat" ut... Finnes det noen bilder noen sted?


Sånn ser en Tropheus ut når den har bukkvansot.

<embed src="http://www.youtube.com/v/crpuJCHp_CE&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="445" height="364"></embed>
oppsvulmet mage på siden, undersiden blir flat. analåpningen kan være utvidet hengeut. utstående øyne, fisken gjemmer seg vil ikke spise. skjellene på fisken begyner og brette seg utover.

første tegn er matvegring, tar maten og spytter den opp igjen, så kan du se det på driten, lange tynn blank sytråbæsj. nå haster det med medisin, når fisken kommer på neste punkt oppsvulmet da er det ingen håp for fisken, den er nå så skadet at den ikke kan leges.
klarer du og få medesin i karet ved første tegn til matvegring hos fisk er det gode muligheter, derfor skal du se på fiskene når de mates.
fått deg frontosa logo vidar? her er noen meget fine frontosa og de er kanon blå.............. de går hjemme hos meg. skulle jo selge de men trakk meg de er alt for fine til og selges


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Evolution
fått deg frontosa logo vidar? her er noen meget fine frontosa og de er kanon blå.............. de går hjemme hos meg. skulle jo selge de men trakk meg de er alt for fine til og selges:-)


Ja, fant meg en kul logo... :p Men så lenge det er tanganyika fisk så går det bra... hehe...

F... Erik, sitter å misuner deg noe forferdelig no! :p
Du får gi beskjed dersom de selges en eller annen gang, så skal jeg nok få plass tror jeg...


Ellers noe nye fisk i tankene da?
ja nå er det mye på gang her, vi, saffen og lene har jo gjort noen kjøp.

så det har kommet eller kommer innen mai

4 XXL petrochromis longola VF
13 petrochromis yellow moshi VF
5 petrochromis longola yngel F1
15 petrochromis macrognathus rainbow mpimbwe
22 simochromis diagrama F1
8 petrochromis trewavas der noen er XL
4 Petrochromis famula
regani
Hesteneser Vf
4 stk VF compressiseps XL
6 stk Kitumba frontosa
1 stk tanganyika ål.

så får vi se om vi henter litt tropheuser i sommer.

ja skal gi beskjed på frontosaen men
synd du har så små kar vidar, egentlig så er dette fisk for 600liter og oppover. petroer krever store kar, anbefaler min kar på 530 på simoene de er satan så hissige og kan ikke gå med troffer det forsøkte vi men det funket ikke.
Har litt planer her jeg også, men grunnet at jeg ikke har mer gulv plass til større akvarie enn 530, så må jeg heller konsentrere meg om fisker som kan gå i akvarier fra 250 - 530 liter. :p

Var mye spennende på listen din Erik!

Har du noe forslag til fisker jeg kan ha...? :p

Reolen kommer nok opp å gå snart også...:=)
Evolution
oppsvulmet mage på siden, undersiden blir flat. analåpningen kan være utvidet hengeut. utstående øyne, fisken gjemmer seg vil ikke spise. skjellene på fisken begyner og brette seg utover. første tegn er matvegring, tar maten og spytter den opp igjen, så kan du se det på driten, lange tynn blank sytråbæsj. nå haster det med medisin, når fisken kommer på neste punkt oppsvulmet da er det ingen håp for fisken, den er nå så skadet at den ikke kan leges. klarer du og få medesin i karet ved første tegn til matvegring hos fisk er det gode muligheter, derfor skal du se på fiskene når de mates.


oppfører fisken seg som normalt ellers?
Tenker på lek og slossing....
Skal bæsjen være blank?
ett stikk ord.. nordhordaland tangyanika zoo!!!!
nei fisken holder seg stort sett for seg selv oppi ett hjørne eller litt fra de andre.. ingen lek ingen spising.. ingen slossing. lar seg heller lett bli mobbet uten noe særlig form for forsvar. bæsjen et lang tynn og blank.
saffen
ett stikk ord.. nordhordaland tangyanika zoo!!!!


Det må jo være deg det....!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap