Tropheus tråd (side 99)

Ok, som sagt er det en stund til fisk skal i hus, men driver å planlegger. Takker for råd saffen!
har faktisk også brukt osi sinne waffers uten noen problemer da. da får fiskene noe og jobbe med og. kanskje de er noe alle det som du tenkte på da??? har iallefall ikke hatt noen problemer med disse. men seff ikke for mange da. men en 3-4 stk i slengen dele dem litt opp da kanskje.
Ja, er vel i likhet med dem. Kan jo prøve senere, skader vel ikke en gang i ny og ne
WAFFERS er bra, det brukte vi mye før og det må bestilles igjen, de digger og gnage på disse.
Her kommer et par bilder av ob hannen.. Har fokusert sånn på den finnen at jeg ikke har sett at den også har en liten gul flekk på hodet

[External Image]

[External Image]
Beklager det lilla lyset.. Har bestillt nye rør, men enn så lenge er det fiji pink..

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
<embed src="http://www.youtube.com/v/i2em7IzBCLw&hl=en_US&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
En perle av Tanganyikasjøen. Fisken dukker sjelden opp på salgsliste.
Du har formye rødt/lilla i bildene dine, Kristian. Er ikke noe som het "hvitbalanse" i fagspråk.
Hehe, det har du helt rett i, men problemet ligger i lysrørene, som er noen lilla coral spesialrør, normalt sett ville jeg justert dette i photoshop, men det har jeg ikke nå.. Filmen er sånn sett en bedre referanse på gruppen..

Er veldig fornøyd med gruppen, men dessverre så er plassen liten, og mye spennende petroer i Tyskland

mvh,
kristian
Skal sette opp et karr med tropheus sp"bulu point"kirebær-har fått takk i en gruppe ung fisk, tenkte og begynne med 30-40 stk.
Hvilken lysrør annbefaler dere? Med høy kelvin eller ei?
Tenkte på rør med 10 000 kelvin eller mer jeg, hva mener dere om det?
Hvilke petroer venter du nestegang da Badat?
KristianH
Hvilke petroer venter du nestegang da Badat?


Det står flere Petro på lista, dem kan du se på min hjemmeside, men har bestilt Famula, Longola og Trewavasae. Av andre arter så har jeg bestilt Frontosa Moba, Tropheus Ilangi, Paracyprichromis, Cyprichromis, Ophthalmotilapia Ventralis (Orange Cap) og Nasuta gold, og diverse ...
Ken Myrseth
Skal sette opp et karr med tropheus sp"bulu point"kirebær-har fått takk i en gruppe ung fisk, tenkte og begynne med 30-40 stk. Hvilken lysrør annbefaler dere? Med høy kelvin eller ei? Tenkte på rør med 10 000 kelvin eller mer jeg, hva mener dere om det?


Jeg anbefaler sylvania aquastar til de fiskene Det er ganske fin rød farge på lysrørene som vil forsterke rød fargen på fiskene dine Når får du fiskene?
Vibsi
[QUOTE=Ken Myrseth]Skal sette opp et karr med tropheus sp"bulu point"kirebær-har fått takk i en gruppe ung fisk, tenkte og begynne med 30-40 stk. Hvilken lysrør annbefaler dere? Med høy kelvin eller ei? Tenkte på rør med 10 000 kelvin eller mer jeg, hva mener dere om det?


Jeg anbefaler sylvania aquastar til de fiskene Det er ganske fin rød farge på lysrørene som vil forsterke rød fargen på fiskene dine Når får du fiskene?

Eller kz fiji pink
Nå fikk jeg endelig lurt OB(?) hannen ut fra steinene sine.. Her kommer det litt tydligere frem..

<embed src="http://www.youtube.com/v/GlVmQ3Twbj8&hl=en_US&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
De er litt redde mobilen enda, men det kommer seg for hver filmsnutt.. Peter Schupke bekrefter ob fiery fry i aqualog, så det kan nok stemme.. Det er jo ikke all verdens, men litt artig for det.. Enten er det bare meg eller så syns jeg faktisk at finnen bare blir gulere for hver dag..
nyydelig musikk Kristian!
Vibsi
[QUOTE=Ken Myrseth]Skal sette opp et karr med tropheus sp"bulu point"kirebær-har fått takk i en gruppe ung fisk, tenkte og begynne med 30-40 stk. Hvilken lysrør annbefaler dere? Med høy kelvin eller ei? Tenkte på rør med 10 000 kelvin eller mer jeg, hva mener dere om det?


Jeg anbefaler sylvania aquastar til de fiskene Det er ganske fin rød farge på lysrørene som vil forsterke rød fargen på fiskene dine Når får du fiskene?

Jeg kan få fiskene når som helst, men har solgt et saltvannakvarium som er i full drift her hjemme i stua, og ny karret skal stå der og karret som er solgt blir hentet senest 15/3-10 så det er nok enda en stund til fiskene er i hus.
Når jeg kjøper fisker i størrelsen 4-6 cm hvor lang tid tar det før de er full voksene? Et års tid, eller fortere?

Er vant til diskuser og L maller jeg og de vokser jo ikke akkurat fort, så derfor spørsmålet.

Det sylvania røret du annbefaler er ikke det 4900 kelvin?

Jeg er ikke så flink med navn på lysrør, så takker viss dere kan skrive kelvinen på rørene dere annbefaler, det skjønner jeg.
KristianH
[QUOTE=Vibsi][QUOTE=Ken Myrseth]Skal sette opp et karr med tropheus sp"bulu point"kirebær-har fått takk i en gruppe ung fisk, tenkte og begynne med 30-40 stk. Hvilken lysrør annbefaler dere? Med høy kelvin eller ei? Tenkte på rør med 10 000 kelvin eller mer jeg, hva mener dere om det?


Jeg anbefaler sylvania aquastar til de fiskene Det er ganske fin rød farge på lysrørene som vil forsterke rød fargen på fiskene dine Når får du fiskene?

Eller kz fiji pink

Hvordan rør er det? Mange kelvin har det?
Takker viss dere som foreslår rør til mine bulu point tropheus sp. skriver kelvin på rørene dere annbefaler, da det er det jeg "skjønner"ang lysrør.
Lysrør er ikke min sterke side.
Ken Myrseth
[QUOTE=KristianH][QUOTE=Vibsi][QUOTE=Ken Myrseth]Skal sette opp et karr med tropheus sp"bulu point"kirebær-har fått takk i en gruppe ung fisk, tenkte og begynne med 30-40 stk. Hvilken lysrør annbefaler dere? Med høy kelvin eller ei? Tenkte på rør med 10 000 kelvin eller mer jeg, hva mener dere om det?


Jeg anbefaler sylvania aquastar til de fiskene Det er ganske fin rød farge på lysrørene som vil forsterke rød fargen på fiskene dine Når får du fiskene?

Eller kz fiji pink

Hvordan rør er det? Mange kelvin har det?
Takker viss dere som foreslår rør til mine bulu point tropheus sp. skriver kelvin på rørene dere annbefaler, da det er det jeg "skjønner"ang lysrør.
Lysrør er ikke min sterke side.

Akkurat kelvin husker jeg ikke men søk på korallen zucht fiji pink så finner du info..

Man pleier vel å si at troffer er fullvoksene etter ca 2 år.. Tipper dine 4-6 cm vil farge voksent ut etter ca 8 mnd, og du kan glede deg til første lek etter ca 12 mnd.. (de vil leke før, men mest sannsynlig uten hell)
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap