Tropheus elskere i startgropa (side 5)

Takker May. De er nydelige.

Hadde selv kjøpt av Vidar hvis jeg hadde hatt flere kar og tid til å kjøre så langt..hehe..
Flotte fisker Vidar.
Pleier dere å tilsette ekstra salt i vannet i forbindelse med at dere får ny fisk, eller prøver dere å kopiere vannet hos forrige eier så godt som mulig, slik jeg har gjort?(har bare 1/2 pk ektozon). Anbefaling?

Når jeg kjøpte mine troffer så brukte jeg 200 gram havsalt ( vanlig bytikk salt 4 kg ca 20 kr) pr 100 liter. Fikk det rådet av tidligere eier som er meget erfaren troffe holder, proffene bruker vistnok mye salt når de mottar fisk for å forhindre sykdom opptil 300 gram pr 100 liter.....

Lykke til ....
Hehe, meget er vel å ta hardt i, men det er som du sier, det blir brukt mye salt her i gården,.. Importøren som jeg bruker er oppe i 400g pr 100l ved sykdom, så de tåler en del!
høyt oppe på skalaen er du nok Kristian...... Nkondene trives veldg bra .... ferdig med medisin...... mye lek og flotte farger......
frode ett lite tips. skaff deg henge lås og alram på det karet der.. en vakker dag kan det godt hende at de er vekk i ly av mørket... mohaaa
Begynner å gå opp for meg det ja .....
I morgen er det hjem til mine nydelige kasakalawer. Håper de har hatt det fint i påsken. Selv har jeg vært borte og det er en sjanse å ta, men i følge mamma har det gått bra.
Uansett gleder jeg meg til vannbytte og fiskeprat igjen med klubben og privat. Blir litt ensomt uten en eneste fisk..hehe.. og da vet man at man er hektet..

Noen andre som føler det slik??
Kristian Hennig
Hehe, meget er vel å ta hardt i, men det er som du sier, det blir brukt mye salt her i gården,.. Importøren som jeg bruker er oppe i 400g pr 100l ved sykdom, så de tåler en del!

Vanlig havsalt er det ok?
Mariflyfly
Vanlig havsalt er det ok?


Ja, men bruk den uten jod.
Vidar Alfei
[QUOTE=Mariflyfly]Vanlig havsalt er det ok?


Ja, men bruk den uten jod.
Grovsalt? fra butikk.....?
En får kjøpt 1 kg poser med havsalt på matvarebutikkene. den bruker jeg.
hvor stort kar har dere som yngelkar?
Holder det med 54L?
vi har hatt ett 54 l kar som den minste yngel har gått i før de blir flyttet over i en 180l
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap