Kokkosnøtthuler

Jeg har nå vært å kjøpt kokosnøtt så jeg skal ha skallet i akvariet. Noen som vet hvordan jeg deler denne så den ikke blir ødelagt? Hvordan få den fine buen som dør frempå?
^

Legg gjerne med bilde av deres kokosnøtt huler så jeg får se hvordan deres ser ut, for ideer.
Står fremgangsmåte her
Du kan jo ta en titt på denne artikkelen. Den er flott!

Edit: Ser ut til at noen kom meg i forkjøpet.
Man bruker sag for å dele dem i 2, ellers bruker jeg et stort bor til å lage hull i hula til mine apistogrammaer.

Men her er åpningen bare så stor at hua får pressa seg inn i hula. Om du skal bruke hula til andre fisk så er ikke det så farlig.
Hei jeg brukte enn eletrisk sag til og skjere den i to også boret jeg hull med en eletrisk bor til og borre ett litt stort hull oppe på toppen, disse er veldig flotte malle huler
Gjør det Ganske enkelt. Bruk Hull borr. da går det på 1-2-3. lett er det å. nesten ikke noe søll, se på mine er ganske fornøyd me de
Bobwilly
BOBWILLY: Har du delt nøtten i to eller kun saget av toppen som er hullet for fiskene?
Var litt vanseklig å se.. Den øverste på bilde så veldig fin ut.

Kom gjerne med flere bilder alle som har. Trenger inspirasjon.
Enkel å grei sak.
Brukte hull borr på ca 25mm å lagde bare 1 hull ingen sag eller deling sjedde bare 1 hull pr nøtt
BOBWILLY:
Fikk du ut alt da ? siden du ikke delte den i to ?
Du skjærer av den "bakre halvdelen" etter dom hvor høy du vil ha den.
AnnikenJeanett
BOBWILLY: Fikk du ut alt da ? siden du ikke delte den i to ?

jaja brukte en sje. og en kniv
Hvordan får du så stort hull bare med ett hull, og 0 cm. Har du da filet mange cm eller? Hvor mange cm er det hullet ditt på?
Hullene er på 2,5cm i diameter. brukte ikke vanlig borr nei. brukte hull bor på denne diameteren. Hær er et bilde av en slik.
Eller du kan borre mange hull ved siden av hverandre og "klemme" ut hullet. Så filer du den til sånn at det ikke blir spisse kanter i hullet.
Tilfeldig bekjentskap
© Thorleif Hovland
Reklame for plussmedlemskap