Liggeunderlag og strand sand.

heisann
jeg har nå etter noen tips lagt liggeunderlag i bånn av akvariet(akvastabil 128 liter) men jeg sliter med at sanden legger seg under og løfter opp liggeunderlaget,er det noen som har erfaring med dette?
hva kan jeg gjøre for å få liggeunderlaget til å ligge rolig og sanden bli liggende oppå?
Lim det fast eller bruk akvariesilikon, men hvorfor har du liggeunderlag i bunnen??????
Så fremt du ikke vil tømme akvariet og vaske og avfette bunnen med aceton for så å lime underlaget fast med noen punkter silikon, kan du dekorere med steiner som er tunge nok til å holde underlaget nede i alle hjørnene og i midten av karet.

Hvis du limer det fast med silikon kan det være smart å passe på at det ikke kommer silikon i kontakt med fugene på selve akvariet, slik at du kan fjerne underlaget og silikonet som festet dette uten fare for å komme borti fugen på karet.
grunnen til at jeg har lige underlag i bunnen er at om det skulle sprekke i bunnen,så gjelder garantien på avariet og innbo forsikringen min dekker evt skader ved lekkasje.
tror nok det blir tunge stener i hjørnene har altfor mange små barn inne i der som jeg ikke orker å jakte på.

tusen takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap