Det store valget.. hvordan fisk?

Da er det store fiske valget
Er på jakt etter en flott fisk som liker seg i hele akvariumet.
Det består av 500 L ++ Fisken skal ha farger og den skal kunne drettes.

Kom med tips til biotop og evt fiske type?
Det første valget mitt er en algespiser eks, Ancistrus
Malawi ?
Det er både fargerike og liker seg rundt om i hele karet. Da kan du jo ha flere typer, f.eks noen gule, noen blå og noen røde. Da blir karet fargerikt og flott.
Vi må heller ikke glemme Discus da.
Flotte fisker, men det sies at det er ganske mye mer krevende en det andre akvariefisker er.
Men det er jo noen av de flotteste fiskene du kan ha i et akvarium.
500 liter er jo en fin størrelse for Discus da.

Men det er jo litt etter smak og behag :=)
Discus hadde aldri vert noe for meg, men fiskene er helt fantastiske.
Mange gode ider. Men dette skal jo også være et plante kar med Co2
Bare så det er sakt
Samlern 2008
Mange gode ider. Men dette skal jo også være et plante kar med Co2 :) Bare så det er sakt :-)

Da passer jo Discus perfekt til det du har tenkt. Flotte fargerike Discus med masse planter i. En stim med SAE, og en stor stim med en eller annen Corydoras.
Du kan jo prøve å få til noe som ligner dette. Et 720 liters akvariumet med Discus og litt div. fisker eid av Geir Rolfsnes.
Hehe det er sant men discus og plantekar er gangske tid krevende..
Med mat laging og plante valg osv osv.. Veldig mye jobb...

Derfor har jeg valgt bort discus desverre.
Jeg lurte på noe selv. Det er ikke helt off-topic, for det er det som er skrevet i overskriften i denne tråden. Det er ikke første gang jeg ser den merkelige setningen.

Jeg har lurt litt på hvorfor noen personer i blant skriver "Hvordan fisk?"... når de mener å skulle spørre om hva slags fisk de skal ha, eller "hvilken fisk er dette" for eksempel.
"Hvordan"? Det er jo feil.
Det heter faktisk "Hva slags fisk" eller "Hvilken fisk".

Men så begynte jeg å lure og ble litt nysgjerrig. Er det noen lokale dialekter i visse deler av landet eller noe, som gjør at enkelte sier det sånn og sier "Hvordan fisk"? Sier man da også "Hvordan hus har du" og "Hvordan hunderase er det?"

Jeg er oppvokst i Oslo selv, men med foreldre fra et par ulike kanter av landet, så dialekter er ikke ukjent for meg men den vrien har jeg altså ikke hørt (etter hva jeg kan huske).
Hehe.. Selv er jeg jo født i oslo.. Men bodd nå i drammen i 4 år...
Og er rett og slett ikke verdens mester i norsk hehe...

Selv bruker jeg litt av vært både ossen hvordan hvilken og hva hehe
Litt ettersom setningen og humøret :P
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap