Karet med det rare?

Har et akvarie på 540l som det lever og yngler i,det bor:1par synodontis multipunctatus,1par blå ahli,1 par dimidiochromis strigatus,1 par astatotilapia calliptera,2par labeotropheus fulleborni ob,labeotropheus fulleborni katale 1par,1par placidochromis phenochilus,1par copadichromis borleyi og 1par labeotropheus trewavasae ochre chilumba.Er dette malawisuppe i deres øyne?Hva burde ikke hvert her?Finn 5 feil he he.Artig å høre deres synspunkter og erfaringer.Hilsen Magne.
du har en suppe ja.forstår ikke helt hva du menner med erfaringer?du blander det meste fra malawisjøen og har kun par av hver art noe som roder masse i seg selv.Det høres ut som du selv vet at det ikke er opptimalt det du har når det gjelder blanding av fisk.men som utgangs punkt er det ikke det beste å blande mbuna ,fritsvømmere,rov
Ikke bare meg.
Det jeg mente med erfaringer er att jeg sikkert ikke er den eneste malawi eieren som har mye forskellig sammen.Tror det er fler enn meg som begynte med malawi uten å egentlig ha peiling.Fulgte bare rådet fra fiskebutikken jeg bruker:jo fler jo fredligere.Tidligere gikk den fisken som er lista opp i starttråden i ett kar på 240liter,pluss ett par alonocara og 5 golden som ble mange fler.Så på sett og vis så funker det jo.Det ser ikke ut til å vere store problemer med denne gjengen.Men nå som jeg har tilbragt en del tid her på af ser jeg jo att blandinga mi kunne vert heldigere,blir klokere hele tiden.Men ikke klok.Kan tenke meg omgjøringer etterhvert,og har funnet ut att jeg liker fisk i mbuna-gruppen,så hjelp meg gjerne med å få ett ryddigere kar.Har lyst til å bygge en fiskestamme rundt ett par:metriaclima sp "zebra gold"Ruarwe,vis det lykkes meg å få fatt i disse.Så kom gjerne med forslag,karet er 540l.Hilsen Magne.
det kommer jo ann på hva slags malawi du kan skaffe.er ikke alti så enkelt å skaffe dem man gjerne vill ha.bruk noe tid på nette å fin de mbuna du liker å se hva du kan få tak i.du kan ha de fleste mbuna sammen,du skal passe på at hunnerne ikke ligner for mye på hverandre slik at de ikke krysser viss du har tenkt å ta yngel fra.fin noen du liker så skal jeg nåk hjelpe deg om det er en go sammen settning
Hei Magne.

Jeg er nybegynner med malawi, har et akvarium på 450l med sirka 43 fisk med smått og stort i en slik malawi suppe du nevner. Det går utrolig bra, har tre huer som nå går
og tygger. Ingen mobbing av noe slag. Får heldigvis gode råd av en arbeids kolega som har peiling, han og, har en fin malavi suppe. jeg tror at hvis jeg styrer unna de værste rovfiskene, så går det bra.
Det andre er nok for erfarene "fagfolk"

Hilsen Reidar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap